Cagiva Mito-tråden

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2904652 Jo, jag kör också väldigt fort i kurvorna, och jag har total kontroll, men det är det att jag vill lära mig exakt hur man ska göra, för att kunna köra ännu snabbare.
Jag litar som sagt inte på mina däck, så jag behöver också träning för att kunna pressa bättre. :)

2903956 Pojkar, här kommer två frågor..
Lyser eran tankmätare väldigt tidigt?
För jag har typ halv tank när min börjar lysa.

Och den andra frågan; Hur fort går era Mitos? :banana
Ja, min tanklampa lyser lite när den känner för. :hihi

Inte mer än 160. :(
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Jag litar som sagt inte på mina däck, så jag behöver också träning för att kunna pressa bättre. :)

håller med känns som allt ska släppa... men det har jag eftersom jag vurpa i ca 70km/h med moppen i en rondell för att det hade varit minusgrader under natten så kom jag med moppen så trodde jag det enbart var en pöl men det var slask så där låg jag mot trottoarkanten:(

därför litar inte jag på mina däck efter det
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2904699 Ajustja, det glömde jag, jag tycker likadant.
Bra, :tungan
Okej, men då måste du ha nån strypning kvar?
Mja, bluddrar runt 5k rpm och varvar inte mer än 11k rpm. :( Vill ha bort varvstoppet. :4skrika Dock finns det ingen som vet hur fan jag ska gå till väga. :(

2904720 håller med känns som allt ska släppa... men det har jag eftersom jag vurpa i ca 70km/h med moppen i en rondell för att det hade varit minusgrader under natten så kom jag med moppen så trodde jag det enbart var en pöl men det var slask så där låg jag mot trottoarkanten:(

därför litar inte jag på mina däck efter det
Har varit med om grus, trottoarer och framförvarande moppe. :( :(

Jag kan säga att jag har skillz på att upptäcka faror nuförtiden. :banana
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Gonatt alla glad. :kiss

:trött :trött

Edit: Tycker det är lite fuskigt att polaren kommer köra Evo... :gnissla
 

Bifogat

  • Affes Mito.jpg
    Affes Mito.jpg
    46.1 KB · Visningar: 70

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Vad fick han ge för den???...


jag har bara rammlat två gånger med moppen;) den gången i rondellen och en gång när jag hoppa och det var lerig och då när jag landade så landade ajg lite snett och aa ni fattar med SM däck:D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo, jag kör också väldigt fort i kurvorna, och jag har total kontroll, men det är det att jag vill lära mig exakt hur man ska göra, för att kunna köra ännu snabbare.

Provat "counter steering" alltså att svänga till vänster på styret när du svänger höger, och tvärt om? :tummenupp

Gonatt alla glad. :kiss

:trött :trött

Edit: Tycker det är lite fuskigt att polaren kommer köra Evo... :gnissla

Är inte evo den nyare 6-växlade? :confused:
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
fram till 98 så e evo 7 växlad och har 3 ekrade fälgar.

efter det så tror jag dom inte heter evo utan Cagiva Mito 2 eller nått

inte helt säker efter 98 och framåt


EDIT. härnborg hann före... glömde också att det var en annan ljuddämpare då och annan hastighetsmätar bakgrund
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Provat "counter steering" alltså att svänga till vänster på styret när du svänger höger, och tvärt om? :tummenupp

Det har väl hänt nångång. Men varför ska man göra så? :va

håller med känns som allt ska släppa... men det har jag eftersom jag vurpa i ca 70km/h med moppen i en rondell för att det hade varit minusgrader under natten så kom jag med moppen så trodde jag det enbart var en pöl men det var slask så där låg jag mot trottoarkanten:(

därför litar inte jag på mina däck efter det

Jag gjorde nästan likadant, fast för mig var den avgörande faktorn en pöl med glykol på asfalten, och i just den rondellen så har några lastbilar läckt diesel genom åren, så gissa om det blir halt när det blir blött.
Jag hade haft moppen i 2 år, lagt ut 15 000 på moppen och 15 000 på trim och allmän "uppfräschning" och aldrig kraschat. Sen lade jag ut moppen på annons och då hände detta, gissa om jag var förbannad :gnissla


Edit: jag körde i shorts och T-shirt för jag var på väg till badet, så det blev mycket fina märken, man gled ju en bit :gnissla
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Det har väl hänt nångång. Men varför ska man göra så? :va



Jag gjorde nästan likadant, fast för mig var den avgörande faktorn en pöl med glykol på asfalten, och i just den rondellen så har några lastbilar läckt diesel genom åren, så gissa om det blir halt när det blir blött.
Jag hade haft moppen i 2 år, lagt ut 15 000 på moppen och 15 000 på trim och allmän "uppfräschning" och aldrig kraschat. Sen lade jag ut moppen på annons och då hände detta, gissa om jag var förbannad :gnissla


Edit: jag körde i shorts och T-shirt för jag var på väg till badet, så det blev mycket fina märken, man gled ju en bit :gnissla


För man kan lägga hojjen ner mer :D




jag hade brottom så hade jag en polare eftermig så jag gasade på och kom i för hög fart in i rondellen:D
hade en långärmad t-shirt ett par handskar och ett par jeans.. jag försökte rädda moppen också så jag kramlade mig fast i den så jag låg typ under:D

jag hade en bultaco med trimm rör ..

vad hade du för nån??
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2904774 Vad fick han ge för den???...


jag har bara rammlat två gånger med moppen;) den gången i rondellen och en gång när jag hoppa och det var lerig och då när jag landade så landade ajg lite snett och aa ni fattar med SM däck:D
Vet inte än, får ta reda på det sen. :)
Han får hem den på lördag och misstänker att den är strypt, så jag skulle dit och prova den. ;)

Ja, jag drog runt en och annan gång, men det var inte så konstigt med tanke på att jag körde 800 mil, både i regn, djupsnö och på crossbanor. :hihi
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Vet inte än, får ta reda på det sen. :)
Han får hem den på lördag och misstänker att den är strypt, så jag skulle dit och prova den. ;)

Ja, jag drog runt en och annan gång, men det var inte så konstigt med tanke på att jag körde 800 mil, både i regn, djupsnö och på crossbanor. :hihi

jag körde också på vintern... det gick nästan snabbare att gå¨ibland men när man väg fick lite grepp så då kunde man gasa på rätt bra. sen så var det nästan bail i varje sväng:D
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
För man kan lägga hojjen ner mer :D




jag hade brottom så hade jag en polare eftermig så jag gasade på och kom i för hög fart in i rondellen:D
hade en långärmad t-shirt ett par handskar och ett par jeans.. jag försökte rädda moppen också så jag kramlade mig fast i den så jag låg typ under:D

jag hade en bultaco med trimm rör ..

vad hade du för nån??

Okej, får väl testa

ojoj, vilket misstag ;)

Jag hade en Drac med 78cc, 21mm fögge och insug, sportfilter, Turbokit, HPI tändsystem, MK koppling.. Ja det är det jag kommer på nu, men det var mera grejer :tungan

Fast nu får vi sluta med det här moppesnacket fan :gnissla
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Okej, får väl testa

ojoj, vilket misstag ;)

Jag hade en Drac med 78cc, 21mm fögge och insug, sportfilter, Turbokit, HPI tändsystem, MK koppling.. Ja det är det jag kommer på nu, men det var mera grejer :tungan

Fast nu får vi sluta med det här moppesnacket fan :gnissla

aa nu har det varit för mycket ot:D

Jag är skitnervis för mitt teoriprov den 2 maj:/

och jag fattar fortfarande inte min bensinmätare att den blinkar lite då och då:S
för ett tag var den tänd hela tiden. sen så stängde jag av den och sätte på den igen och då lös den fortfarande, så så gick jag in en stund sen gick jag ut igen och sätte på tänningen och då lös den inte:/ jag har inte tankat sen dess och kört en bit och den har abar blinkat lite då och då... några förslag vad som kan vara felet?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
aa nu har det varit för mycket ot:D

Jag är skitnervis för mitt teoriprov den 2 maj:/

och jag fattar fortfarande inte min bensinmätare att den blinkar lite då och då:S
för ett tag var den tänd hela tiden. sen så stängde jag av den och sätte på den igen och då lös den fortfarande, så så gick jag in en stund sen gick jag ut igen och sätte på tänningen och då lös den inte:/ jag har inte tankat sen dess och kört en bit och den har abar blinkat lite då och då... några förslag vad som kan vara felet?

Det går nog bra bara du pluggar ;)

Jag vet vad "felet" är. Sensorn som känner av hur hög nivån är i tanken är väldigt lång, därför tänds den tidigt, och det där med att din blinkar är väl att det skvätter upp soppa på sensorn ibland.
:)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top