Caféracerobjekt, Yamaha XS 750 1T5.

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Tycker dock att din originalskärm inte är så ful, den är ju ganska smäcker, lite lång kanske. men du ska se det aset som sitter på min, riktigt jävla klumpig i jämförelse!

Problemet är att den är sned, vind och bulig...:S
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Testa modda cutsen som du skrev vetja. Det kan nog bli jäkligt snyggt och så slipper vi ha likadana bakdelar för jag kommer nog behålla formen på min orörd. Var din helt rak eller lite småsned som min?

Jag kommer modda den i både fram och bakkant verkar det som. Mockade upp lite idag och fick ett litet hum om hur det kommer se ut :)

Tänkte inte på hur den såg ut upp och ner, men reagerade inte på ngt, dock var den fraktskadad i lacken men det skiter jag i eftersom jag ändå ska ha en svart metallic och ändå ska slipa modda lite. Den är lite bred tycker jag så funderar på om man ska kapa den och kladda eller bara leva med det och gjuta en ny nästa vinter med denna som form typ.

Har en tanke om färger som kommit fram pga lite ändringar på möjligheter att pulverlacka vissa detaljer. Vill dock göra en liten check iaf här på SH om ngn i cafeträsket här har en svartmetallic med lite gulddetaljer och en fet guldstripe genom tank och cuts, eller om det är fritt fram att köra på det.
 
Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
kommer bli skitnice det där ju!

Kör guld med svart stripe istället, inte lika vanligt ;)
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
kommer bli skitnice det där ju!

Kör guld med svart stripe istället, inte lika vanligt ;)

Min ursprungliga tanke var svart med en eller två vita ränder resten svart typ. inget crome och skit sånt får slädarna hålla på med. Men det går inte pulverlacka kardantrumman och kanske inte svingen heller pga kardanaxeln (eller vad det heter) inte är delbar på något enkelt sätt. den ser ut att vara pressad ihop. Så då tänkte jag att det kan sprutlackas i guld istället och så. ja.. den vägen gick det..
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kommer bli kalas!
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Nu har det hänt saker! Världens näst ödmjukaste människa och kompis har svetsat min bakram och lite godis! Imorrn lämnar jag allt på pulverlack!

Sen ska som sagt cutsen följa bakramen, det blir nog great!

ImageUploadedByTapatalk1361833974.694003.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361833984.874948.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361833996.343007.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361834015.473902.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361834024.040629.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361834033.175607.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361834041.022807.jpg
 
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Fint! Gärna en rapportering om resultat efter pulverlacken. Håller som bäst på att förbereda lite pryttlar för samma behandling. :)

Btw, hur gör du med blästring samt maskering, sköter lackeraren det oxå?
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Fint! Gärna en rapportering om resultat efter pulverlacken. Håller som bäst på att förbereda lite pryttlar för samma behandling. :)

Btw, hur gör du med blästring samt maskering, sköter lackeraren det oxå?


Fick aldrig iväg grejerna idag, får bli om 2 veckor istället men det skulle bara ta 2-3 dagar sa han ändå så. Han sköter maskering, pluggning osv, han såg gärna att man tvättat bort den värsta skiten och speciellt i skrymslen och hörn och så.

Det jag funderar på är om glidlagren i underbenen klarar ugnen (200 grader) eller om man åker på att byta de med. De ser ut att vara i metall på den gamla häcken.
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Lite mindre röriga bilder från idag.

ImageUploadedByTapatalk1361900040.773506.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361900062.472865.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361900073.439930.jpg


Fälgarna ser fina ut :/ ser ut som de legat på havets botten 30 år. Kul också att däcken var från 98 resp 99 och de körde jag på Sviestad med i rätt bra tempo i blött. Tyckte iofs att det släppte mest hela tiden :p nu vet jag varför :p
ImageUploadedByTapatalk1361900094.622899.jpg
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Gr8, tackar! Då vet jag va som behöver fixas. Hoppas själv få iväg grejerna om en vecka eller nåt. Tyvärr inget svar gällande glidlagret...
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ska man vara lite petig/gnällig ang bakramen så hade vi tyvärr inte tillgång till 25mm rör utan blev 22 så det smalnar av lite, men det ser ok ut ändå.

Det jag funderar mest på är plåten, om man ska bygga om den, som det är nu så har den en fin svepande böj, men om ni kollar på bilderna så ser man den från sidan med en glipa på vardera sidan om mittbalken. Vad tycker ni? Göra om eller funkar det sådär? Nu fick jag ju mer tid så hinner ju fixa lite mer med ramen innan pulverlack.
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Funderat lite över färgsättning med och är lite sugen på att lacka den som min racehoj, Yamahas tävlingsfärger... Även få med mitt tävlingsnummer på den, som är speciellt för mig då det är min bortgångne faders födelseår.

test.jpg

schubert.jpg

DSC_3030.jpg

Photo 2012-03-23 18 14 41 copy.jpg
 
Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Ska man vara lite petig/gnällig ang bakramen så hade vi tyvärr inte tillgång till 25mm rör utan blev 22 så det smalnar av lite, men det ser ok ut ändå.

Det jag funderar mest på är plåten, om man ska bygga om den, som det är nu så har den en fin svepande böj, men om ni kollar på bilderna så ser man den från sidan med en glipa på vardera sidan om mittbalken. Vad tycker ni? Göra om eller funkar det sådär? Nu fick jag ju mer tid så hinner ju fixa lite mer med ramen innan pulverlack.

Fixa allt som stör dig nu när du har tid, bara tråkigt att se småsakerna efter pulverlack!
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Varför la du inte plåten i linje resten av bakramen? Hur som så skulle jag personligen trolla bort glipan så att allt ligger i linje (som du redan verkar vara inne på)...

My 50 cents...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top