Bostadsrättsförening förbjuder användning av depåstöd!

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Varför inte bara kontakta ordföranden och fråga vad de menar. Sen kan du förklara vad du har depåstödet till och ni kommer säkert fram till en bra lösning.

Jo jag har redan bett dom ringa mig, jag vill bara få lite input från er så jag vet hur jag ska handskas med dom :tummenupp
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jo jag har redan bett dom ringa mig, jag vill bara få lite input från er så jag vet hur jag ska handskas med dom :tummenupp

Dom vet inte vad det är för nåt. Tala om att det är stöd för hojen som man använder av två anledningar.

# för att inte förstöra asfalten/golvet men det "tillfälliga korttidsstödet" alternativt "permanentmonterade resestödet" och så att inte MCn välter vid längre uppställning.

# så inte däcken blir ovala vid längre uppställning.

Sen så ser du omgående till att slänga upp hojen på depåstödet lite för ofta så dom ser vad det är till för. Kommer säkert att gå bra.

Vi hade liknande regler i min bostadsrättsförening tidigare då jag bodde i lägenhet. Ett jävla pip om man råkade ställa en tvätthink på sin plats men det var helt OK att alla kopplings-slirande pensionärer hade stora brädanordningar som tog emot hjulen innan dom körde in i väggen.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Köp en racebuss och parkera den på din plats. Sedan förvarar du depåstödet och hojen i bussen när du inte kör hojen. Alla nöjda, alla glada. Häpp! :fakta
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Eller köp det ruttnaste äckliga gamla flaksläp du kan hitta och lägg dina grejer på det. På så sätt retar du mupparna OCH följer reglerna samtidigt. :)
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
ställ stöden på någon annans ruta när du inte är där. :näsblod
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Kommunikation, brukar lösa det mesta, dom är troligtvis rädda att det ska bli "mek" plats där du har parkerat din mc
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är ingen idé att ringa och prata med ordföranden eller liknande. Skriv brev eller maila , be dem svara skriftligen eller bekräfta ett de fått dina mail eller brev.

Be dem vänligen hur e skall lycka vräka dig pga ett stöd till motorcykel. Det är en säkerhetsfråga. du vill att cykeln skall stå stabilt För att den inte skall ramla och skada personer ( barn och idioter) eller egendom. Cykeln tar även mindre plats när man använder depåstöd vilket underlättar utrymning. det blir även mindre punktbelastningar på asfalten .

Låt dem gärna försöka vräka dig, -de kommer få problem.
Ett stort problem med bostadrättföreningar och deras styrelser inte vet deras befogenheter , skyldighete eller rättigheter. Ofta sitter det ett gäng halvpuckade idioter i styrelserna för att bevaka sina egna ekonomiska intressen.

En bostadrättsförening är bara en klubb som äger en fastighet tillsammans. Du äger även grannens lägenhet, trapphuset och cykelkällaren tillsammans med dina klubbkamrater. För att vräka/ utesluta någon krävs grova överträdelser, typ kriminella. De kan ju alltid köpa ut dig , -om du vill...

Bli vräkt pga ett depåstöd , -vilket skämt HA HA :dummer
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Uppsägning av parkeringsplats för att man har ett depåstöd där ... !?.Ta mig f_n det dummaste jag läst på länge.Måste ju vara Sveriges mest korkade bostadsrättsförening alla kategorier.En sak är då säker, det luktar skit lång väg om denna bostadsrättsstyrelse. :fakta
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag har haft min lägenhet i ca 8 år och varje gång jag behövt kontakta de så har de strulat. Eller snarare en #%$£!€-kr&@%}+ som krånglar varje gång. Orkar inte ta upp allt men de stör sig på minsta jävla grej..
Ett ex var när jag hyrde ut i andra hand under ett år. Fick godkännande av de, men jag fick inte behålla garaget trots att jag vill. Jag kunde köpa att endast "ägare" hade rätt/förtur till garagen. Jag förstår det även om det känns jobbigt att behöva stå i kö i 2 år för garaget och sen förlora det..

De ville ha nycklarna till garaget "omedelbart" när jag började hyra ut lägenheten. Sen har de mage att ta ut 3-månaders uppsägningstid. Trots att jag ville behålla den så länge som möjligt. F&n vad förbannad jag blev (detta var typ 4-5 gången de krånglade så tålamodet började ta slut).
Kontaktade HSB samt föreningen och de löste det, efter mycket tjat och gnat.

Sen har de gnällt då jag haft en liten bil (Toyota iq) och en hoj i bilgaraget. Att de orkar liksom... Blir så jäkla trött på folk med taskig attityd, särskilt när man följer reglerna och sköter sig.

Bahhh, blev ett jäkligt gnälligt inlägg här nu:D Men får utslag nästan när jag hör bostadsrättsförening.....

PS. I övrigt är jag sjukt nöjd med mitt boende;)
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Om det är din hoj på din avatar kan jag förstå att dom är lite gnälliga.
 

wilhelmo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Versys 650, -07. Suzuki VX800, Husqvarna modell 24 -47
Hej!
Jag har inte erfarenhet av denna typ av fall, men jag har erfarenhet från några bostadsrättsföreningar.
Jag såg en rekommendation här ovanför om att:
"Det är ingen idé att ringa och prata med ordföranden eller liknande. Skriv brev eller maila , be dem svara skriftligen eller bekräfta ett de fått dina mail eller brev."

Utifrån min erfarenhet tycker jag detta låter som helt fel väg att gå, isåfall endast som ett sista alternativ.
Det är vanliga grannar som sitter i en bostadsrättsförening, att börja maila, skriva långa brev och kräva svar etc. är en väldigt bra metod för att få styrelsen irriterad (deras ersättning är oftast relativt kass, om nån alls) och efter det är risken stor att bemötandet blir sämre och att det överhuvudtaget blir en tråkig situation/relation med grannar.

Jag har haft min hoj stående där den egentligen absolut inte får stå i fyra år nu. Det jag har gjort är att prata med och lära känna ordförande, bli vän med grannar/styrelsen (de är ju faktiskt mina grannar), vara med på städdagar (enklaste tipset för att alla över 30 i föreningen skall älska dig...), frågat grannar som har fönster mot hojen om de stör etc.

Nu kan det ju vara så att du bor i en förening med jävligt surt folk, det händer ju också, men ärligt talat om man själv är trevlig och kommunicerar så skulle jag tro att det är ytterst ovanligt.

/Wille
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Bostadsrättsföreningars styrelser verkar ofta bestå av en samling rättshaverister som tar chansen att synas i rampljuset. Hamnar man i skottgluggen är det inget roligt alls, försök att undvika det till det extrema. Köp hus den som kan...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
nån är totalt dum i huvet eller har en böld i arslet till motorcyklister...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nån (=TS) har glömt att prata med sina grannar och kanske också smitit från städdagar etc. Då blir det lätt på detta vis.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top