BMW ConnectedRide Navigator

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
BMW behöver verkligen släppa en manual till CRN, det är mycket som är oklart.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Köpte en beg Cradle så jag börjar med telefonappen BMW Connected till att börja med. ”Samma” navigation och nedladdningsbara kartor för hela världen.

Har kvar min Nav5 än så länge så den får givetvis följa med i tankväskan på långtur, är lite skeptisk mot att ha mobilen som navigator på hojen. Men man kan ju ändra sig!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Köpte en beg Cradle så jag börjar med telefonappen BMW Connected till att börja med. ”Samma” navigation och nedladdningsbara kartor för hela världen.

Har kvar min Nav5 än så länge så den får givetvis följa med i tankväskan på långtur, är lite skeptisk mot att ha mobilen som navigator på hojen. Men man kan ju ändra sig!
Samma här, vad händer tex om det ringer? Försvinner navigeringen då? Det kanske är sak samma när man har 147km till nästa korsning, men inte när man lirkar runt på småvägar med massor med korsningar eller inne i en stad.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Samma här, vad händer tex om det ringer? Försvinner navigeringen då? Det kanske är sak samma när man har 147km till nästa korsning, men inte när man lirkar runt på småvägar med massor med korsningar eller inne i en stad.

Beror nog på app men oftast kan man ju prata samtidigt som mobilen navigerar.

Å andra sidan skall man nog fråga sig om det är smart att prata i mobilen om man är beroende av navigator inne i en stad… :)

Jag kör annars med mobilen inne inne i tankväskan när jag kör hoj, vill inte se/bli störd av den.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Beror nog på app men oftast kan man ju prata samtidigt som mobilen navigerar.

Å andra sidan skall man nog fråga sig om det är smart att prata i mobilen om man är beroende av navigator inne i en stad… :)

Jag kör annars med mobilen inne inne i tankväskan när jag kör hoj, vill inte se/bli störd av den.
Jag tänkte mer att någon ringer och navigeringen försvinner, oavsett om man svarar eller inte. Vissa förstår ju inte hinten av att man trycker bort dom heller, utan ringer glatt tillbaka, igen och igen :gnissla

Men ja, jag har också mobilen liggandes i tankväskan, gömd och glömd.
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
Jag har min Garmin 276 kopplad till telefonen. Det enda som händer då är att det kommer upp en liten textremsa med sms eller vem som ringer. Då kan jag enkelt se om det är något jag måste stanna och ta eller bara skita i.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har min Garmin 276 kopplad till telefonen. Det enda som händer då är att det kommer upp en liten textremsa med sms eller vem som ringer. Då kan jag enkelt se om det är något jag måste stanna och ta eller bara skita i.

Japp, så blir det på Nav5 också (ingen SMS dock) men jag vet inte hur BMW Connected beter sig som app i mobilen. Ännu.

Jag har en 276cx som kanske blir offroadnavin om jag skickar Nav5 med den gamla hojen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top