Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Runt -70% nu för den som köpte på toppen. När når vi -90% och -99%?
-90%, är väl strax under $7000 och den nivån skulle jag bli starkt förvånad om vi inte passerar under 2023.
Ja, det verkar som att jag kanske får tillbaka lite från MTGox under 2023 så lagom tills dess antar jag att värdet är nära 0 igen:huvet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Bästa jag läst om bitcoin
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera

Bästa jag läst om bitcoin
”This ECB Blog post appeared as an opinion piece in Handelsblatt. The views expressed in each blog entry are those of the author(s) and do not necessarily represent the views of the European Central Bank and the Eurosystem.”
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
”This ECB Blog post appeared as an opinion piece in Handelsblatt. The views expressed in each blog entry are those of the author(s) and do not necessarily represent the views of the European Central Bank and the Eurosystem.”
Japp, ändå bra och spot on.

"Bitcoin has never been used to any significant extent for legal real-world transactions."
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Japp, ändå bra och spot on.

"Bitcoin has never been used to any significant extent for legal real-world transactions."
Det beror ju på hur man definierar significant. Två länder har btc som officiell valuta.

När det kommer till illegala transaktioner så rör det sig om betydligt mindre än för cash, både procentuellt och nominellt.

Men visst, bitcoin gör ingen större impact på världsekonomin just nu.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
True. Samtidigt har priset mer än tjugofaldigats sedan ditt första inlägg i tråden. Det motsvarar en värdeökning om 40% per år. Och då mäter vi, vad jag tror, nära fyrårscykelns botten. Vilken annan investering hade gett den värdeökningen?

Köp, håll, is i magen.

edit: 1a dec 2013 var dessutom nästan exakt på toppen den cykeln. Så det verkar som 40% per år är vid absolut sämsta förutsättningar.

btc startade 2013 på 13 dollar. Toppen 2021 var 69k. Med de förutsättningarna talar vi om 160% per år.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
True. Samtidigt har priset mer än tjugofaldigats sedan ditt första inlägg i tråden. Det motsvarar en värdeökning om 40% per år. Och då mäter vi, vad jag tror, nära fyrårscykelns botten. Vilken annan investering hade gett den värdeökningen?

Köp, håll, is i magen.

edit: 1a dec 2013 var dessutom nästan exakt på toppen den cykeln. Så det verkar som 40% per år är vid absolut sämsta förutsättningar.

btc startade 2013 på 13 dollar. Toppen 2021 var 69k. Med de förutsättningarna talar vi om 160% per år.
Men då ska man ju också ha köpt och sålt vid rätt tillfälle :fakta Självfallet önskar man att man köpt in sig på Bitcoin i dess början när de kostade nästan ingenting, och att man sen sålt när det nådde toppen. Men nu? Känns som att det är för sent att ge sig in i nu, bubblan sprack och jag har svårt att se att den ska återhämta sig. Jag förstår att de som investerat i närtid håller, förlusten är ju inte ett faktum förrän man säljer.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
True. Samtidigt har priset mer än tjugofaldigats sedan ditt första inlägg i tråden. Det motsvarar en värdeökning om 40% per år. Och då mäter vi, vad jag tror, nära fyrårscykelns botten. Vilken annan investering hade gett den värdeökningen?

Köp, håll, is i magen.

edit: 1a dec 2013 var dessutom nästan exakt på toppen den cykeln. Så det verkar som 40% per år är vid absolut sämsta förutsättningar.

btc startade 2013 på 13 dollar. Toppen 2021 var 69k. Med de förutsättningarna talar vi om 160% per år.

Vet inte vad kursen var första gången jag skrev men bitcoin producerar ingenting, det är inte någon investering utan spekulation.
Precis som rouletteordet som kan ge 36 gånger pengarna om du har tur.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag var på ett jobb där delade fikarum med några yngre killar. Satt och pratade om att spara pengar och framtiden om hur dom tänkte.
Jag kände mig som en gammal gubbe jag 48 och dom i 20 års åldern.
Jag sa att försök sprida riskerna och inte allt i samma jag själv månadsparar i olika fonder och köper lite aktier och tänker långsiktigt.

Men den ena killen var helt manisk på krypto valutor. Har skickade in precis allt han kunde på olika krypto var sjukt snål för övrigt. Han var helt övertygad om att "snart går bitcoin över 100tusen dollar" då stod den på ca60-65 tusen.
Han hade klivit på tåget ganska sent och sparade inte i något annat han kunde inte fatta vad jag menade när jag sa att sprida riskerna "det är krypto som är framtiden det kommer att slå ut allt annat" sa han.
I samma veva så går firman han jobbar på i konkurs och han blir utan jobb.

Jag tänker på han ibland när ser att bitcoin är nere på 15-20 tusen.

Alla yngre tror att det ska gå snabbt att spara ihop mycket pengar
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Men då ska man ju också ha köpt och sålt vid rätt tillfälle :fakta Självfallet önskar man att man köpt in sig på Bitcoin i dess början när de kostade nästan ingenting, och att man sen sålt när det nådde toppen. Men nu? Känns som att det är för sent att ge sig in i nu, bubblan sprack och jag har svårt att se att den ska återhämta sig. Jag förstår att de som investerat i närtid håller, förlusten är ju inte ett faktum förrän man säljer.
Om du läser första sidorna i denna tråden så sa folk exakt samma sak då. För sent. Bubblan spruckit osv.

Sedan dess har vi haft två bubblor som spruckit och återhämtat sig. Nu är vi nere i på botten igen och väntar på nästa bubbla. Följer btc tidigare mönster så borde vi få en rejäl ökning 2024.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag var på ett jobb där delade fikarum med några yngre killar. Satt och pratade om att spara pengar och framtiden om hur dom tänkte.
Jag kände mig som en gammal gubbe jag 48 och dom i 20 års åldern.
Jag sa att försök sprida riskerna och inte allt i samma jag själv månadsparar i olika fonder och köper lite aktier och tänker långsiktigt.

Men den ena killen var helt manisk på krypto valutor. Har skickade in precis allt han kunde på olika krypto var sjukt snål för övrigt. Han var helt övertygad om att "snart går bitcoin över 100tusen dollar" då stod den på ca60-65 tusen.
Han hade klivit på tåget ganska sent och sparade inte i något annat han kunde inte fatta vad jag menade när jag sa att sprida riskerna "det är krypto som är framtiden det kommer att slå ut allt annat" sa han.
I samma veva så går firman han jobbar på i konkurs och han blir utan jobb.

Jag tänker på han ibland när ser att bitcoin är nere på 15-20 tusen.

Alla yngre tror att det ska gå snabbt att spara ihop mycket pengar
Hemskt, vilken tragik.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var ska nuvarande hype sluta?
+68% i år hos Avanza.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Var ska nuvarande hype sluta?
+68% i år hos Avanza.
Sell in May, walk away? Det är vad jag tror just nu. Inte för att jag kommer sälja ändå. Står däremot redo att köpa mer.

Tror 2023 kommer ligga runt 30k +-10k. Under 2024 är nästa halvering och historiskt sett har kursen rusat fullständigt vid varje tidigare tillfälle. Frågan är om trenden håller även denna gång? Eller om marknaden front-run:ar och det blir bull market redan i slutet av året.

Jag håller på att sälja alla mina cert och köper riktiga bitcoin pga allt bankstrul i världen. Vill inte riskera att bli stående med värdelösa certifkat.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sell in May, walk away? Det är vad jag tror just nu. Inte för att jag kommer sälja ändå. Står däremot redo att köpa mer.

Tror 2023 kommer ligga runt 30k +-10k. Under 2024 är nästa halvering och historiskt sett har kursen rusat fullständigt vid varje tidigare tillfälle. Frågan är om trenden håller även denna gång? Eller om marknaden front-run:ar och det blir bull market redan i slutet av året.

Jag håller på att sälja alla mina cert och köper riktiga bitcoin pga allt bankstrul i världen. Vill inte riskera att bli stående med värdelösa certifkat.
Jag har kompletterat ett par ggr så jag ligger ganska precis på noll nu.
Är ju sugen på att köpa mer men kanske den värsta rushen varit nu på ett tag tänker jag.

Nä, det är ju inte så kul.
Ligger inte inne med alltför mycket så ligger kvar hos Avanza tillsvidare.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag har kompletterat ett par ggr så jag ligger ganska precis på noll nu.
Är ju sugen på att köpa mer men kanske den värsta rushen varit nu på ett tag tänker jag.

Nä, det är ju inte så kul.
Ligger inte inne med alltför mycket så ligger kvar hos Avanza tillsvidare.
Ja, jag hade väntat lite till innan jag köpt mer. Börjar bli lite för mycket eufori i marknaden just nu.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top