Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vidrigt.

"To restrict transactions in cash and crypto assets, MEPs want to cap payments that can be accepted by persons providing goods or services. They set limits up to €7000 for cash payments and €1000 for crypto-asset transfers, where the customer cannot be identified. Given the manifest risk of misuse by criminals, MEPs want to ban any citizenship by investments schemes (“golden passports”) and impose strong AML controls on residence by investment schemes ("golden visas”)."
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vidrigt.

"To restrict transactions in cash and crypto assets, MEPs want to cap payments that can be accepted by persons providing goods or services. They set limits up to €7000 for cash payments and €1000 for crypto-asset transfers, where the customer cannot be identified. Given the manifest risk of misuse by criminals, MEPs want to ban any citizenship by investments schemes (“golden passports”) and impose strong AML controls on residence by investment schemes ("golden visas”)."
De kan försöka men så länge som ingen kan knäcka 256 bitars kryptering så är de rökta. Bitcoin går inte att stoppa, bara hindra tillfälligt.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
123% upp i år.
Skulle naturligtvis stödköpt mer när det var nere och vände...
Jo, det är ju lätt att se dalens botten från nästa höjd. När man står där nere vet man ju däremot inte om det vänder eller bara fortsätter utför.

Om någon ännu är intresserad så väntar jag fortfarande på min del av det som är kvar av Mt.Gox. Utbetalningarna skulle varit klara i oktober i år men inte helt oväntat blev det uppskjutet igen. Ett helt år denna gång.
Nu i december firar jag 10 år sedan jag försökte sälja mina bitcoin eftersom de gått upp flera tusen men hittills har jag inte sett en enda krona.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jo, det är ju lätt att se dalens botten från nästa höjd. När man står där nere vet man ju däremot inte om det vänder eller bara fortsätter utför.

Om någon ännu är intresserad så väntar jag fortfarande på min del av det som är kvar av Mt.Gox. Utbetalningarna skulle varit klara i oktober i år men inte helt oväntat blev det uppskjutet igen. Ett helt år denna gång.
Nu i december firar jag 10 år sedan jag försökte sälja mina bitcoin eftersom de gått upp flera tusen men hittills har jag inte sett en enda krona.
Ja, att spå framtida börs, räntor och kryptovalutor är inte enkelt.
Jag stödköpte lite i nedgången en bit innan botten.
Borde ha köpt mer men ligger sen en tid iaf plus igen. :)

Hoppas du får en skrälldus pengar snart. ?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag äger hela 2 BTC. Köpte ett par för att testa hur krångligt det var och för att stilla min nyfikenhet men det råkade visst bli ett rätt ordentligt värde på slantarna.

Så här i efterhand skulle jag nog riskerat lite mer än 150kr: En valuta som gör att man kan betala droger och föra ut pengar ur diktaturer anonymt kan tydligen bli ganska eftertraktad...

Jag tror att det kan fortsätta uppåt ganska länge faktiskt men jag tänker varken stoppa in mer pengar eller sälja av det jag har.
Så kanske dags för en uppdatering så här lite drygt 10år senare:
Mina btc fastnade på MtGox när jag skulle sälja och i kaoset innan siten gick ner tradeade jag upp dom så konkursboet är skyldiga mig knappt 8btc sedan dess (Detaljer finns i tråden).

Det som är kvar av tillgångarna har nu äntligen börjat distribueras så kanske ser jag ett slut på detta under 2024. Ett slut som bör ge mig ca 30 000kr plus 1,323btc före skatt. Inte illa för 150kr satsade även om man inte ska fira innan pengarna finns på kontot.

Dessutom ägde jag btc-cert på Avanza ett tag och har precis sålt dessa med vinst på drygt 70 000kr så lite pengar har jag faktiskt redan gjort även om dessa förstås krävde betydligt mer än 150kr i insats.

När/om jag har mina Gox-pengar på kontot är jag nog klar med krypto.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så vad tror vi om halveringen? :va
Brukar ju betyda en skaplig uppgång.
Är inne på att dubbla innehavet.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Så kanske dags för en uppdatering så här lite drygt 10år senare:

Det som är kvar av tillgångarna har nu äntligen börjat distribueras så kanske ser jag ett slut på detta under 2024. Ett slut som bör ge mig ca 30 000kr plus 1,323btc före skatt. Inte illa för 150kr satsade även om man inte ska fira innan pengarna finns på kontot.
Äntligen lite riktigt goda nyheter!

Jag har nu fått min första utbetalning från MTGox. Mina 150kr har blivit 32 000kr i riktiga pengar på mitt bankkonto.
Nu återstår den stora delen som är värd drygt 700kkr men den räknas förstås inte innan det finns stålar i handen.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top