Biltema = kanontema!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Låt bli om du inte gillar lukten av dåliga kvinnor i hjälmen. Mao luktar den fnask!

Dessa är säkert omnämnda tidigare i denna tråd...
Jag köpte Biltemas fälgkantsskydd 82519 då de såg exakt ut som de jag redan hade men annan färg bara. Jag ville ha fler och de kostade endast 29:90 per par till skillnad från de jag köpte i Daytona som kostade 120 kr, så jag tog två paket. Skulle jag inte ha gjort! :huvet

DE ÄR STENHÅRDA och går inte att få på fälgkanten alls. Vilket skit! Och man har ju öppnat paketet :rolleyes: Kanske funkar på en cross som har raka fälgkanter. Nån som vill ha dem? Kom å ta dem. Billigt!!

82-519_m.jpg

Jobbade med dom idag när jag krängde däck på DR:en. Helv*te vad de satt!

Någon som har erfarenhet av biltemas sadelväskor?

Ska på mc-semester i sommar och har funderat på dessa väskor. Är de lätta att spänna fast? Är lite fundersam på kardborrespännena som man ska fästa mellan väskorna, antar att det är tänkt att de ska klämmas under sadeln? Eller det fungerar att bara spänna ihop de över sadeln? Kan nämligen inte lyfta på sadeln på min cbr.

En polare till mig hade ett par. Han tyckte kvaliten var bra till de smälte sönder på hans kolfiberdämpare (blir de verkligen så varma?). Så inget jag skulle satsa på.
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Hahaha.Jag väljer Biltemas verktyg före Berners vilken dag som helst!
Eller som en arbetskamrat sa när han såg Bernerförseljaren med sin son på Biltema "Nu får du väll sitta och märka om verktyg hela kvällen din stackare!":D

haha sluta ljug nu! :tuttar
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Ja precis, var jag inte tillräckligt tydlig :confused:

Va tycker du om dem och va mäter dem i diameter (innuti styret)?

Har haft lite tankar att montera en båge till min Hornet för att ge ett lite mer brutalare och streetfigterliknande utseende, samtidigt som de KANSKE kan hjälpa om man gå i vält =P hehe
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Va tycker du om dem och va mäter dem i diameter (innuti styret)?

Har haft lite tankar att montera en båge till min Hornet för att ge ett lite mer brutalare och streetfigterliknande utseende, samtidigt som de KANSKE kan hjälpa om man gå i vält =P hehe

Jag tyckte dom var väldigt bra för de priset, enda nackdelen för mig var att mina koppling/bromsgrepp var alldeles för långa och dom var ett helvete att böja, eller ja, kulan gick av. Sticker dom inte ut utanför handtagen lär de inte vara någon fara :)

Om det är diametern 22,2 och 28,6 du snackar om så e de utanpå styret.. Men de kanske inte va de du mena :confused:
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Haspelspö med rulle för 229kr :)
Riktigt trevlig!

Oj, en som delar mina intressen. MC och fiske. Oftast svåra att kombinera. Men fiskeprylar på biltema ger jag faktiskt ingenting för. Men är DU nöjd så är det ju bra. (Snart dröjer det nog inte länge förrän nån tycker att tråden spårat ur...) :D
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Oj, en som delar mina intressen. MC och fiske. Oftast svåra att kombinera. Men fiskeprylar på biltema ger jag faktiskt ingenting för. Men är DU nöjd så är det ju bra. (Snart dröjer det nog inte länge förrän nån tycker att tråden spårat ur...) :D

Laga larmet till MC:n idag med lödkolv från Biltema. Fungerade bra.
 

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Downtown
Hoj
FZR 1k
Hej, undrar om någon har erfarenhet av biltemas regnställ (hel) jag har provat både L & XL och för mig är det för kort i ryggen och jag är bara 183/71.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hej, undrar om någon har erfarenhet av biltemas regnställ (hel) jag har provat både L & XL och för mig är det för kort i ryggen och jag är bara 183/71.

Vet inte om det är samma iår iof, men jag köpte Julas regnställ och det har iaf hållt 2 säsonger och släpper inte in nån väta.

Tror jag gav 79kr.

Då kan du ju dekalkitta det med arlene ness eller nått så du inte får onda ögat på dig :D
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Låt bli om du inte gillar lukten av dåliga kvinnor i hjälmen. Mao luktar den fnask!



Jobbade med dom idag när jag krängde däck på DR:en. Helv*te vad de satt!

Fälgskydden använde jag igår när jag krängde på däck till min GPZ 750. Fungerade bra men kräver lite teknik och våld för att få på och av, lirar dom inte bra med fälgen kan jag tänka mig att det blir problem.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
läst på blocket.
dricker man rödsprit från början så har man redan problem.
men ni som gillar den låt bli den. :gnissla



Biltema stäms för dödlig rödsprit
Sverige 18 jun 11:59

Biltema i Sundsvall stäms av sönerna till en man som drack rödsprit han köpt i butiken och sedan dog. I rödspriten, som ska innehålla etanol, fanns av misstag i stället metanol. Detta orsakade mannens död, hävdar sönerna som nu vill ha ett skadestånd på 600.000 kronor av Biltema, skriver Sundsvalls Tidning.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hade jag inte haft dom så hade jag troligen sluppit gå med gips nu:rolleyes:

Knogskyddet vek in sig och snäppte av ett ben i handen:mad:

Enligt testet i MC-Folket så var den handsken bättre än många märkeshandskar både vad gäller slitstyrka och skydd mot slag.

Vad är det som säger att du hade klarat dig ifrån gips om det stått Alpinestars på handsken. Har du testat att göra exakt samma sak och få samma smäll med en annan handske eller?
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tjaa, vad ska man säga.:va

Dom där regnöverdragen till väskan är inte i alra bästa kvalitet. Å andra sidan så är den typen av överdrag ganska värdelösa att ha på så.
När dom sitter på så är det ju öppet inåt mot hjulet. Det innebär att det skvätter vatten från hjulet som kommer in i överdragen och är det riktigt blött så kommer det att bli en liten sjö i botten av överdraget som väskan sedan ligger i och då håller dom inte tätt.
Det är betydligt bättre att ha väskorna som dom är och istället packa sånt man abslut vill hålla torrt i påsar.

Och det är något som gäller för alla mjuka tygväskor oavsett fabrikat. Man packar ju på det sättet även i ganska dyra ryggsäckar.

Låt bli om du inte gillar lukten av dåliga kvinnor i hjälmen. Mao luktar den fnask!



Jobbade med dom idag när jag krängde däck på DR:en. Helv*te vad de satt!



En polare till mig hade ett par. Han tyckte kvaliten var bra till de smälte sönder på hans kolfiberdämpare (blir de verkligen så varma?). Så inget jag skulle satsa på.

Beror väl på hur hojen ser ut. Ligger dämparna så att en väska kommer att ligga mot så är det ett stort nej för att använda tygväska om man inte lägger något värmebeständigt mellan.
Och då ska det vara rejält värmetåligt. För när man lägger något emot så kyls inte dämparen från utsidan och då blir den jävligt varm. Detsamma gäller nog även om det är en hård väska som ligger mot dämparen.
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top