Billigare wildcard till Pro Superbike

jontec

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR-08 Räser
Fasen vad kul!
Pontus och hans företag POC erbjöd sig att sponsra mig så jag kan köra wildcard! :Bugar
Så nu blir det premiär för mig i Pro SBK på Falkenberg!
TACK SÅ GRYMT MYCKET PONTUS!!!:tummenupp

Kom igen nu alla andra "rookisar". Nu har vi ju möjligheten att köra till ett överkomligt pris. Slut på ursäkter... hoppa på hojen :tummenupp

Överkomligt=Gratis? Slut på ursäkter....eller hur ska jag tolka ditt inlägg?:rolleyes:
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Försök att någongång inse,

Att RR är en försumbart liten sport i Sverige, för att publiken inte är intresserad! Inte för att förarna saknar motivation eller jobbar för lite med sitt "företag" utan för att den tilltänkta publiken inte är intresserad av motorcykelracing. RR i Sverige är lika intressant som hockey i Spanien....

Jag tycker din vision är underbar, men den saknar ibland lite verklighetsförankring.

PS. Heja Masen!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Hörde några kommentarer i helgen när jag var på BoTT-race på Mantorp, att Westcoastracing (som även kör i SRL med sin värsting BMW Z4 GT3) tyckte det var roligare att titta på o mer spännande/tightare racing i BoTT än i Pro Sbk. Kan väl bara hålla med,
trots att det inte går så där WSBK-fort direkt (trots fri trimning o fritt reglemente) men DET kanske inte det som är hela grejen med racing i lilla Svedala.

Det är för dyrt att hålla på med (en sån liten sport som) RR o speciellt på Pro nivå, i swe!? Jaha, är det verkligen så? Ta STCC-bilarna, Carrera cup-bilarna samt GT3-bilarna i Swedish Racing League, då får man väl ha en budget som är ca10 ggr större, så vad är problemet med dessa RR förare hela tiden?
JTCC som i mina ögon är den absolut slöaste muppklassen, lyckas ju t.o.m. med att håva in mer spons/capita än en Pro SBK-pilot, (sägs det) hur är det möjligt?

Ville man nu verkligen öka intresset för Pro i STCC, så skulle man t.ex. kunna VIP-inbjuda några heta IDM, FIM SST1000, CIV lr BSB SST1000 wildcards till varje racehelg som är kvar nu, om nu dom stora ambitionerna o pengarna finns i år ifrån alla generalagenternas sida (som man gärna skryter med hela tiden) Just do it then!!
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Försök att någongång inse,
Om du skall utöva motorsport (oavsett nivå) krävs ekonomi, din eller någon annans!
Tror alla är överens på den punkten..."de kostar pengar mats"
Men du verkar förespråka att det ska vara ännu dyrare än vad det är idag, för att förarna "äntligen" ska inse att de har inte råd med detta om de inte blir bättre på att söka sponsorer...

Givetvis är det lätt att gnälla på att saker är för dyra... jag skulle vilja köra igen, men jag har inte råd, och jag har inte tid att söka spons. = jag får sitta kvar där ja är idag.. men ja förväntar mig inte att någon annan ska rulla fram röda mattan åt mig.

Men om jag nu körde.. och rulla runt i sbk challenge (om den finns kvar!?) eller Bott, och skulle gärna köra pro, men har inte råd.. då finns de två lösningar:
1. Jag skaffar mer pengar, antingen genom mer jobb, rånar en bank eller kanske söker fler sponsorer.
2. Arrangemanget STCC gör det möjligt att delta för en billigare peng.

OM jag inte kan eller orkar ordna alternativ nr 1... får jag vackert vänta på att alternativ 2 infaller. Om alternativ 2 inte infaller så blir det alltså inget deltagande i Pro sbk, inget mer med det.

Om vi sen då tittar på arrangemanget Pro sbk, från deras sida sett borde det vara intressant att få dit deltagare, man försöker ju iaf. Men om det nu inte kommer några deltagare... är det då MITT fel som förare som inte uppfyller alternativ nr 1...? eller är det arrangören som bör se över alternativ nummer 2 ?

Om du Eric erbjuder en kurs för förare att få utbildning i sponsorsökande som i slutändan ska ge dom mer intäkter än vad kursen kostar (jättebra initiativ i sig!) .. .. Men så leker vi med tanken att ingen eller bara ett vääldigt litet antal är intresserade av att betala dig för detta. Ser du anledningen till det då som att det är förarna (dina potentiella "kunder) som inte vet sitt eget bästa och är trögfattade. Eller är du sjävkritisk och ser över hur du kan förändra ditt erbjudande för att få deltagare till din kurs ?

(givetvis menar ja inte bara sänk pengen, men något måste du förändra eller hur, och jag tror inte lösningen är att om du höjer avgiften för kursen så kommer det fler)
Likadant vill jag mena i pro sbk... det är en bra serie med bra mediabevakning, men något är ju fel eftersom det är 14 startande, och det fungerar inte att säga att de beror på att de flesta förare inte inser det och bara gnäller... Man måste ju hitta nyckeln som gör att dom kommer/köper tjänsten att få delta i det arrangemanget. Och DÄR tror jag åsikterna går isär när man pratar om att lösningen är dyrare avgifter för ett ännu större / bättre arrangemang. Det KAN vara en lösning på sikt... helt klart, men vi får aldrig fler deltagare på kort sikt genom att höja några avgifter.

Tillägg: Jag tycker då givetvis att det initiativ som man tagit nu och försöker locka fler startande med är klockrent.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kortis,
Det du mfl tycks tolka är att det enl mig bara finns 1 klass i landet värt namnet att köra i. Säger tillbaks till skolbänken och inta svensklektion & plugga gärna extra läsförståelse från grundskolan!

Försök att någongång inse,

---snip---

Over & out!
Har egentligen inte tänkt ge mig in i debatten men som den internetkrigare jag är så kan jag inte hålla mig. :D

Eric.
Jag vet att du är väldigt engagerad och även trevlig de gånger jag träffat dig i depån men jag måste säga att i de här debatterna tycker jag du är ute på fel spår när det gäller en del men kanske främst din attityd mot de som inte delar din syn på Svensk roadracing.
Med tanke på de erfarenheter du säger dig ha finner jag det väldigt underligt att du flera gånger om och på olika sätt dumförklarar eller till och med förolämpar de som uttrycker en annan åsikt. Jag tror du skulle vinna på att inte göra det, ovanstående är bara ett exempel på detta.
Med tanke på ditt kurserbjudande är det ännu märkligare att du väljer att ha den attityden mot potentiella kunder här på SH!
Iom ditt engeagemang i detta och dina kurser så är du inte heller en opartisk person i frågan utan har delvis ett egenintresse i den syn som du förmedlar - det tycker jag kan vara värt att nämna.

När det gäller själva sakfrågan så finns det två läger.
De som anser att svensk Roadracing i stort tjänar på att köra tillsammans med STCC och de som anser att vinsterna i nuläget är mer kortsiktiga än långvariga.
Historiskt sätt har det varit bra för sporten men jag tycker att det finns tecken som tyder på att man verkligen bör analysera om det är den bästa vägen för roadracingen i det långa perspektivet.

För mig är det största problemet att det inte finns ett bra alternativ i nuläget. Att fortsätta vara femte hjulet till bilracingen kommer inte ta oss längre än där vi är i dag helt enkelt eftersom bilracingen inte kommer tillåta det - det ligger inte i deras intresse helt enkelt. Roadracingen kommer fortsätta vara kuriosa. I det format som är nu fungerar det för en liten skara förare men ger det oss fler riktigt snabba förare, vilket borde vara sportens mål, långsiktigt? Jag tror inte det.

Ska roadracingen ta nästa steg, dvs skapa fler riktigt snabba förare, behövs det EN stark liga där alla de snabbaste klasserna och förarna kör tillsammans. Kortsiktigt betyder det ett steg tillbaka i ekonomi, resurser och publik men jag tror att roadracingen är tillräckligt bra för att det skulle vara möjligt att skapa en serie som får publik och som i formatet med enbart motorcyklar ger förarna bantid och den hårda konkurrens för att de ska utvecklas mer.
De absolut snabbaste ska dock så fort som möjligt ut och köra internationellt.

Att skapa förutsättningarna för detta är så klart inte enkelt men görbart om förbund, klubbar och förare drar åt samma håll vilket ju inte är fallet nu där vi är utspridda i tre, fyra serier...

Jag önskar jag kunde göra detta men det räcker med engagemanget för 250 klassen - den riktiga kungaklassen. :D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är för dyrt att hålla på med (en sån liten sport som) RR o speciellt på Pro nivå, i swe!? Jaha, är det verkligen så? Ta STCC-bilarna, Carrera cup-bilarna samt GT3-bilarna i Swedish Racing League, då får man väl ha en budget som är ca10 ggr större, så vad är problemet med dessa RR förare hela tiden?
JTCC som i mina ögon är den absolut slöaste muppklassen, lyckas ju t.o.m. med att håva in mer spons/capita än en Pro SBK-pilot, (sägs det) hur är det möjligt?
Nästan alla familjer i Sverige har en bil, eller någon med körkort, dvs är bilar en naturlig del i vardagen för dom flesta. Motorcyklar är det inte alls lika många som har en relation till. Bilkörkort är rätt naturligt för alla, hojkort är en lyx. Dessutom vet i princip alla vad en Porsche är för något, inte ens alla hojintresserade vet ju vad en R1 eller Gixxer är för något.

Ska man dra det ett steg längre så har nog medelsvensson en annan bild av bilar än av hojar. Det finns gott om filmer som handlar om bilar, allt från Gone in 60 seconds till The Fast and the Furious-filmerna, bilspel osv. När hojar kommer fram i media så är det pga ond bråd död och kriminalitet. Jag kommer på två hojfilmer, Easy Rider (bygger på droger och missbruk) och The worlds fastest Indian, som inte riktigt kanske får mig att associera till modern racing och coola gathojar heller.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Nästan alla familjer i Sverige har en bil, eller någon med körkort, dvs är bilar en naturlig del i vardagen för dom flesta. Motorcyklar är det inte alls lika många som har en relation till. Bilkörkort är rätt naturligt för alla, hojkort är en lyx. Dessutom vet i princip alla vad en Porsche är för något, inte ens alla hojintresserade vet ju vad en R1 eller Gixxer är för något.

Ska man dra det ett steg längre så har nog medelsvensson en annan bild av bilar än av hojar. Det finns gott om filmer som handlar om bilar, allt från Gone in 60 seconds till The Fast and the Furious-filmerna, bilspel osv. När hojar kommer fram i media så är det pga ond bråd död och kriminalitet. Jag kommer på två hojfilmer, Easy Rider (bygger på droger och missbruk) och The worlds fastest Indian, som inte riktigt kanske får mig att associera till modern racing och coola gathojar heller.

Haha, halv-sant, va!?
If there's a will, there's a way!! Driver man sin racing som ett proffsigt företag o seriöst uppstyrt mot sina sponsorer (o alla partners glada o nöjda), så kan man tävla med "vad-skit-som-helst" (syftar på JTCC), bara upplägget är snyggt förpackat o bjuder på tight rafflande racing o man kan se det på TV.

Saknar proffsiga längre sammandrag ifrån varje deltävling på en egen Pro SBK Youtube-kanal, det vore väl vara en satsning som borde nå ut till alla kidsen framför datorerna (vem tittar på vanlig TV nuförtiden?! = bara pensionärer = verkligen fel målgrupp för mc).
 
Last edited:

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Har egentligen inte tänkt ge mig in i debatten men som den internetkrigare jag är så kan jag inte hålla mig. :D

Eric.
Jag vet att du är väldigt engagerad och även trevlig de gånger jag träffat dig i depån men jag måste säga att i de här debatterna tycker jag du är ute på fel spår när det gäller en del men kanske främst din attityd mot de som inte delar din syn på Svensk roadracing.
Med tanke på de erfarenheter du säger dig ha finner jag det väldigt underligt att du flera gånger om och på olika sätt dumförklarar eller till och med förolämpar de som uttrycker en annan åsikt. Jag tror du skulle vinna på att inte göra det, ovanstående är bara ett exempel på detta.
Med tanke på ditt kurserbjudande är det ännu märkligare att du väljer att ha den attityden mot potentiella kunder här på SH!
Iom ditt engeagemang i detta och dina kurser så är du inte heller en opartisk person i frågan utan har delvis ett egenintresse i den syn som du förmedlar - det tycker jag kan vara värt att nämna.

När det gäller själva sakfrågan så finns det två läger.
De som anser att svensk Roadracing i stort tjänar på att köra tillsammans med STCC och de som anser att vinsterna i nuläget är mer kortsiktiga än långvariga.
Historiskt sätt har det varit bra för sporten men jag tycker att det finns tecken som tyder på att man verkligen bör analysera om det är den bästa vägen för roadracingen i det långa perspektivet.

För mig är det största problemet att det inte finns ett bra alternativ i nuläget. Att fortsätta vara femte hjulet till bilracingen kommer inte ta oss längre än där vi är i dag helt enkelt eftersom bilracingen inte kommer tillåta det - det ligger inte i deras intresse helt enkelt. Roadracingen kommer fortsätta vara kuriosa. I det format som är nu fungerar det för en liten skara förare men ger det oss fler riktigt snabba förare, vilket borde vara sportens mål, långsiktigt? Jag tror inte det.

Ska roadracingen ta nästa steg, dvs skapa fler riktigt snabba förare, behövs det EN stark liga där alla de snabbaste klasserna och förarna kör tillsammans. Kortsiktigt betyder det ett steg tillbaka i ekonomi, resurser och publik men jag tror att roadracingen är tillräckligt bra för att det skulle vara möjligt att skapa en serie som får publik och som i formatet med enbart motorcyklar ger förarna bantid och den hårda konkurrens för att de ska utvecklas mer.
De absolut snabbaste ska dock så fort som möjligt ut och köra internationellt.

Att skapa förutsättningarna för detta är så klart inte enkelt men görbart om förbund, klubbar och förare drar åt samma håll vilket ju inte är fallet nu där vi är utspridda i tre, fyra serier...

Jag önskar jag kunde göra detta men det räcker med engagemanget för 250 klassen - den riktiga kungaklassen. :D


Du har mycket rätt i det du skriver men Svensk racing var inte längre fram när SO var som starkast på slutet av 90 talet, skillnaden är att då körde många EM också som hade bra status nu är statusen 0 på EM. I övrigt var inga I VM eller så nu har helst Lundh hamnat där IDM är väl iofs jämförbart med dåvarande EM.

Så att tro att Roadracingen blir starkare utan STCC är att fantisera och visionera sig upp bland molnen.
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Nu verkar vi inte förstå varandra

Tror alla är överens på den punkten..."de kostar pengar mats"
Givetvis är det lätt att gnälla på att saker är för dyra... jag skulle vilja köra igen, men jag har inte råd, och jag har inte tid att söka spons. = jag får sitta kvar där ja är idag.. men ja förväntar mig inte att någon annan ska rulla fram röda mattan åt mig.

OM jag inte kan eller orkar ordna alternativ nr 1... får jag vackert vänta på att alternativ 2 infaller. Om alternativ 2 inte infaller så blir det alltså inget deltagande i Pro sbk, inget mer med det.

Om du Eric erbjuder en kurs för förare att få utbildning i sponsorsökande som i slutändan ska ge dom mer intäkter än vad kursen kostar (jättebra initiativ i sig!) .. .. Men så leker vi med tanken att ingen eller bara ett vääldigt litet antal är intresserade av att betala dig för detta. Ser du anledningen till det då som att det är förarna (dina potentiella "kunder) som inte vet sitt eget bästa och är trögfattade. Eller är du sjävkritisk och ser över hur du kan förändra ditt erbjudande för att få deltagare till din kurs ?

Man måste ju hitta nyckeln som gör att dom kommer/köper tjänsten att få delta i det arrangemanget. Och DÄR tror jag åsikterna går isär när man pratar om att lösningen är dyrare avgifter för ett ännu större / bättre arrangemang. Det KAN vara en lösning på sikt... helt klart, men vi får aldrig fler deltagare på kort sikt genom att höja några avgifter.

Tillägg: Jag tycker då givetvis att det initiativ som man tagit nu och försöker locka fler startande med är klockrent.


Men du mfl,
Varför hänvisar de flesta av er till Pro SBK i era inlägg & dyrt. Kom loss och inse att det jag förespråkar är att du som utövare/teamägare inom RR behöver kunna sälja din sport - BÅDE till partners, publiken & hjälpa nästa generation utövare. Detta oavsett mitt kurserbjudande eller andra alternativ. Men du har en poäng när du tror att jag undrar vad vissa tänker med, eller ens vågar att pröva på...


Och du som trådläser på SH vet att jag obönhörligen och oftast återkommer till att valet gör resp individ var han/hon vill göra med sin satsning inom RR. Lägg inga värderingar på vad/vilken klass ngn kör och se för "17" till att se längre än näsan räcker. DVS Pro SBK är INTE för alla, precis som VM i höjdhopp nog inte funkar framgångsrikt för Leif Pagrotsky - ok? Med skaran av aktiva idag så är vi inte bättre i Sverige på att producera RR piloter som vill nåt.

Dessutom är det oerhört få som har & tar möjligheten att få utväxling på det som finns t ex. inom STCC/Pro SBK. Du kan kalla det mognadsfråga eller inte men om teamet/aktiva inte förmår el kan utnyttja detta så är det ju inget värt - där hoppas jag vi är överens?

Ja - läs som du vill om värderingarna mina, men vill du inte försöka göra något åt din racebudget så är det väl fine - men lämna då gnället utanför. Har man inte råd men nya däck så är sannolikheten att man kommer köra en fullsäsong i PRO/ SO el annat mkt liten! Vår pyttesport har redan enorma utmaningar för sina utövare men jämfört andra sporter tror jag (trots att det blivit mkt svårare när man läser här) fortfarande att det går att förändra. Samtidigt GÅR det inte att få alla att tycka/tänka lika (tur är väl det). Personliga begräsningar och viljan att förändra dessa är det som till syneve och sist avgör om du blir framgångsrik oavsett vad du pysslar med.

Och - förmodligen är det inte fler än 10 - 15 talet (nu 5 Norrmän) som inser att det är lönt att träna för på att bli bättre och enklare få partners till sin satsning. Vilket väl är lika med antalet som åker på träningsläger för att bli bättre på att köra hoj och inte bara sola i Spainen....? Det är upp till varje indivind att välja - easy as that!

Det är nog fortf för många som inte verkar inse att skall detta med RR växa så måste fler prata/sälja och förmå fler att ta del av sporten! Från knatte till SM mästare. Detta tror jag dock aldrig kommer att ske så länge som vi fortsätter som idag och inte ens kan enas om att vi HAR utmaningar på ett forum för likasinnande som detta.

Sen - efter, och om vi kan enas så finns det fler sätt en 1 att skapa möjligheterna. Hoppas fler kan hålla med om att ekonomin återkommer hela tiden som hörnsten för motorsport - det jag hoppas du då även kan köpa är att det är upp till var och en att hantera det själv eller i lag/team. Köpa en kurs, läsa en bok eller ringa kompisarna som kan hjälpa till - lösingen kommer sällan före problemet, med den finns för den som vill.

/E
Ps: ang kursen - det ingår enkelt förslag på hur du får den finansierad innan start - tycker du det är dyrt, eller är du bara ointresserad?
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Kort klippt

Har egentligen inte tänkt ge mig in i debatten men som den internetkrigare jag är så kan jag inte hålla mig. :D

För mig är det största problemet att det inte finns ett bra alternativ i nuläget. Att fortsätta vara femte hjulet till bilracingen kommer inte ta oss längre än där vi är i dag helt enkelt eftersom bilracingen inte kommer tillåta det - det ligger inte i deras intresse helt enkelt. Roadracingen kommer fortsätta vara kuriosa. I det format som är nu fungerar det för en liten skara förare men ger det oss fler riktigt snabba förare, vilket borde vara sportens mål, långsiktigt? Jag tror inte det.

Ska roadracingen ta nästa steg, dvs skapa fler riktigt snabba förare, behövs det EN stark liga där alla de snabbaste klasserna och förarna kör tillsammans. Kortsiktigt betyder det ett steg tillbaka i ekonomi, resurser och publik men jag tror att roadracingen är tillräckligt bra för att det skulle vara möjligt att skapa en serie som får publik och som i formatet med enbart motorcyklar ger förarna bantid och den hårda konkurrens för att de ska utvecklas mer.
De absolut snabbaste ska dock så fort som möjligt ut och köra internationellt.


Jag önskar jag kunde göra detta men det räcker med engagemanget för 250 klassen - den riktiga kungaklassen. :D

Kortis,
Vi kan nog ha vilken struktur som helst på tävlingsserie - det är INTE där orsaken hittas till våra begränsingar. Vi har helt enkelt åt h-vete för lite intresserad publik oavsett mästerskap serie el tävlingbana.

I vårt land har vi idag ca 310 000 påställda Mc - men vi har ju för guds skull inte lyckats få med mer än knappa procenten av dessa som publik/followers. Jag ser det som ett misslyckande då detta borde vara "vår publik" och det är det nog fler som gör(?)

Och - notera
Utan publikintresse så ökar vi inte möjlighten att fler utövare kan få sponsorer som tar dem ut på en internationell karriär. Säg gärna emot här om du har annan åsikt. Men sporten och dess utövare är helt enkel för anonyma - min fråga till dig/er är vem som äger problemet eller möjlighetan att förändra?



/E
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Fasen vad kul!
Pontus och hans företag POC erbjöd sig att sponsra mig så jag kan köra wildcard! :Bugar
Så nu blir det premiär för mig i Pro SBK på Falkenberg!
TACK SÅ GRYMT MYCKET PONTUS!!!:tummenupp

Linus: Vore grymt om du ville hjälpa mig på Lördagen. Jag kan bjuda på någon gammal korv och team t-shirt :D
Nu behöver jag bara leta på en mekaniker till Fredagen.

Kom igen nu alla andra "rookisar". Nu har vi ju möjligheten att köra till ett överkomligt pris. Slut på ursäkter... hoppa på hojen :tummenupp

Bra gjort av Pontus:tummenupp
Lite svagt av Masen, Korv med mos kan väl meken få i alla fall :huvet
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Vill arangören av stcc få mer deltagare i PRO sbk är det ju bara att kopiera upplägget från SO. 600cc, hyffsat med körtid, stt reglemente och 3k i anmälningsavgift=30-35 deltagare, mer inkomst till arrangören och täta race. Svårare än så är det inte.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Vill arangören av stcc få mer deltagare i PRO sbk är det ju bara att kopiera upplägget från SO. 600cc, hyffsat med körtid, stt reglemente och 3k i anmälningsavgift=30-35 deltagare, mer inkomst till arrangören och täta race. Svårare än så är det inte.

Tobbbe ingen ide' att du skriver mer i denna tråd, ingen som lyssnar här, typ. Tack o bock för din medverkan... :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så att tro att Roadracingen blir starkare utan STCC är att fantisera och visionera sig upp bland molnen.
Jag tror att det initialt skulle bli sämre men att det i längden skulle ge en tydligare och starkare produkt som skulle gåp att marknadsföra på sina egna premisser. Nu är vi kusinen från landet även i STCC-cirkusen.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top