Billigare wildcard till Pro Superbike

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Jag kan bara inflika med min egen upplevelse men, enda gången man, i Sverige, får se riktigt proffsiga RR-team/hojar, mm. Är när man besöker STCC-racen.

Det känns som om proffsigheten från bilteamen smittar av sej på hojfolket.

Missförstå mej inte nu, jag är en riktig rookiegubbe själv. Jag gillar allt som har med Mc-racing på asfalt att göra. Fullagade/silvertejpade kåpor eller proffslackade dito, gör det samma för mej men jag tror nog att om sporten ska bli större så ska det nog hållas på en proffsnivå.

Jag tror ärligt talat inte att en egen serie skulle dra en enda till betalande publik.

Det kan hända att Gustav O har rätt om att det skulle vara bättre i längden men jag kan faktiskt i nuläget inte se hur.

Ska sporten bli större (Vill vi det?) Så måste folk i allmänhet veta vilka som kör (publicitet)

Kontakta ett tvbolag som gör en dokusåpa om livet i depån med T.ex Peter Lindèn + nån mer som expertkommentator.

Det måste åxå handla om pengar.
INGEN, skulle veta vem Tiger Woods var, om inte skillnaden mellan att få i den lilla bollen i det lilla hålet, eller inte, var 12 miljoner (typ)


Man kan ta ett gäng gubbar som slår ut varann o till slut vinner en en halv miljon. Låt folk satsa pengar på skiten.
Eller så kan man välja ut några lovande/kommande förare som man följer under en period o se deras utveckling o umbäranden.
Då får vi in en massa folk som inte vet ett skit om mc (Paris Hilton) men sporten blir större.
(Vet inte vilket som är bäst.)

Då kommer det in pengar. företag vill satsa. Proffsigheten kommer av sej själv när företagen vill se sina loggor på snygga hojar.

Ja, ni hör ju själva vilken utopi.........men drömma kan man ju alltid.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Jag tror att det initialt skulle bli sämre men att det i längden skulle ge en tydligare och starkare produkt som skulle gåp att marknadsföra på sina egna premisser. Nu är vi kusinen från landet även i STCC-cirkusen.


Varför var det inte bättre före 2001? Då hade SM varit på egna ben sedan starten?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top