Bilar som medvetet förstör för hojåkare!?!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Läs mitt inlägg så förstår du, men tydligen så gör du inte det!! vad jag menar med "väx up" är att alltid skylla på andra, alltid andras fel, inte ta något eget ansvar för sitt beteende.............. gnälls hela tiden på Billister,Tant Agda, Gubbe i keps,mm aldrig en SHåkare som gör fel. Varför tror du han"sprätte grus på dig? Troligtvis hade han dålig erfarenhet av motorcyklar som beter sig som idioter på vägen, men det kanske inte du gör , vad vet jag:rolleyes:

Fast i det här fallet så var det ju faktiskt inte TS fel..
Och jag har dåliga erfarenheter av av illa tillagad kyckling men inte försöker jag ha ihjäl varenda fågel jag ser för det..
 

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Hade en bilist för några år sedan som gjorde så mot mig.

Han fick smaka på sin egna medicin.
Efter jag konstaterat att an verkligen kollade i backspegeln & sedermera körde ut i kanten utanför vägbanan dessutom
med sin nyputsade bil för att se hur jag reagerade.

Jag stannade till vid vägkanten & tog en hel näve med grus & sten.... med mig innan jag körde om honom ....
Lovar han gör aldrig så mera mot en motorcyklist.
Han fick smaka på sin egna medicin vill jag lova.
Putsa den bilen hjälper inte efter den läxan.

Inget att rekommendera, i dag hade jag nog bara ökat avståndet till den konstiga bilisten.
 

jetson

Guest
Hehe. Kul att det finns en sån här tråd på SH. Hittade denna på Zatzy: http://www.zatzy.com/allmaent/385715-gar-kvaell-stoette-ihop-hojakaridiot.html

Kanske är postad tidigare men har inte tid att läsa igenom hela.

Haha skön lirare snackar om att man får lära sig att "bevaka sin position" och att man skulle lära sig det på trafikskolor tom... nja, det jag fick lära mig var att underlätta för andra och att man absolut inte ska försvåra omkörningar. Men men låtsaspoliserna har väl en egen regelbok (dock verkade hojpiloten kanske lite hetsig i det där fallet)
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Var ute en sväng i förrgår och hamnade bakom en bil som medvetet försökte skvätta ut grus på vägen framför mig, han körde ut halvägs i diket där det var ny asfalterat samt ny grusat vid vägkanten. bara lagat fläckvis och bara vid lagningen där det fanns grus var han ute och rota i dikena, antingen var han/hon full eller ville bara jä***s med mig, vågade knappt köra om bilen ifall personen skulle försöka sig på något men stannade vid en infart och bara lät bilen fortsätta så jag slapp ligga bakom bilen. Stöter ni på mycket beskymer med bilar som medvetet försöker få er omkull?

Jag drabbades av samma sak för ett antal år sedan, men jag körde om bilen och gick ut till sidan och satte ner foten i lösgruser så det smattrade i bilen bakom. Han fick nog en del fina märken i lacken och rutan innan han nitade.
Men eftersom jag i grunden är en snäll och beskedlig person så gick jag in på en busshållsplats lite längre fram utifall han ville prata med mej, men det ville han tydligen inte för han köre bara förbi. Så då hoppade jag upp på hojen igen och när jag skulle köraom han den gången så gick han inte ut i gruset, men han slog av på gasen när jag svängde in framför han.

Ibland måste man sätta ner foten :hihi
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Fast i det här fallet så var det ju faktiskt inte TS fel..
Och jag har dåliga erfarenheter av av illa tillagad kyckling men inte försöker jag ha ihjäl varenda fågel jag ser för det..

Och hur vet du det? var du med när det hände ?
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Ingen idé att ge sig in i den diskussionen på zatzy, gjorde det med ett ganska sakligt inlägg om
händelsen i grova drag men som vanligt är det svårt att få en person att erkänna att han kanske
gjorde fel iallafall.

Föraren av bilen verkar inte förstå vad han gjort fel, men jag tycker tonen på andra inläggen är vettig. Hojföraren var säkert mer hetsig än vad som var nödvändigt men det ger ju inte bilföraren rätten att bete sig som en idiot... Ingen enad mobb mot sporthojen på Zatzy faktiskt, det är bra :krama
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Kanske var samma grinkukgubbjävel som skällde ut mig i Mollösund förra veckan när jag laddade batterierna i segelbåten. Betalar du för elstolpe fråga han. Då stack jag fram en hundring under näsan på han... Då flippa han ut rejält, svor och riv-startade på gruset i en Volvo så stenarna flög...
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Värst är väl dom med Suv:ar eller sportbilar som tror att dom är kung på vägen, bilen går ju som fan... 1982 fick jag ett prej av några goa gubbar med några backar öl i västen, hade bygellåset innanför jackan och drog det i taket på bilen och jagade dem så dom ballade ur.Kört i 34 år. Nu förtiden får man bara väja för stackars stressade förskolehämtare vilket det finns finns gott om i Mölnlycke.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kanske var samma grinkukgubbjävel som skällde ut mig i Mollösund förra veckan när jag laddade batterierna i segelbåten. Betalar du för elstolpe fråga han. Då stack jag fram en hundring under näsan på han... Då flippa han ut rejält, svor och riv-startade på gruset i en Volvo så stenarna flög...

Tog han hundringen?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
http://www.zatzy.com/allmaent/385715-gar-kvaell-stoette-ihop-hojakaridiot.html

Troll är han nog, den där KTL :D

Fast är han på riktigt vore det faktiskt nice att få tag på GoProfilmen från händelsen.
Han skriver ju:
" Och vad har idioten på hjälmen då om inte en Go-Pro-kamera. Han var väl ute för att filma hur frän han är och lägga ut på YT"

Så någon som har en GoPro video från Riksväg 70 i närheten av Hedemora och en bil/lastbil som leker polis blockerar för hojen?
Vill du vara anonym så pm:a mig så kan vi ta videon via mail eller dylikt.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hade en bilist för några år sedan som gjorde så mot mig.

Han fick smaka på sin egna medicin.
Efter jag konstaterat att an verkligen kollade i backspegeln & sedermera körde ut i kanten utanför vägbanan dessutom
med sin nyputsade bil för att se hur jag reagerade.

Jag stannade till vid vägkanten & tog en hel näve med grus & sten.... med mig innan jag körde om honom ....
Lovar han gör aldrig så mera mot en motorcyklist.
Han fick smaka på sin egna medicin vill jag lova.
Putsa den bilen hjälper inte efter den läxan.

Inget att rekommendera, i dag hade jag nog bara ökat avståndet till den konstiga bilisten.

Jag blir också bindgalen när någon som sitter och rattar 1500 kg eller mera medvetet djävlas med oss på 200 kilo och bara ett par mm skinn och plast.. Har så många gånger försökt hejda mig men det funkar inte.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Förra året körde en blind(?) gubbe ut med sin husvagn precis framför mig i en rondell. :3freak

Jag lade ner lite extra och touchade i princip hela hans vänstersida.
När jag kom fram till den förlängda spegeln tog jag tag och vek in den mot gubben.
Jag fick lite dåligt samvete för gubben såg ut som om jag materialiserats från tomma luften.
Till mitt försvar hör att jag körde sakta och i gul/svart halvarsson så han borde fan ha sett mig.

Det var riktigt nära att han fick en ny ingång på husvagnen... :crash
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Efter jag konstaterat att an verkligen kollade i backspegeln & sedermera körde ut i kanten utanför vägbanan dessutom
med sin nyputsade bil för att se hur jag reagerade.

"Ska han inte köra om, den där mc-n som ligger och trycker mig i röven? Här går man ut i kanten för att underlätta och så ligger han kvar likaväl."

Alltså, det här med att göra sig föreställningar om vad andra tänker... Kanske lärde han sig läxan att motorcyklister är idioter som bara ska ställa till det oavsett? Jag tror näppeligen att bilister tänker så konspiratoriskt att de kör och river upp skit för att bråka/straffa/whatever. Då är det snarare en motorcyklist som sitter bakom ratten och stör sig på annan motorcyklist. "Vanliga" bilister är på sin höjd okunniga eller omedvetna om konsekvensen av att riva upp grus på det sätt du beskriver.

Vad jag finner märkligt är att när man möter bilar på de lite smalare vägar (men det ändå är plats för 2 bilar utan att köra med 2 hjul i gropen) som är så vanliga här på skånska slätten, så kryper de ner i högerkanten på ett sätt de aldrig gör när man möts med bil. Varför? Jag bara undrar vad de förväntar sig ska hända när det är möte med mc? Vingelpellarna som alltid har samma avstånd till respektive vägkant är givetvis undantagna.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
"Ska han inte köra om, den där mc-n som ligger och trycker mig i röven? Här går man ut i kanten för att underlätta och så ligger han kvar likaväl."

Alltså, det här med att göra sig föreställningar om vad andra tänker... Kanske lärde han sig läxan att motorcyklister är idioter som bara ska ställa till det oavsett? Jag tror näppeligen att bilister tänker så konspiratoriskt att de kör och river upp skit för att bråka/straffa/whatever. Då är det snarare en motorcyklist som sitter bakom ratten och stör sig på annan motorcyklist. "Vanliga" bilister är på sin höjd okunniga eller omedvetna om konsekvensen av att riva upp grus på det sätt du beskriver.

Vad jag finner märkligt är att när man möter bilar på de lite smalare vägar (men det ändå är plats för 2 bilar utan att köra med 2 hjul i gropen) som är så vanliga här på skånska slätten, så vägar kryper de ner i högerkanten på ett sätt de aldrig gör när man möts med bil. Varför? Jag bara undrar vad de förväntar sig ska hända när det är möte med mc? Vingelpellarna som alltid har samma avstånd till respektive vägkant är givetvis undantagna.


Mycket vist skrivet men jag är helt övertygad alla alla bilister skulle må bra av att möta 2 lastbilar vid en omkörning på en smal landsväg för att inse att dom inte är odödliga heller.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Mycket vist skrivet men jag är helt övertygad alla alla bilister skulle må bra av att möta 2 lastbilar vid en omkörning på en smal landsväg för att inse att dom inte är odödliga heller.

Ett av mina starkaste "näradödenmoments" var vid ett möte med pjunis i John Deere modell gigantisk med dubbel eller trippelmontage, full kareta utan en tendens att släppa av, precis när man viker mot Degeberga i Lillehem. Han behövde inte fundera över vilken kant han skulle hålla in mot och gjorde det inte heller, han var i bägge... Finns tyvärr lite för många ynglingar med grandiosa drag på de fantastiska vägarna jag vet att du är än mer bekant med än jag, lämnar inte mycket väg över. Ok för att de har jobb att sköta men jag är betänksam.

Att sluta sina dagar med ett räfflat v-mönster som starkaste avtryck i den här världen känns inte så hett...

(A-traktorer utan begränsningar är mer opålitliga än älgar).

OT, osbalut!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ett av mina starkaste "näradödenmoments" var vid ett möte med pjunis i John Deere modell gigantisk med dubbel eller trippelmontage, full kareta utan en tendens att släppa av, precis när man viker mot Degeberga i Lillehem. Han behövde inte fundera över vilken kant han skulle hålla in mot och gjorde det inte heller, han var i bägge... Finns tyvärr lite för många ynglingar med grandiosa drag på de fantastiska vägarna jag vet att du är än mer bekant med än jag, lämnar inte mycket väg över. Ok för att de har jobb att sköta men jag är betänksam.

Att sluta sina dagar med ett räfflat v-mönster som starkaste avtryck i den här världen känns inte så hett...

(A-traktorer utan begränsningar är mer opålitliga än älgar).

OT, osbalut!



Jag förloras ibland på våra körningar, och i 9 fall av 10 så beror det på att jag vill prata dårar i bil eller trajlerkasare till rätta:4skrika

1 av 10 så vilsar jag bara bort mig:glömdet
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top