Bilar som medvetet förstör för hojåkare!?!

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
har en familj i området som jag måste köra förbi om jag ska någonstans och jag lovar han gör allt för att förstöra för mig. polisen har stått med kamera på hans gård och kollat för han tycker jag kör för fort(kanske 5km/h för fort ibland). han har ringt och hotat mig och nu senast i veckan försökte han putta ner mig när jag körde förbi. han bara hoppa över sin häck och sprang ut mitt i vägen och försökte ta tag i mig.... och mamman i den familjen har krockat med mig medans hon pratade i mobilen och stannade inte ens efter krocken utan bara körde och parkerade bilen på deras gård och gick in.
IDIOTER!!!

Cred för att du kan behärska dig iaf, hade jag varit i samma sits så hade jag stannat och klippt till gubbjäveln MED KRAFT (knogarna först såklart, alla vet väl varför MC-handskar är stenhårda där?) och hans käring hade fått smaka på samma...

Har aldrig förstått hur folk som springer ut på vägen/viftar med krattor, spadar och liknande resonerar...
Självklart är ju att dessa människor är helt jävla dumma i huvudet (allvarligt talat, det borde vara straffbart för vissa människor att föra sina gener vidare), varför riskera sitt eget liv för att någon kör 10-20km/h för snabbt förbi ditt hus?
Har en ganska så välkänd "kratt-gubbe" här i byn, nästa gång så ska jag ta sikte på honom och fråga hur han tänkte när han hoppade ut (gärna från ett helt dolt ställe så man får en halv sekund på sig att väja) framför mig...

Bilister som medvetet förstör har jag inte direkt någon erfarenhet av, endast råkat ut för det en gång...
Stod vid ett rödljuse och hade en sunkig gammal 740 bredvid mig, när det slår om till grönt så ville han ju självklart rejsa (Epa-fuckon, det är inte lätt att växa upp på landet...) så jag ger fullt och flyger förbi honom precis lagom där vägen går från 2 filer till 1, sekunden efter så börjar någon tuta HELVET bakom mig.
Då har den här jävla epa-bonden lagt sig så nära han bara kan, sicksackar över hela sitt körfält samtidigt som han fortsätter tuta konstant.
Tyckte hela situationen började bli lite obehaglig så tog första bästa sväng och jodå, självklart följde han efter i full fart.
Körde lätt mc när detta hände så toppfarten var ju ganska begränsad (130) och han hade inga problem med att hinna ifatt mig, lägga sig sidan om och långsamt börja pressa mig ut och trottoaren, allt detta i en hastighet av 130 på en jävla 50 väg.
Tyckte vid det laget att det började bli väldigt obehagligt och bromsade kraftigt för att undvika trottoarkanten, han bromsar också hårt samtidigt som han sicksackar över HELA vägen för att jag absolut inte ska kunna köra om honom.
När han har saktat ner farten på oss båda till ungefär 30 så bara gasar han iväg i laglig hastighet som om inget hade hänt.
I efterhand så skulle man ju tagit reg på bilen och gjort ett hembesök, men vissa människor är helt enkelt jävligt inkompetenta och finner nöje i att förstöra för andra, ifall någon dessutom skadas så är det bara extra roligt (gick i samma klass som 2 sådana idioter, den ena sitter i dagsläget i fängelse för att ha knivhuggit sin flickvän och den andra har inte mognat något sen dagen han fyllde 14).

Måste verkligen investera i en GoPro så man kan dokumentera alla dessa idioter i trafiken...
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
1. En bunt år sen med nytaget kort,
Åkte lite motorväg och höll väl inget monstertempo (130 typ), bara lugna omkörningar osv, var ändå färsk på kortet.
Helt plötsligt i vänsterfilen får jag en svart suv bakom mig, tajt bakom, bara 1-2 meter.
Gasar på lite mera, går sen in i höger igen för att släppa honom.
Fan heller, han följer efter, lika tajt.
Sänker hastigtheten, han åker inte om..

Tar en avfart en liten bit fram, han följer efter.
Bränner ur hojen hyfsat och tänker att han ska tappa mig och ge sig, i helvete.
Tog ett bra tag innan han vände, då var vi på väg ut åt motsatt riktning mot vad vi först kom från, vafan skulle han efter mig och göra:gnissla
Jävla pucko :dummer

Han ville väl reJsA... :7peta

Jag brukar köra långsammare och långsammare tills jag står stilla när jag får sådana där idioter bakom mig (dock inte på 90+ sträckor eller på ställen där de ej kan/får köra om). Där står jag tills de kör om. Detta gör jag både när jag åker hoj och plåtlåda.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det finns många nötter där ute! Jag blir oftast irriterad minst en gång under varje runda. Till exempel på folk som lägger sig åt höger och vill bestämma när jag får / ska köra om (gärna där det är enfiligt med vajerräcke en meter åt vänster :va ) och däremellan ligger demonstrativt åt vänster där personen tycker att jag inte bör köra om. Kör som vanligt va fan! Jag bestämmer själv när JAG anser det säkert att köra om.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Slutsats: så en bil vek alltså ut i vägrenen (för att underlätta en omkörning!?) när TS kom upp bakom bilen, och istället för att köra om låg han kvar bakom den "dumma" grussprutande bilen :hihi :tummenupp
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Anledningen kan ju vara att han har tre hojar efter sig som leker följa John. Bara en helt vild gissning. För övrigt tycker jag att TMax (som vi ser rumpan på) kör väldigt lugnt och sansat.

Meh, ett schweiziskt dunbolster av ett undulatfjun.

Inte bilen, TMax blinkning. Håller med om behärskad körstil och allt. Som BJN skrev hade man kanske stannat om det är lite längd på det trevliga avsnittet. Är väl bekant med den där växande irritationen när man råkar ut för småpåvar som bilisten i filmen. Helst ska man ju stanna men det händer att det blir, eller framförallt blev, den där idiotomkörningen som dessvärre bara spär på skitbeteendet hos dessa bilister. TMax beter sig nog lugnare än vad jag varit kapabel om jag inte stannat. Nu går jag inte med på att tragga mer om det.

Åren på Sporthoj har gett mig en viss förståelse för vad som skapar hat bland bilister mot motorcyklister, inte så att Svenssons revirpinkande i trafiken minskar av det precis.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
har en familj i området som jag måste köra förbi om jag ska någonstans och jag lovar han gör allt för att förstöra för mig. polisen har stått med kamera på hans gård och kollat för han tycker jag kör för fort(kanske 5km/h för fort ibland). han har ringt och hotat mig och nu senast i veckan försökte han putta ner mig när jag körde förbi. han bara hoppa över sin häck och sprang ut mitt i vägen och försökte ta tag i mig.... och mamman i den familjen har krockat med mig medans hon pratade i mobilen och stannade inte ens efter krocken utan bara körde och parkerade bilen på deras gård och gick in.
IDIOTER!!!
Finns en liknande gubbe i grannbyn, blir ju lite av en sport att göra honom upprörd :) (vilket inte är svårt)
 

segisen

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2012
Ort
uti skogen
Hoj
honda hornet 600, suzuki gsxr 600
låter som om jag inte är ensam om att ha en gubbjävel på gatan. men nu blir de snart polisanmälan då han kastade ut sina barns leksaker uti vägen när jag skulle hem idag. kommer troligen inte få ut nått av de, kanske han blir lugnare?? :confused::confused:
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
låter som om jag inte är ensam om att ha en gubbjävel på gatan. men nu blir de snart polisanmälan då han kastade ut sina barns leksaker uti vägen när jag skulle hem idag. kommer troligen inte få ut nått av de, kanske han blir lugnare?? :confused::confused:

"Den jävla jäveln, han polisanmälde mig, fy fan! :mad:"

Så kommer det bli.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
låter som om jag inte är ensam om att ha en gubbjävel på gatan. men nu blir de snart polisanmälan då han kastade ut sina barns leksaker uti vägen när jag skulle hem idag. kommer troligen inte få ut nått av de, kanske han blir lugnare?? :confused::confused:

Något jag lärt mig genom jobbet (med ungdomar som ofta hamnar i trubbel) är att ett eskalerande beteende behöver en markering, annars fortsätter det att eskalera. Polisanmäl och meddela honom vänligt att du polisanmält, annars kan det ta lång tid innan han får reda på det.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hamna bredvid en idiot till bilförare som precis blivit omkörd av en "stresspilot" på hoj, han trodde väl att jag var polare till denne och försökte preja mig. Öppna visiret och skrek till den jäveln att jag sparkar in rutan nästa gång + att jag inte hade ett jota med den första piloten att göra...hoppas iaf att han tänkte till!
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
låter som om jag inte är ensam om att ha en gubbjävel på gatan. men nu blir de snart polisanmälan då han kastade ut sina barns leksaker uti vägen när jag skulle hem idag. kommer troligen inte få ut nått av de, kanske han blir lugnare?? :confused::confused:
Stanna o fråga vad han vill
 

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Ort
Orust
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Många SH åkare verkar ha förföljelse fobier!:rolleyes: Han kanske bara höll ut till höger för att skulle få köra om. det råkade var lite grus som som sprutade - det tolkas som ett "mordförsök"--- väx up!!!



Läs tråden och inte bara första inläggen innan du svarar! Han la sig INTE åt sidan för att släppa förbi, uppfattade det som han medvetet gjorde det annars hade jag väl aldrig skrivit här om jag inte tänkt igenom saken 10ggr. Så tycker nog du ska tänka på vad du menar med att växa upp så kan du förklara det för mig sedan!
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Rent spontant känns det ju som att föraren "försökte åka fort" och genade helt enkelt?

Känns ju rätt långsökt att han medvetet kör ner i dikeskanterna och försöker skvätta grus på dig?

Visst, jag va inte där, men ändock!

Bilister däremot som försöker hindra omkörningar, kör i rondeller så man nästan blir påkörd o.sv är saker jag stör mig på!
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Läs tråden och inte bara första inläggen innan du svarar! Han la sig INTE åt sidan för att släppa förbi, uppfattade det som han medvetet gjorde det annars hade jag väl aldrig skrivit här om jag inte tänkt igenom saken 10ggr. Så tycker nog du ska tänka på vad du menar med att växa upp så kan du förklara det för mig sedan!

Läs mitt inlägg så förstår du, men tydligen så gör du inte det!! vad jag menar med "väx up" är att alltid skylla på andra, alltid andras fel, inte ta något eget ansvar för sitt beteende.............. gnälls hela tiden på Billister,Tant Agda, Gubbe i keps,mm aldrig en SHåkare som gör fel. Varför tror du han"sprätte grus på dig? Troligtvis hade han dålig erfarenhet av motorcyklar som beter sig som idioter på vägen, men det kanske inte du gör , vad vet jag:rolleyes:
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Ser ofta bilförare och dyl. som genar i kurvor och korsningar, tror inte dom förstår att det sprätter upp grus på vägen som är ett elände för motorcyklister. Det bästa man kan göra är väl att, om dom stannar någonstans förklara problematiken med deras handlande, typ.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top