Biaggi kör Ducati GP8

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Det vore ju i så fall inte första gången han utvecklar en cykel till världsmästarmaterial. Det är en viss medioker förare som lyckades styra hem ett ett helt mästerskap på en cykel utvecklad av Kejsaren. Har vi samtidigt i åtanke att Bayliss, som hoppade in som wildcard ett race den säsongen, körde fler varv i ledning än vad titelvinnaren gjorde totalt över säsongen, så kan det inte bli annat än succé. ;)

Seriöst då, så tror jag att både Biaggi och Bayliss kan ge en hel del bra feedback till teamet, då dom har lång erfarenhet inom utvecklandet av racehojar.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Låter helt rätt. Ingen kan hitta fel på materialet som Biaggi. Dessutom kan han tydligt kommunicera dem också.

Annars tror jag på Bayliss :tummenupp
 

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Tycker det verkar vettigt av Ducati att ta hjälp för att se om det är dom som gjort något fel,eller om det är förarfel.
Det tycker jag är stort av dom :)
Finns nog team som skulle säga till sina chafförer att ändra/bättra sig istället för att inse att det kanske är vi som gjort något som inte var bra.
Både Marco,Elias och Guintoli(stavning?) kan ju bättre än vad dom vissat i år.

/Per
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det vore ju i så fall inte första gången han utvecklar en cykel till världsmästarmaterial. Det är en viss medioker förare som lyckades styra hem ett ett helt mästerskap på en cykel utvecklad av Kejsaren. Har vi samtidigt i åtanke att Bayliss, som hoppade in som wildcard ett race den säsongen, körde fler varv i ledning än vad titelvinnaren gjorde totalt över säsongen, så kan det inte bli annat än succé. ;)

Seriöst då, så tror jag att både Biaggi och Bayliss kan ge en hel del bra feedback till teamet, då dom har lång erfarenhet inom utvecklandet av racehojar.

Snälla......
Var är Valmers.....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
RedBaron skrev:
Biaggi kör Ducati GP8

...kanske.

http://www.crash.net/motorsport/moto...s,_biaggi.html

Kan det här hjälpa Marco ?

Nej..

Marco kommer kanske säga upp sig hos Ducati då. Marco har bett om mera körtid på hojen men Suppio har sagt det inte är lönt? Marco är inte heller värdens bästa fan av Biaggi sen Max farbror Valerio gav Marco en rak höger på Assen för att Marco och Max hade kört ihop med varann på ett kval. Klart han inte vill ha Max som sin testförare då..
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Nej..

Marco kommer kanske säga upp sig hos Ducati då. Marco har bett om mera körtid på hojen men Suppio har sagt det inte är lönt? Marco är inte heller värdens bästa fan av Biaggi sen Max farbror Valerio gav Marco en rak höger på Assen för att Marco och Max hade kört ihop med varann på ett kval. Klart han inte vill ha Max som sin testförare då..

Går rykten i italiensk press att Melandri kommer ersätta West i Kawasaki om inte hans (och West) körningar blir bättre.
Skulle vara kanon enligt mig. West borde aldrig fått chansen.

http://www.powerslide.net/forum/Melandri-t7512.html

Översättning av den italienska artiklen i inlägg 19.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Går rykten i italiensk press att Melandri kommer ersätta West i Kawasaki om inte hans (och West) körningar blir bättre.
Skulle vara kanon enligt mig. West borde aldrig fått chansen.
Hmm, vad säger att Melandri ska ha chansen då? En stor besvikelse hittills. Kan Marco inte utveckla den bättre Ducatin, behöver han inte ge sig på den sämre Kawan heller, enligt min åsikt.

West gör ingen glad, men det kan alltid komma regn.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
På tal om rykten och Ducati yrade motogpod.com något om att Hayden var påtänkt för att köra Ducce nån gång framöver. Nån mer som har hört något sådant?
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Står lite om det här:
http://www.thecherrycreeknews.com/content/view/2981/2/

Misstänker att Hayden isådanafall vill provköra den innan han skriver på:)
Tror ingen vill skriva på för Ducati i dagsläget.
Kan bli slutet på karriären men å andra sidan, vilka alternativ har Hayden om inte HRC vill ha honom?

På tal om rykten och Ducati yrade motogpod.com något om att Hayden var påtänkt för att köra Ducce nån gång framöver. Nån mer som har hört något sådant?
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kan bli slutet på karriären men å andra sidan, vilka alternativ har Hayden om inte HRC vill ha honom?
Åka hem och köra AMA SBK. Som jänke ser han eller publiken nog inte det som ett nedköp eller prestigeförlust.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Max "gör" ju SBK just nu.. Han mår vara svår, men han är en jävler på att åka. Synd att det inte höll på Phillip Island.. Men vilken satsning! Snacka om mycket hjärta.

/J

Det är ju det jag alltid har sagt ju! ;)
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om inte annat kan han ju instruera Stoner och Melandri hur man utför en lowsider på bästa möjliga sätt.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Bäst var det när Max hade ett "sabbatsår" och körde supermotard. Det får han gärna återgå till för min del.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top