Bandit 1250-tråden

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Någon som har tagit bort centralstödet på sin bandit? tyckte det såg ut som man är tvungen ta bort avgassystemet?
ser ut som bulten sitter på samma sida som systemet, och mutter på andra, centralstödet är väl monterat före avgass.... :confused:
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Nu är hojen hämtad. 106hk och 110nm blev det. Känner ingen effektskillnad men tycker att den går jämnare/lugnare. Har bara kört hem den från lule så jag har ju inte hunnit prova så mycket än. Kände på ljuddämparen att den inte var lika varm som innan mappningen så det bör ju betyda att den får mer soppa nu. Kollade var de placerat pc:n och den var bara lagd lös under dynan så det kändes lite oseriöst. Vet inte hur andra gör men jag tycker att såna grejer ska monteras fast så de inte skakas sönder. Får väl bunta fast den på nå vis eller med cardborre.
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Någon som har tagit bort centralstödet på sin bandit? tyckte det såg ut som man är tvungen ta bort avgassystemet?
ser ut som bulten sitter på samma sida som systemet, och mutter på andra, centralstödet är väl monterat före avgass.... :confused:

Varför ska du ta bort det? Tycker det är bra att ha om det är mjuk backe eller då man ska lös med bakhjulet. Fast det är nog snyggare utan:)
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Nu är hojen hämtad. 106hk och 110nm blev det. Känner ingen effektskillnad men tycker att den går jämnare/lugnare. Har bara kört hem den från lule så jag har ju inte hunnit prova så mycket än. Kände på ljuddämparen att den inte var lika varm som innan mappningen så det bör ju betyda att den får mer soppa nu. Kollade var de placerat pc:n och den var bara lagd lös under dynan så det kändes lite oseriöst. Vet inte hur andra gör men jag tycker att såna grejer ska monteras fast så de inte skakas sönder. Får väl bunta fast den på nå vis eller med cardborre.

Sätt fast den med cardborre. Skall följa med PC.
Scanna gärna in bänkningsresultet och lägg ut det här...
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Här är bänkningsresultatet. Såg att det faktiskt är en powercommander v de har satt dit. Trodde dem var till hojar från -09.
LastScan.jpg
 

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Det väger ju en massa :) ja och snyggare utan...:D

Ja det väger en del och hojen blir snyggare utan det, men det är bra att ha många gånger....
Jag har för mej att avgasystemet är ivägen för bulten när man ska dra ut den. Är en säkerhets sak, ifall muttern lossnar.
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
1. Det finns växellägesindikator att installera. Dels finns det som standard till GSX1250F (som är en Bandit med helkåpor) och dels finns det som TRE-kit (som är nån slags tändtidsjustering som inkluderar även växellägesindikator). Har aldrig provat nån av dem själv, dock.

2. Pedalen går att justera. Jag har stl 45 men har aldrig upplevt några problem med utrymme för fötterna runt växel- eller bromspedal.

Om du behöver har jag både Haynes och verkstadsmanual till låns. Bor i Luleå...

Jag får tacka för tipset. Det var faktiskt inget större problem att justera upp pedalen till ett högre läge vilket löste problemet. Nu känns det som det ska.
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
Det blev ett yoshimura rs3 kolfiber slipon beställt från ebay, hoppas man blir nöjd med det:) nån som har något att säga om de?
Jag är också intresserad av ett RS3 slipon (fast jag lutar åt att köpa den rostfria varianten). Tycker ljudet låter väldigt bra det jag hört. Vart någonstans köpte du det och hur lång tid tog det att få hem burken?
Såg på bilden som du hade lagt upp att dämparen kommer lite högre upp i alla fall längs bak, är lite tveksam om den kanske tar i mina packväskor, är rätt tight redan i dag med originalsystemet. Borde kanske att vid behov gå att sänka det bakre fästet (stora klamret)?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Såg på bilden som du hade lagt upp att dämparen kommer lite högre upp i alla fall längs bak, är lite tveksam om den kanske tar i mina packväskor, är rätt tight redan i dag med originalsystemet. Borde kanske att vid behov gå att sänka det bakre fästet (stora klamret)?

Jag hade problem med att den nya ljuddämparen (Delkevic som i övrigt passade kanon) pekade upp för mycket och gjorde det omöjligt att använda originalväskorna. Jag tillverkade en högteknologisk distansbit i plåt på ca 50 mm och med lite justering och vridande av dämparen är nu den och väskorna bästa kompisar! :)
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Jag är också intresserad av ett RS3 slipon (fast jag lutar åt att köpa den rostfria varianten). Tycker ljudet låter väldigt bra det jag hört. Vart någonstans köpte du det och hur lång tid tog det att få hem burken?
Såg på bilden som du hade lagt upp att dämparen kommer lite högre upp i alla fall längs bak, är lite tveksam om den kanske tar i mina packväskor, är rätt tight redan i dag med originalsystemet. Borde kanske att vid behov gå att sänka det bakre fästet (stora klamret)?

Jag är toknöjd med mitt, var också inne på den rostfria varianten men det var bra att jag valde kolfiber för det blev grymt bra till svart hoj. Jag kollade inte så noga men jag skulle tro att det kom lite högre upp än original. Beställde från ebay och det tog drygt en vecka. Kanonsäljare, här är länk till han http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-GSF-...Parts_Accessories&hash=item5d25dbd499&vxp=mtr
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
Jag är toknöjd med mitt, var också inne på den rostfria varianten men det var bra att jag valde kolfiber för det blev grymt bra till svart hoj. Jag kollade inte så noga men jag skulle tro att det kom lite högre upp än original. Beställde från ebay och det tog drygt en vecka. Kanonsäljare, här är länk till han http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-GSF-...Parts_Accessories&hash=item5d25dbd499&vxp=mtr
1 vecka, låter utmärkt. Ska kolla finanserna och kanske beställa redan i dag. Blir mer och mer eggad att skaffa nu när man kollat runt och lyssnat på hur bra det verkar låta.

Jag hade problem med att den nya ljuddämparen (Delkevic som i övrigt passade kanon) pekade upp för mycket och gjorde det omöjligt att använda originalväskorna. Jag tillverkade en högteknologisk distansbit i plåt på ca 50 mm och med lite justering och vridande av dämparen är nu den och väskorna bästa kompisar! :)
Precis något sånt, en plåt med 2 hål i antar jag.?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Precis något sånt, en plåt med 2 hål i antar jag.?

Ja, jag sa ju det. Högteknologiskt!!! :D
Man fick vrida lite på dämparen så den triangulära formen hamnar ju inte exakt som det är tänkt. Även metallbandet runt dämparen får man övertala lite för att det ska lira helt. Inga större problem, dock. En plåtbit, en bågfil och en borrmaskin. Samt en skruv med mutter. That´s it. Vill man vara noga kan man ju putsa av kanterna på plåtbiten också...
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
1 vecka, låter utmärkt. Ska kolla finanserna och kanske beställa redan i dag. Blir mer och mer eggad att skaffa nu när man kollat runt och lyssnat på hur bra det verkar låta.

Jag tycker att det låter bra, kör utan db killer nu och är nöjd. Mitt slipon hamnade på 4500 med frakt och tull. Tror den låg på drygt 6000 i Sverige. Det är ju bara köra till Boden nån dag om du vill lyssna på riktigt. Tycker själv att det är svårt att bestämma vilket man ska ha, både utseende men mest hur mycket det kommer låta. Värst är det ju om de låter för mycket.
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
Jag tycker att det låter bra, kör utan db killer nu och är nöjd. Mitt slipon hamnade på 4500 med frakt och tull. Tror den låg på drygt 6000 i Sverige. Det är ju bara köra till Boden nån dag om du vill lyssna på riktigt. Tycker själv att det är svårt att bestämma vilket man ska ha, både utseende men mest hur mycket det kommer låta. Värst är det ju om de låter för mycket.
Okej nu har jag beställt ett "YOSHIMURA 1126255 RS-3 SS".:D Det blev ett ställe i Florida som heter Biohazard Cycles som fick äran att leverera, bra pris samt att dom verkar på tårna när det gäller det mesta.
Fanns tydligen inte hemma i butik så 4 dagar + frakten får jag vänta.
Glad midsommar önskas alla som läser i tråden!:rock
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Funderar på att köpa väskor till banditen, var först inne på mjuka väskor för att det kändes så enkelt och det inte skulle synas nå på hojen när man plockat bort dem. Men nu fick jag ett tips i en annan tråd att det finns hållare till hårda väskor som går att plocka av och på med snapp on fäste. Är det nån här som har såna väskor/hållare? Största problemet skulle kanske vara om ljuddämparen sitter högre än original och det tar i som det gjorde för dig "banditmannen". Fast jag tycker inte att den verkar sitta så mycket högre än original, ni som har slipon och har väskor, tar det i eller går det bra ändå?
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
Funderar på att köpa väskor till banditen, var först inne på mjuka väskor för att det kändes så enkelt och det inte skulle synas nå på hojen när man plockat bort dem. Men nu fick jag ett tips i en annan tråd att det finns hållare till hårda väskor som går att plocka av och på med snapp on fäste. Är det nån här som har såna väskor/hållare? Största problemet skulle kanske vara om ljuddämparen sitter högre än original och det tar i som det gjorde för dig "banditmannen". Fast jag tycker inte att den verkar sitta så mycket högre än original, ni som har slipon och har väskor, tar det i eller går det bra ändå?
Jag har originalväskor hårda, tycker dom har en väldigt hög kvalitetskänsla samt är enkla att ta av/på med snabbfästet. Rymmer min hjälm också vilket är praktiskt.
Som jag tidigare sagt så ligger den högra väskan relativt nära originalljuddämparen så vi får se om jag behöver göra nån modifikation när jag får min slipon-dämpare.
Väskorna samt fästbåge: http://www.sulas.se/?page=92
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Men nu fick jag ett tips i en annan tråd att det finns hållare till hårda väskor som går att plocka av och på med snapp on fäste.

Det är hållaren som du pratar , eller hur? Jag har hårda Giviväskor som har snap on, men hållaren är bultat med 6 bult.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top