Bandag 1 Juli 2014 på Gelleråsen.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Sugen på att vara med men får besked från läkaren först den 19 juni. Behöver respit om det går. Det blir då första bandagen efter äventyret på Mantorp...

Klart du ska bli friskförklarad och få köra hoj igen :) Ska släpa runt dig o Martin några vändor så att tiderna sjunker ner till presentabla nivåer och förhoppningsvis så ska även jag kunna hitta lite fart och få ordning på pryarna efter repan i Slovakien :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Klart du ska bli friskförklarad och få köra hoj igen :) Ska släpa runt dig o Martin några vändor så att tiderna sjunker ner till presentabla nivåer och förhoppningsvis så ska även jag kunna hitta lite fart och få ordning på pryarna efter repan i Slovakien :)

Heeee.... Ska du dra får du nog slänga på gatdäck så du förstår hur vi har det. :)
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Denna gång tänkte jag faktiskt vara med på en bandag och inte bara planera att vara med. :) det är första gången som jag planerar på riktigt att vara med. men jag har sjukt mycket arbete framför mig och som nystartad så lär man göra sina timmar och även dom extra gratis timmarna :näsblod

Vad behöver jag göra med min standard gathoj för att köra lugn/medel? Tejpa lyktor/speglar tex?
Servad och mycket av bromsarna finns kvar. Har beställt hem lite nytt gummi också!
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Denna gång tänkte jag faktiskt vara med på en bandag och inte bara planera att vara med. :) det är första gången som jag planerar på riktigt att vara med. men jag har sjukt mycket arbete framför mig och som nystartad så lär man göra sina timmar och även dom extra gratis timmarna :näsblod

Vad behöver jag göra med min standard gathoj för att köra lugn/medel? Tejpa lyktor/speglar tex?
Servad och mycket av bromsarna finns kvar. Har beställt hem lite nytt gummi också!
Senast jag körde så vek jag endast in backspeglarna och kollade så hojen var ok innan :)
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Jag säljer min plats inkl. plats i box och lunch (1400:) till reducerat pris. Skicka PM!
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nu är det 2 veckor kvar tills det är dags för körning :)
För er som inte bokat än är det hög tid för att garantera en plats på banan.


Väl mött!!!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Som det ser ut ska Polarn inte med så jag har i så fall en plats i skåpet.
 
Last edited:

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Mekar för fullt med "nyförvärvet".. Köpte en YZF 750r-94 som är lagomt sliten just för denna dag :)
Känns lite som en gammal raggarbil i fjädringen,nån mm kvar på beläggen o skivorna rasslar alldeles lagomt mycket.. Syns kanske inte när man gasar på men känns om man ligger bakom,luktar (doftar) gott... Men ser framemot min första bandag,ska bli jävligt kul!!!


Och ja,jag kollar bränsle när jag tankar olja!!!!
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Mekar för fullt med "nyförvärvet".. Köpte en YZF 750r-94 som är lagomt sliten just för denna dag :)
Känns lite som en gammal raggarbil i fjädringen,nån mm kvar på beläggen o skivorna rasslar alldeles lagomt mycket.. Syns kanske inte när man gasar på men känns om man ligger bakom,luktar (doftar) gott... Men ser framemot min första bandag,ska bli jävligt kul!!!


Och ja,jag kollar bränsle när jag tankar olja!!!!


Kanske första dagen på banan men garanterat inte den sista kan jag lova :brynad!!
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Nä,säkert inte... Har köpt en släpvagn att frakta på också...:tummenupp
Nyss hemkommen från en tur på "racern" nu.. Inget monster men duger som "prova på cykel"..
Ska bli grymt att pröva bana efter 15 års hämmat gatåka...
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Nu börjar det närma sig. Lite mer än en vecka kvar. Imorgon hämtar jag ut nytt drivpaket och bromsbelägg.
Sen blir det att laborera lite med drevningen:tummenupp
Hittade en depåmoppe på blocket i veckan med så nu är man redo :yoparty
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Hur ser platstillgången ut just nu?
Finns det några gatåkar platser kvar?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nu jävlar är det inte långt kvar! :yoparty

Vädret ser lovande ut iaf. om man gillar +23 och sol! Gillar man regn blir man ju lite mer besviken då....:tungan

Har några hyfsade mjuka däck liggande så nu ska det gå Fort! :banana
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top