Bandag 1 Juli 2014 på Gelleråsen.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Låter bra,gillar enkelhet o inte en "massa bjäfs" :)
En bränsledunk o lite verktyg tas med!!!

Nu utgår jag från att du har ett par millimeter belägg kvar på frambromsen, byt ifall de är på gränsen (men är du ingen fantom kommer de inte slitas så vårdslöst mycket heller).
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Låter bra,gillar enkelhet o inte en "massa bjäfs" :)
En bränsledunk o lite verktyg tas med!!!

Det viktigaste i början av karriären är soppa,ordning på cykeln och att vara utvilad när dagen börjar..

Allt annat finns det möjlighet att få hjälp med vid banan om det skulle behövas :)
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Och kanelgifflar, kaffe, smörgåsar...
Jag brukar även ta med mig 2000 ursäkter till mina mediokra tider.
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Nya belägg sitter på! Ja,är ju det med vila... Har drygt 30 mil till Gelleråsen,vet inte om jag skall åka tidigt på morgonen eller dagen före och vakna utvilad.. Övernattningsmöjligheter i närheten??
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nya belägg sitter på! Ja,är ju det med vila... Har drygt 30 mil till Gelleråsen,vet inte om jag skall åka tidigt på morgonen eller dagen före och vakna utvilad.. Övernattningsmöjligheter i närheten??

finns må stugor där hra om manvill de
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
kolla på Karlskoga motorstadiums hemsida finns info där om stugorna. inga stora stugor men helt ok

Kollade precis :)
Får bli en stuga!!
Lite surt o åka själv bara,brorsan ska ev med iaf,inte åka dock. Fler från Hälsingland,Kanske till och med Bollnäs?? :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nya belägg sitter på! Ja,är ju det med vila... Har drygt 30 mil till Gelleråsen,vet inte om jag skall åka tidigt på morgonen eller dagen före och vakna utvilad.. Övernattningsmöjligheter i närheten??

Under fliken bo så kan man välja massor av olika alternativ och prisklasser, Tror att folkhögskolan har enkel rum för 350/spänn platsen! då kostar frukost 50 spänn extra..

http://www.karlskoga.se/Uppleva--gora/Bo.html
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Under fliken bo så kan man välja massor av olika alternativ och prisklasser, Tror att folkhögskolan har enkel rum för 350/spänn platsen! då kostar frukost 50 spänn extra..

http://www.karlskoga.se/Uppleva--gora/Bo.html
Har kollat :) Men får bli en liten stuga!!
Just det,funkar det med integralhjälm som är öppningsbar,dvs hela "hakskyddet" med visir som är uppfällbart,ni förstår vad jag menar :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Har kollat :) Men får bli en liten stuga!!
Just det,funkar det med integralhjälm som är öppningsbar,dvs hela "hakskyddet" med visir som är uppfällbart,ni förstår vad jag menar :)

Jo det fungerar och är godkänt, Men långt ifrån det optimalaste enligt min mening, Men sedan är ju jag i backen var o vartannat pass så skyddsutrustningen har blivit en sak jag prioriterar högt.
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Jo det fungerar och är godkänt, Men långt ifrån det optimalaste enligt min mening, Men sedan är ju jag i backen var o vartannat pass så skyddsutrustningen har blivit en sak jag prioriterar högt.

E funkis iaf! Får se vad detta bär med sig.. Kanske blir till att köpa ny hjälm,släpvagn,en massa knäpuckar o en sån där cykel med kåpor utan lyse :tummenupp
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har kollat :) Men får bli en liten stuga!!
Just det,funkar det med integralhjälm som är öppningsbar,dvs hela "hakskyddet" med visir som är uppfällbart,ni förstår vad jag menar :)

begreppet är "korvätarhjälm" och sägs ALLTID med kärlek.
Lunedets camping har också schyssta småstugor ifall du inte hittar annat.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det ska bli kul, har bara kört en ggn tidigare på banan. Hoppas Sandfållan kan göra mej till en bättre och snabbare förare.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
1 Månad kvar nu tills det är dags för en underbar dag på banan, Vill man garantera sin plats på banan så är det hög tid att boka nu :)
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Sugen på att vara med men får besked från läkaren först den 19 juni. Behöver respit om det går. Det blir då första bandagen efter äventyret på Mantorp...
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top