Böter!!

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Tja.. Tog ut hojen i morse för att glida till jobbet. eftersom jag som vanligt var ute i "god" tid och ser att soppan var dax att fylla på så får man lätt panik och åker till macken å tanket kollar på klockan och får se att nu är det brottom.

VÄGEN: är Almungevägen

Åker runt 80-90 kanske inte så stor koll. :huvet. Det blir 70 från 90 och 3 bilar framför tittar så att det är fritt och kör om givetvis:mad: åker lite till ser att det är fritt och en bil till men Heldraget men jag kör om igen:huvet åker på lite å ser i backspegeln en blinkade jävel som vill att jag ska stanna. slog av och stannar. klarade mig med böter men körkortet skulle försvinna ur min ägo för länge sen. räcker det dubbla för att få det nerskrivet till 100kmh. jag klarade mig med böter på 3200kr.

Ja de svider men Poliserna var väldigt bussiga.:yoparty

vad har jag lärt mig?? Cevila bilar är även mercedes skåp.

BLÅ MERCEDEZ VITO! ingen toning på rutor utan gardiner...
 

Dark_Messenger

Guest
Aj då. Se det positiva och var glad att du klarade lappen, betala böterna fort som f*n o förträng sedan. Hatar böter! :huvet
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Mercedes vito.... Det var otippat :va

Du var ärlig nog att stanna, men jag tror de flesta på forumet hade agerat annorlunda om de varit i din situation. :hojraket
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Mercedes vito.... Det var otippat :va

Du var ärlig nog att stanna, men jag tror de flesta på forumet hade agerat annorlunda om de varit i din situation. :hojraket

jag drog aldrig för att när jag väl märkte dom låg de så pass nära att de låg på omkörning och då jag reagerade så slog jag av samtidigt å kollade fram där jag har en bil som ligger å bromsar så de kunde lika gärna gott åt helvete om jag försökt sticka. å tack vare att jag stanna så klarade jag lappen:D
 

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
På g...
en merca? d va d värsta. Trodde snutarna hållde sig till volvo och saab. De ville nog åka me stil :)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
kom ikapp en misstänkt cicilare idag på motorvägen, la mig bakom, å de lät andra bilar som körde köra vidare, de låg å gasade på för att se om jag skulle hänga på å köra om.. men ikke!! jag låg snällt bakom tills de va dags för mig å svänga av, så de blev inget haffande för snuttarna ;)
 

R6_wruuum

Varför låter det konstigt på 3:ans växel
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
R6
jag trodde inte de kunde ge böter om de inte har skjutit med laser eller kan fastställa hastigheten på annat sätt...(?)
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Det brukar heta att vi ska vara snälla, så vi säger bara... Om du erkänner!
Annars blir det rapport och rättegång!
Det funkar för att skrämma dom flesta, jag erkänner ALDRIG, sänker dom rapporterad hastighet från uppmätt så begår dom tjänstefel, hur troligt tror ni det är...

Fredrik
 

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Ort
i lägenhet högst upp..
Hoj
snowracer tills våren kommer...
kan bara meddela att snuten kör alla möjliga bilar å inte bara saab å volvo! ser civilbilar av diverse märken titt som tätt på utryckning...

Ps: e det coolt å köra ifrån snuten??
 

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Motala
Hoj
-04 Duke
Tråkigt sånt där!!!
Själv hade jag riktig tur igår, åkte på slangen iväg från ett rödljus och svänger sedan av i nästa korsning. Vänder mig om och ser snuten i full fräs efter mig, kör lugnt o försiktigt vidare. Dom stoppar mig och frågar om jag hade någon aning om varför! Jag har mina misstankar sa jag och spelade mycket ångerfull, klarar mig med en tillsägelse att välja en bättre plats nästa gång.
Det var inte mig dom var ute efter utan någon som kört på slangen inne i centrum bland barnfamiljer mm dagen innan sa dom...
Jag ska nu köpa mig en trisslott!!!!
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Nu kan man börja bråka,Bara för att du erkänt är du inte skyldig! överklagar du måste polisen bevisa att de faställt din hastighet,samt hur. och förklara sig varför de begått tjänste fel (Erkänn så får du behålla lappen)i samband med ditt ärende. Sålunda bedöms troligen poliserna som mindre trovärdiga och du går fri.
Din omkörning samt förklaring till din hastighet var ju att du ville ha avstånd till dessa tre bilar för att de låg alldeles för nära varandra och att du bedömde din "ringa eventuella" hastighets överträdelse som mindre trafik farlig än dessa bilars.bla..bla..

Jobbigt att hålla på med så betala bara.... :huvet
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Odde, du slapp iaf bli av med kortet. Mitt drog de in i 5 månader.. får tillbaka det i september när säsongen är slut.. wiiiee.... För övrigt såg jag att nån pratade om att köra från farbror blå. Ingen bra idé!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Din omkörning samt förklaring till din hastighet var ju att du ville ha avstånd till dessa tre bilar för att de låg alldeles för nära varandra och att du bedömde din "ringa eventuella" hastighets överträdelse som mindre trafik farlig än dessa bilars.bla..bla..

Funkar säääkert.... :rolleyes:
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Tråkigt med böter:tummenner men bra att du fick behålla körkortet:tummenupp
Det är surt med böter.
Jag har hittills inte blivit stoppad av polis när jag kört mc, men om det händer kommer jag stanna.
Jag har aldrig kört ifrån polisen.
Jag är för feg och alldeles för långsam.
Jag tror det är lindrigast att stanna, för om man försöker något annat och om det inte går som man tänkt så ligger man risigare till.
 
Last edited:

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
jag drog aldrig för att när jag väl märkte dom låg de så pass nära att de låg på omkörning och då jag reagerade så slog jag av samtidigt å kollade fram där jag har en bil som ligger å bromsar så de kunde lika gärna gott åt helvete om jag försökt sticka. å tack vare att jag stanna så klarade jag lappen:D

lite drygt kanske men du hade klarat lappen om du dragit iväg oxå, o inga böter hade du fått heller :D
 

Walert

***DET SOM INTE DÖDAR - DET HÄRDAR***
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Ljungbyhed
Hoj
Retta-02
Varför stanna :confused: :va
Stannar man så får man dryga böter och eventuellt indraget kort...
Stannar man inte så kan man åka vidare med ett leende på läpparna :yoparty

Hatar häxjakten på oss trevliga mc förare :arsele :arsele :pannkyss
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top