Det nedre kylarfästet nu löst, men det blev lite annorlunda än planerat. Suzukis ingenjörer verkar ha förutspått att turbobyggare med platsbrist skulle använda just deras motorcyklar att ta ut sina lustar på
De byggde två fina öron på ventilkåpan gängade M6!
Lösningen jämfört med den tidigare uttänkta är bättre på så vis att om framhjulet skulle ta i IC:n och mot förmodan trycka hela kylarpaketet bakåt är det inga plåtvinklar som går rakt in i oljekylaren, det är ju bra.
Apropå plats...Nu har jag flyttat oljekylaren bakåt ca 20mm (längst ner, kanske 5mm högst upp) och uppåt ca 10-12mm. När jag testmonterar IC:n med buntband och fullt ihopfjädrad gaffel (noll innerben synliga) är det 5-7mm mellan däck och IC. På en del byggen verkar kylaren sitta längre fram, och det fungerar ändå. Bottnar gaffeln ur så hårt som jag nyss beskrivit, eller tar det stopp tidigare
När hojen står på framhjulet känns det däremot som att det är gott om plats.
Kanten på IC:n tänker jag hyvla av, för att tjäna ytterligare några mm.
Började även med gavlarna till IC:n, i lättklippt görafelplåt
Om man vill förvara stora mängder olja och har väldigt lite plats, ska man hälla den i sin oljekylare, däri verkar det rymmas hur mycket som helst :kladdpelle