Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Jag har en oöppnad tailtidy från RG om nån är sugen, finns i Stockholm.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Att tänka på är att du bara får köra i de långsammare grupperna med svedea och smc också. (Vad gör dom om man är alldeles för snabb för dom?)
Det är väl bara en personlig fråga. Jag kör bilsport halv. Inga krashskydd än men det skall på. Och så hoppas jag hel/hel gått ner till våren så jag kan tänkna det. Betalar 7 tusen nånting för halv nu på min 12a. 28år och körkort 1år. (Blir 29år och haft kort i 2 till våren).
Och jag som tyckte min förs. På min rsv4 var dyr. Får betala 8800:- hel/hel..Finns fördelar med att vara 40 bast alltså. :banana
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Hittade den. Har använt alla skruvar till nåt annat och dem har litr märken. Så jag vet inte om det är värt mödan? Tycker inte den är så jävla tidy heller.

Hade kanske kikat på denna
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=330966990651&alt=web

Eller denna om man gillar dom blinkerserna man får med.

http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=271388333398&alt=web


Jag hade den på min Tuono. Perfekt passform så verkligen prisvärd.
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Någon som behöver belägg fram till sin 1100?
Jag har ett par EBC som bara är inkörda 3 varv runt Jerez. Jag har gått över till rena racebelägg så dessa blir över.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har börjat tråna lite efter en tuono v4r 2012-13, har lite funderingar som nån här säkert kan svara på.
- hur långt kommer ni på en tank?
- finns det endast abs på 2014?
- hur pålitlig är tuono? Italienskt har ju lite dåligt rykte..
- serviceintervaller och pris?

Tack på förhand.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har börjat tråna lite efter en tuono v4r 2012-13, har lite funderingar som nån här säkert kan svara på.
- hur långt kommer ni på en tank?
- finns det endast abs på 2014?
- hur pålitlig är tuono? Italienskt har ju lite dåligt rykte..
- serviceintervaller och pris?

Tack på förhand.
Hej! Kul, det är en grym hoj till bra pris!
2012-13 har mindre tank än -14. På min 12a kommer jag runt 20 mil. Beror lite på hur aktiv jag är på gasen såklart. Går stt komma längre.

Ja, bara 14 och uppåt som har abs.

Kvalitetsmässigt verkar det idag vara i princip som vilket märke som helst. Finns några rapporter om att ventilerna på vissa hojar är ur spel för tidigt.

Service är var 1000mil enligt bok. Med den stora vid 2000 sen 4000 osv.
Jag servar själv. Så priser har jag ingen större koll på. 1000 mila är väl som vanlig oljeservice på vilken hoj som helst. Stora är kan vara mer kostsam. Marcussens mc har jag blivit rekommenderad både för kompetens och pris. Men som sagt. Jag gillar att skruva själv.

Jag är super nöjd efter en säsong. Och det är mycket mer hoj än vad jag kommer klara av att tänja gränserna på, på många år på banan. Så den kommer vara i min ägo många år framöver :)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tack för ditt svar!
Är det nån skillnad på USA och EU-modell?
Råder lite delade meningar om driftsäkerheten på forum och även att delar är svåra att få tag på.
Är det även så på svensksålda modeller?

Lutar mkt åt en 2014 då de verkar vara lite längre räckvidd + att de är ABS.
Vem har mest mil på sin v4r här inne? :hihi
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tack för ditt svar!
Är det nån skillnad på USA och EU-modell?
Råder lite delade meningar om driftsäkerheten på forum och även att delar är svåra att få tag på.
Är det även så på svensksålda modeller?

Lutar mkt åt en 2014 då de verkar vara lite längre räckvidd + att de är ABS.
Vem har mest mil på sin v4r här inne? :hihi

Som ofta förekommande så kan första modellen av alla hojar vara behäftade med vad som kallas barnsjukdomar.

2014 skedde den största uppdatering med införandet av abs, samt diverse mekaniska komponenter i motorn byttes till annat material eller typ.

Delar har för vissa varit svårt att få tag på, lite varierande på vilken handlare och hoj det gäller. Sitter själv och väntar på en packning till min Honda sen 5månader tillbaka :hihi

Själv har jag aldrig haft svårt att få tag i delar via endera reservdelsföretag i europa eller hos min närmsta återförsäljare Marcussen MC (som jag varmt kan rekommendera för service).

Har själv en svensksåld 2014 som gått ynka 800mil, som kan vara tillsalu då jag helt enkelt slutar köra på gatan nästa år och vill byta till en rsv4r.
Min finns i NV Skåne.:tummenupp
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tack för ditt svar!
Är det nån skillnad på USA och EU-modell?
Råder lite delade meningar om driftsäkerheten på forum och även att delar är svåra att få tag på.
Är det även så på svensksålda modeller?

Lutar mkt åt en 2014 då de verkar vara lite längre räckvidd + att de är ABS.
Vem har mest mil på sin v4r här inne? :hihi
Amerikanarna har ju av förståeliga skäl svårare med delar än oss. Men visst. Italienarna verkar väl inte vara blixtsnabba alltid.

Av någon anleding verkar europahojarna vara mycker mer skonade från brända generatorer. Spekuleras om att det är för att vi har båda lyktorna igång i fronten. Men låter långsökt.

Flesta försäkringsbolagen har ju motorgaranti i 5år om den servad som den skall. Vilket många verkar glömma.

Snoks hoj är ju ett hett alternativ :)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Som misstänkt höjer de priset på 2016 års modeller med drygt 5000:-, inte helt oväntat dock.

Vad jag har kunnat läsa mig till så blir det ingen skillnad mellan 2015/2016. Förhoppningsvis lyckas jag få tag i en Factory :4skrika :kär
 

Wankel RE5

Medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Stockholm Västerort
Hoj
Tuono Factory 2017, Suzuki RE5 1975
Skillnade är vad jag hört att V4-mp ingår:)
Från Aprilia.com
V4-MP kit: this is the installation kit for the multimedia platform dedicated to the Aprilia V4 models made up of a Bluetooth control unit and all the wiring needed for installation.

image.jpg
 
Last edited:

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Någon som har erfarenhet utav Biscaya MC i Alingsås gällande service på våra hojar?
Det är närmare dit för mig än vad det är till Marcussens i Halmstad nämligen.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top