Aprilia Tuono V4

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hmm lite funderingar kring Slip-on till V4R:n, suttit i helgen och raljerat bland diverse märken och kommit fram genom att kika runt på lite klipp på tuben samt rekommendationer i diverse trådar. De ja landat på är:

* Austin Racing GP2
* Leovince SBK Evo II
* Akrapovic
* G.P.R Thunder slash

Vet inte om de är något annat som ni som har pillat lite har att rekommendera ? Sett nått Arrow med iofs.
Antar man bör lämna in för att mappa om den med slip-on:et ? Kanske är nått man kan göra själv med ?!!
Sitter org dämpare på i dagsläget samt att de inte finns någon race ECU/mapp.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Hmm lite funderingar kring Slip-on till V4R:n, suttit i helgen och raljerat bland diverse märken och kommit fram genom att kika runt på lite klipp på tuben samt rekommendationer i diverse trådar. De ja landat på är:

* Austin Racing GP2
* Leovince SBK Evo II
* Akrapovic
* G.P.R Thunder slash

Vet inte om de är något annat som ni som har pillat lite har att rekommendera ? Sett nått Arrow med iofs.
Antar man bör lämna in för att mappa om den med slip-on:et ? Kanske är nått man kan göra själv med ?!!
Sitter org dämpare på i dagsläget samt att de inte finns någon race ECU/mapp.

Gillar man utseendet på akran så är den ju bäst, såvida du får med koden för att låsa upp ECU.
Själv köpte jag Austin (dock inte gp2) pga att den är snyggast enligt mig. Dock trots att den ska vara för användning med skjutspinnar så smälte jag en tjejs nya dojjor..
Jag tycker min (gp-ultimate) låter för mycket så jag kör oftast med pluggen monterad, och den stryper säkert 20hästar på topp. (Erfarenhet från Anderssonturbo bänkning).
Dessutom rekommenderar inte Austin att man kör med proppen monterad, då bränns stoppningen och kolfibern sönder i förtid.
Kan inte uttala mig ang gp2 med dess olika inserts som man beställer den med, men utgår ifrån att du får likvärdig effekt oavsett db.
Bandagar/knix är bara att glömma, så man får mecka dit std pipan rätt ofta tyvärr.

Men vill man vara fin får man lida pin :)

Låter som en konservburk och grannarna kommer hata dig :)
http://youtu.be/WxQF6Xyzrec

Konservburk 2
http://youtu.be/fiZNLYsyuNs
 
Last edited:

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Hmm lite funderingar kring Slip-on till V4R:n, suttit i helgen och raljerat bland diverse märken och kommit fram genom att kika runt på lite klipp på tuben samt rekommendationer i diverse trådar. De ja landat på är:

* Austin Racing GP2
* Leovince SBK Evo II
* Akrapovic
* G.P.R Thunder slash

Vet inte om de är något annat som ni som har pillat lite har att rekommendera ? Sett nått Arrow med iofs.
Antar man bör lämna in för att mappa om den med slip-on:et ? Kanske är nått man kan göra själv med ?!!
Sitter org dämpare på i dagsläget samt att de inte finns någon race ECU/mapp.

Hej!
Jag kör med ett arrow system låter rätt bra både med insats och utan, här kommer ett klipp.
http://youtu.be/ZcV_tIBc2Vo
//Micke
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hmm lite funderingar kring Slip-on till V4R:n, suttit i helgen och raljerat bland diverse märken och kommit fram genom att kika runt på lite klipp på tuben samt rekommendationer i diverse trådar. De ja landat på är:

* Austin Racing GP2
* Leovince SBK Evo II
* Akrapovic
* G.P.R Thunder slash

Vet inte om de är något annat som ni som har pillat lite har att rekommendera ? Sett nått Arrow med iofs.
Antar man bör lämna in för att mappa om den med slip-on:et ? Kanske är nått man kan göra själv med ?!!
Sitter org dämpare på i dagsläget samt att de inte finns någon race ECU/mapp.

Tänker du åka på bandagar ? Om ja så tycker jag att endast akra och Leo är alternativ.

Akrat är det tystaste och antagligen det enda som ev fungerar utan db-killer på bana om ens det .

Med db- killer i så funkar leoVince bra vilken jag har , känns inte som den tappar nämnvärt med effekt heller.

De andra kan ev få godkänt på bana men måste då pluggas igen så att det tappas effekt...

För gata enbart...Austin låter hårresande hehe om man gillar det .

http://www.hpcorse.com/EN/prodotti/7/evoxtreme. Denna gillar jag :tuttar
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gillar man utseendet på akran så är den ju bäst, såvida du får med koden för att låsa upp ECU.
Själv köpte jag Austin (dock inte gp2) pga att den är snyggast enligt mig.
Jag tycker min (gp-ultimate) låter för mycket så jag kör oftast med pluggen monterad, och den stryper säkert 20hästar på topp. (Erfarenhet från Anderssonturbo bänkning).
Dessutom rekommenderar inte Austin att man kör med proppen monterad, då bränns stoppningen och kolfibern sönder i förtid.
Kan inte uttala mig ang gp2 med dess olika inserts som man beställer den med, men utgår ifrån att du får likvärdig effekt oavsett db.
Bandagar/knix är bara att glömma, så man får mecka dit std pipan rätt ofta tyvärr.

Good input there, Ja jisses den burken du har på din hoj lät jävlar anamma. :hihi
Mja den var lite väl mycket för min smak, hade en growler på K5:an när ja köpte den, de lirar väl i samma klass även om K5:an är en rad 4:a. Får fundera på Akran då, AR är ju dyrast av alla slip-on:en i allafall.

En del bankörning är ju redan inplanerad så då får man mecka med att byta om de är så, men lutar åt att de inte blir AR.

Hej!
Jag kör med ett arrow system låter rätt bra både med insats och utan, här kommer ett klipp.

De där var ett alternativ med helt klart, tack för tipset och ljudet.

Tänker du åka på bandagar ? Om ja så tycker jag att endast akra och Leo är alternativ.

Akrat är det tystaste och antagligen det enda som ev fungerar utan db-killer på bana om ens det .

Med db- killer i så funkar leoVince bra vilken jag har , känns inte som den tappar nämnvärt med effekt heller.

De andra kan ev få godkänt på bana men måste då pluggas igen så att det tappas effekt...

För gata enbart...Austin låter hårresande hehe om man gillar det .

http://www.hpcorse.com/EN/prodotti/7/evoxtreme. Denna gillar jag :tuttar

Bana är tänkt att köra en del ja, insett att AR är nog inte ett alternativ orkar inte krångla allt för mycket. Verkar som de står mellan Akra (om man kan få kod och låsa upp ECU), LeoVince eller Arrow som verkade ok med.

Insåg när ja letade efter ljud från de olika systemen att Akrat var en del tystare än de övriga även om man drog ut insatsen.

HP Corse som du la upp var porrigt, gillade även Hydroformen som passade snyggt på hojen, liksom la sig till rätta ganska bra.

big_hydroform_tuono_v4r_01.jpg

Tja då får vi se vart man landar, scouta priser och dealer på nätet så får man väl slå till a.s.a.p

Thx.
 
Last edited:

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Just ja extreme . av och på gäller avgas-spjället ;)

Har du en grå och åkte med en svart motard ?

Isåfall mötte jag er vid slutet av bulten vid T korset .
Wheelade in mig på nudan hehe

Micke står det race i din display efter du uppdaterat till race mappen, uppdaterade du din original ECU.

Micke
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Ringde till mc verkstan i eskilstuna idag efter att ha försökt få en tidigare service tid hos probike, fick ett pris på runt 2300kr och var absolut inga problem att komma in nästa fredag som är en klämdag så man får ju då servicen "gratis" med tanke på att man slipper ta ledigt från jobbet i onödan.

Riktigt trevliga att prata med och kom faktiskt ihåg att ringa tillbaka efter att ha kollat upp pris, så so far so good :tummenupp

Måste bara hitta ett soppkök nu så man kan äta, handpening, service på både bil och mc samt försäkring :3freak hoppas man har råd med bensin till ett par mil också :död
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Micke står det race i din display efter du uppdaterat till race mappen, uppdaterade du din original ECU.

Micke

Jag måste bara dubbelkolla att du förstår att det är samma kille du verkar prata med på två forum?! ;)
Den enda jag vet som har racemappen är ju denna spoling. :)
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top