Aprilia Tuono V4

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
ser fint ut, får man fråga vad du betalade för 100mila servicen i eskilstuna, börjar närma mig 60 mil nu och har tagit det lugnt, men nästan en månad kvar tills min service tid, känns som jag får bita idet sura äpplet å boka nån annanstans om dom inte kan flytta fram min tid på probike.

surt när man skulle få den gratis dock.

Var på mc mässan idag men såg inga andra aprilia cyklar där alls, var väldigt kul å provköra lite konkurenter dock, bmw s1000r som man spånade lite på innan man slog till på tuonon samt honda, känner mig inte missnöjd med mitt köp efter provkörningarna :)

däremot fick man ju även provköra drömhojjen från mv agusta, lillebror f3, det gav däremot väldigt mycket mersmak, italienare kan verkligen sin sak när dom bygger motorcyklar.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ny båge så blev det även ny kruka :) Hojjen har nu rullat 130 mil ungefär, och Mc Verkstan i Eskilstuna skötte 100mila servicen galant! Ödmjuka gossar med bra kundservice!:tummenupp
Hoppas på samma vackra väder även imorgon så man kan ta en liten längre tur med åskvädret :D
View attachment 405826

Är de auktoriserade på Aprilia?
Är lite sugen att slå till på en V4, men jag skulle gärna ha en Aprilia-verkstad inom vettigt avstånd, särskilt om jag ska handla nytt och via auktoriserad handlare.
Har varit i kontakt med både Probike Helsingborg och Bike Port i Hudik under veckan och pratat hoj, men det är ju en smula långt att åka tillbaka till något av de ställena för att serva hojen.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Är de auktoriserade på Aprilia?
Är lite sugen att slå till på en V4, men jag skulle gärna ha en Aprilia-verkstad inom vettigt avstånd, särskilt om jag ska handla nytt och via auktoriserad handlare.
Har varit i kontakt med både Probike Helsingborg och Bike Port i Hudik under veckan och pratat hoj, men det är ju en smula långt att åka tillbaka till något av de ställena för att serva hojen.

Japp dom är auktoriserade, ligger med på spgs sida :)
Ring o snacka med dom, riktigt bra killar jämfört vad jag råkat ut för i Sthlm. :)
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
ser fint ut, får man fråga vad du betalade för 100mila servicen i eskilstuna, börjar närma mig 60 mil nu och har tagit det lugnt, men nästan en månad kvar tills min service tid, känns som jag får bita idet sura äpplet å boka nån annanstans om dom inte kan flytta fram min tid på probike.

surt när man skulle få den gratis dock.

Var på mc mässan idag men såg inga andra aprilia cyklar där alls, var väldigt kul å provköra lite konkurenter dock, bmw s1000r som man spånade lite på innan man slog till på tuonon samt honda, känner mig inte missnöjd med mitt köp efter provkörningarna :)

däremot fick man ju även provköra drömhojjen från mv agusta, lillebror f3, det gav däremot väldigt mycket mersmak, italienare kan verkligen sin sak när dom bygger motorcyklar.

Jag var åxå där en sväng på eftermiddagen, men rosen lockade :)
Synd att jag missade dig då. Såg ett par gen1 tuonos och en mille och vet nån rsv4 som var på besök :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Var dit en sväng och provade ut ett par Earfoon, men fick parkera ganska långt upp i backen och åkte vid kl13 redan. En svart Mille hann jag se förutom demohojarna.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Japp dom är auktoriserade, ligger med på spgs sida :)
Ring o snacka med dom, riktigt bra killar jämfört vad jag råkat ut för i Sthlm. :)

Låter ju riktigt bra.

Firman jag jobbar på är baserad i Eskilstuna så jag sitter där minst någon dag i veckan, så jag får se till att svänga förbi nästa gång jag är i krokarna. Köpte faktiskt min första hoj i samma lokaler som de huserar, fast på den tiden var det en annan ägare som hade andra märken på hojarna.
 

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Ringde mc verkstan i Eskilstuna, jätte trevliga att prata med över telefon. Han hade ingen verkstadskille där så han tog mitt nummer och ska ringa upp mig i morgon ang racemappen som jag vill ha installerad :)
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Ni som har racemappen installerad vad har ni fått betala för detta ??

Enda jag vet som har racemappen är Micke65, han har nog bäst koll på detta.

Jag har varken race-ECUn eller akrapipa så jag kan inte köra race hur mycket jag än vill ;)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ni som har racemappen installerad vad har ni fått betala för detta ??

ca 3400 kr för race ecu och jobb men dom va snälla och bjöd på jobbet .
Dock så tycker jag att för gatbruk räcker std map väldigt bra ,allra helst senaste map som är finfin.

Men det är klart .....racemappat är kul ;)
 

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Tjena Micke och Micke, jag har pratat med micke65 ang racemappen på aprilia forumet, och man får en lungnare trottelrespons på S läget utan begränsningar så går den lite lungnare när man åker I stan tex. Den blir inte lika av och på som med originalmappen, tack Micke för prisuppgift.

Mvh Micke
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Just ja extreme . av och på gäller avgas-spjället ;)

Har du en grå och åkte med en svart motard ?

Isåfall mötte jag er vid slutet av bulten vid T korset .
Wheelade in mig på nudan hehe
 

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Just ja extreme . av och på gäller avgas-spjället ;)

Har du en grå och åkte med en svart motard ?

Isåfall mötte jag er vid slutet av bulten vid T korset .
Wheelade in mig på nudan hehe
Det var inte jag det är någon äldre herre som åker på den pratade med han igår, jag har en svart med arrowsystem på. Men jag åkte bulten idag, min polare har en nuda grymt rolig hoj.
//Micke
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
oki.
Vilka ska med på aprilias bandag på fred ?

tror det finns några platser kvar , svinkul på sviestad :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Apropå mappning... Har börjat köra på T-mappen konstant, iaf så länge jag inte åker i grupp. S-mappen börjar kännas lite "slö" i responsen. Kanske är dags att kolla om det finns nån uppdatering att slänga in vid 2000-milaservicen, har förmodligen mapp från 2012 eller tidigt 2013 inlagd fortfarande.

Eller så behöver jag bara återvända till verkligheten... :rolleyes:

Fick iaf på bandäcken på både Morris och Rakel idag, på fredag ska vi försöka hitta runt igen vilket brukar gå sådär med bara 50 gatmil innanför västen. Ska ju köra lite Shiver åxå, det kommer bli galet skoj!
:banana

DSC_0328.jpg
 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Micke 240sx var du på rosenhill idag med en vit tuono.

Jajamän. :) så det var du med arrowpipan :) såg att du fastnat på lite bilder från fotokurvan senaste dagarna :)
Jag får komma fram o säga hej nästa gång, såg inte din båge förrän jag hörde att du drog :/
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top