Aprilia-tråden.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Ciao tutti !

jag efterlyser härmed 1 par skjutsfotpinnar till Mille 99-03. min hoj är en 99a. men tror gen 1 & 2 har samma passform. rätta mig gärna om jag har fel.

skulle ut och konditionsbesiktiga hojen inför årets första repa med flickvännen. 60 mila trip planerad nästa helg. till min fasa hittar jag inte skjutspinnarna sedan jag monterat av förra säsongen.

jag betalar riklig belöning vid snabb leverans. kan ev hämta upp om det inte är alltför långt bort.
då får säljaren även en klapp på axeln, och se och höra en ovanlig mille.

snälla, Pls, sök igenom lådorna och garaget. desperat läge...

mvh
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Du kan få låna mina så länge. Antingen hämtar du dem här i Hedared eller så postar jag dom till dig.


Ciao tutti !

jag efterlyser härmed 1 par skjutsfotpinnar till Mille 99-03. min hoj är en 99a. men tror gen 1 & 2 har samma passform. rätta mig gärna om jag har fel.

skulle ut och konditionsbesiktiga hojen inför årets första repa med flickvännen. 60 mila trip planerad nästa helg. till min fasa hittar jag inte skjutspinnarna sedan jag monterat av förra säsongen.

jag betalar riklig belöning vid snabb leverans. kan ev hämta upp om det inte är alltför långt bort.
då får säljaren även en klapp på axeln, och se och höra en ovanlig mille.

snälla, Pls, sök igenom lådorna och garaget. desperat läge...

mvh
 

olleohlsson1

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
1999 Aprilia RSV 1000
Du hade rätt Jocke, ena skivan var skev.
Nu sitter nya skivor på men då upptäcktes nästa problem, en läckande packbox. :(
Någon som bytt dessa och har någon beskrivning, "bra att tänka på" oljemängd osv?
Var köper man en komplett sats till bra pris?

/ Olle

Förmodligen så kärvar en kolv i oket,, med lite tur kan du motionera kolvarna fram o tillbaka genom att pressa lite försiktigt i bromshandtaget o sen på med lite 5-56 eller liknande på kolven/arna o sen pressa dom tillbaka med hjälp av polygrip eller liknande verktyg,, brukar fungera på gamla bilbromsar,

men jag ifrågasätter lite om du bara kunde snurra ett halvt varv innan det tof stop,, då borde det ju i min värld vara en skiva som är lite skev,, eller åtminstone sitter i spänn rejält i det för trånga nitförbandet,,

jag antar att Håla 1 ligger låååångt från köping annars hade du kunnat titta förbi för en inspektion

mvh jocje
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Antingen köper du P-boxar via ebay, eller så köper du hos handlare, du kan inte ha långt till halmstad o där har du Marcussen som troligen har hemma det du behöver, jag ska ifs till en firma idag som kan ha hemma o kan köpa P-boxar till dig o skicka schnabbt som den, men ring o kolla med marcussen först,
sen kontaktar du fetsnok här på forumet o hör med honom om hur du byter/servar gaffeln,,, enkelt o bra för han bor åxå i halmstad :):tummenupp
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som har lämpliga mått på dom två rör som behövs för att modifiera ett grenrör på en Tuono -03? Framförallt vilken diameter som är lämpligast? Har förstått att dom ska svetsas i 45 graders anslutning och att rören troligen bör vara 60% av grenrörets diameter... Men grenröret består ju av två rör med olika diameter, så hur vet man vilken diameter man ska utgå ifrån?
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Tjena


Ångrar som fan att jag sålde min hojj men djäkla försäkring.....


Tuono 1000R - 2010 är det något man vågar köpa? Eller kanske man ska vänta på att en factory dyker upp??
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tjena


Ångrar som fan att jag sålde min hojj men djäkla försäkring.....


Tuono 1000R - 2010 är det något man vågar köpa? Eller kanske man ska vänta på att en factory dyker upp??

Varför skulle du inte våga det?
Factoryn är ju trevlig, hade en själv, men på mig var alla exklusiva komponenterna rätt bortkastade och jag hade klarat mig lika gott på en "vanlig".
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Varför skulle du inte våga det?
Factoryn är ju trevlig, hade en själv, men på mig var alla exklusiva komponenterna rätt bortkastade och jag hade klarat mig lika gott på en "vanlig".

Tänkte kvalité osv, är ute efter ett bekymmers fritt ägande med att bara tanka och olja kedjan!
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Tänkte kvalité osv, är ute efter ett bekymmers fritt ägande med att bara tanka och olja kedjan!

Då ska du köpa nytt oavsett märke. Ju äldre hojen är desto mer uppmärksamhet behöver de. En del märke mer än andra. Aprilia är nivå med de bästa och kräver inte mer än en "japs". Mycket tillförlitliga och roliga hojar. Men jag är ju förstås frälst.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tänkte kvalité osv, är ute efter ett bekymmers fritt ägande med att bara tanka och olja kedjan!

2010 är sista året med twinnen. Fri från modellrelaterade barnsjukdomar, en motor du behöver missköta värre än gräsklipparen för att ha ihjäl, ett väl avstämt chassi samt en försäkring som är rimlig. Låg driftskostnad, då flesta servicear kan du göra utan speciella kunskaper eller verktyg. Ventiljustering var 2000mil, brukar i allra flesta fall bara innebära kontroll då de inte ändrar sig första 6000milen.
En kugg mindre fram och två tre upp bak, så får du nytta av sjätte växeln med. (högt drevad för att hålla ner ljud).
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Hejsan,

Tänkte höra efter om någon har tips på kopplingsfix till min aprilia.

Det är nämligen så att den läcker lite olja någonstans i kopplingens hydraulsystem, inte mycket men ändå så pass att man måste fylla på emellanåt. Jag har kollat lite efter renoveringskit till både cylindern vid handtaget samt den som sitter nere på motorn men inte hittat. Har även sett att det finns eftermarknads tryckcylindrar med lite större diameter på kolven. Är detta något att investera i?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjena!
du är inne på helt rätt spår med att köpa en eftermarknadscylinder,,
ELLER om du har bra känningar på catepiller firma,, det är nämligen så att dom har en gul Oring som med fördel kan användas i slavcylindern,, jag vet att duccefolk har löst sina läckande slavar på så vis,,
men som sagt du behöver en kontakt som kan hjälpa dig med att få fram rätt storlek på oring,,

lycka till
mvh jocke

Hejsan,

Tänkte höra efter om någon har tips på kopplingsfix till min aprilia.

Det är nämligen så att den läcker lite olja någonstans i kopplingens hydraulsystem, inte mycket men ändå så pass att man måste fylla på emellanåt. Jag har kollat lite efter renoveringskit till både cylindern vid handtaget samt den som sitter nere på motorn men inte hittat. Har även sett att det finns eftermarknads tryckcylindrar med lite större diameter på kolven. Är detta något att investera i?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top