Aprilia-tråden.

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia
[/QUOTE]Polaren fick punka tidigare i våras och jag åkte och köpte punkaspray. Fyllde upp men hålet var för stort så det låg lödder längs hela vägen när han åkte iväg... haha. Åkte tillbaka till macken och köpte skruvar av olika storlekar. Skruvade i en i hålet och en punkasprayburk till. Det höll!
(Så kan va ett bra tips om oturen skulle vara framme nästa gång).QUOTE]

Murphy säger, varför göra ett litet hål när du kan göra en30 cm lång reva mitt på däcket :tungan
Får vara glad att jag och hojen klarade oss hela ur det!
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Murphy säger, varför göra ett litet hål när du kan göra en30 cm lång reva mitt på däcket :tungan
Får vara glad att jag och hojen klarade oss hela ur det!

Ajdå, det var som tusan! Då hjälper inte punkaspray och en sketen skruv långt... Vad körde du på som orskade detta?
 
Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Ska köpa kraschpuckar till Falcon tänkte jag. Är http://www.rsvr.net bästa stället eller finns det någon annan som har ett bättre utbud på kraschisar?

Har letat efter kraschkåpor till Falcon oxå men aldrig hittat. Ngn som vet var det skulle kunna finnas?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hej Apriliamänniskor!

Jag är på G att införskaffa en RSV Mille. Några kända svageter som man skall kolla efter? Dom jag tittat på har gått drygt 2000 mil. Är dom bökiga att serva, serviceintervall?

Tacksam alla tips och råd jag kan få...

mvh Pajje
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
IronMike skrev:
Ny annons =)

http://www.blocket.se/view/5252708.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Typ en av sveriges billigaste, men ändå inga fel eller brister. Borde det gå att få den såld inom ett par veckor, va tror ni ? Är akut sugen på en annan hoj som e till salu :3freak

Med tanke på att den är helt orginal och antar att storservice är på gång, så skulle jagmax ge 50, så är det, är sugen på Mille som sagt, men inte desperat.

Varför skall du byta föresten, du verkar ju rätt lyrisk öve den i annonstexten?

Vad ligger en Mille på för effekt föresten (den generationen alltså?)

/Pajje
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Psychobiker skrev:
Hej Apriliamänniskor!

Jag är på G att införskaffa en RSV Mille. Några kända svageter som man skall kolla efter? Dom jag tittat på har gått drygt 2000 mil. Är dom bökiga att serva, serviceintervall?

Tacksam alla tips och råd jag kan få...

mvh Pajje

Lätt att serva tycker jag ivarjefall. 90% av fallen så behövs ventilerna ej justeras vid 4000mil+. Svagheter kopplingen på <-00. Öhlins läker lätt på R modelen,äter bakdäck. Tipsar om min annons http://www.blocket.se/view/5291278.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0
säljer på grund av att jag vill ha en 04a att bygga på och sätta ditt godis m.m
Pris går alltid förhandla så länge 04an som jag ska ha är kvar.

Effekten ligger på 128hk <-00,130hk 01-03 (störe avgas eller om det var insugs ventiler),138hk 04-05
 
Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Trimma en Mille R

Vad ska jag göra för att trimma min Mille R?

Den är helt original nu. Vad får jag ut om jag byter system, filter och ett chip?

Vilket system ska jag ha och vilket chip är bäst?

Någon som är kunnig inom detta område?

Mvh
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Andre_A skrev:
Vad ska jag göra för att trimma min Mille R?

Den är helt original nu. Vad får jag ut om jag byter system, filter och ett chip?

Vilket system ska jag ha och vilket chip är bäst?

Någon som är kunnig inom detta område?

Mvh

Arrow helsystem om du ska köpa helsystem,slip-on Yohsimura om du vill ha skönt ljud :Bugar ,Renagde airkit + chip. Drevning 1 ner fram eller 3 upp bak. Sen är det väll 54mm spjällhus som kommer på tur sen portning.
 
Last edited:

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
flugan skrev:
Ska köpa kraschpuckar till Falcon tänkte jag. Är http://www.rsvr.net bästa stället eller finns det någon annan som har ett bättre utbud på kraschisar?

Har letat efter kraschkåpor till Falcon oxå men aldrig hittat. Ngn som vet var det skulle kunna finnas?

Kolla denna länk http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp

De har samma kraskpuckar som rsvr men om man kan komma undan den svenska momsen kan det nog löna sig :)

Är förövrigt intresserad av puckar till min Falco så om du vill ha någon att dela frakten med så hör av dig

/BW
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Lam-Kaka skrev:
Lätt att serva tycker jag ivarjefall. 90% av fallen så behövs ventilerna ej justeras vid 4000mil+. Svagheter kopplingen på <-00. Öhlins läker lätt på R modelen,äter bakdäck. Tipsar om min annons http://www.blocket.se/view/5291278.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0
säljer på grund av att jag vill ha en 04a att bygga på och sätta ditt godis m.m
Pris går alltid förhandla så länge 04an som jag ska ha är kvar.

Effekten ligger på 128hk <-00,130hk 01-03 (störe avgas eller om det var insugs ventiler),138hk 04-05

Tack för infon, fin hoj, men så mycket pengar har jag inte tyvärr.

mvh Pajje
 

Figge

BTG: 7min55sek
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
RSVR Factory -06, LeoVince, PCIII, extra kolfiber
Psychobiker skrev:
Hej Apriliamänniskor!

Jag är på G att införskaffa en RSV Mille. Några kända svageter som man skall kolla efter? Dom jag tittat på har gått drygt 2000 mil. Är dom bökiga att serva, serviceintervall?

Tacksam alla tips och råd jag kan få...

mvh Pajje

När börjar du jobba igen?
Säg till innan, så tar jag bågen dit så kan vi börja omskolningen i TPC´s tvätthall. :tungan

Skall lära dig allt jag kan...

Figge
 

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia
mikcar skrev:
Ajdå, det var som tusan! Då hjälper inte punkaspray och en sketen skruv långt... Vad körde du på som orskade detta?

Vet ej, däcket ser helt fräscht ut, gammalt förvisso men mönster kvar! Ett par dagar innan så hade jag lite problem med vibrationer när jag svängde höger, inget illa dock.
Låg på motorvägen när hojen började vibrera, trodde motorn spökade, så jag ändrade varvtal, både upp och ner, men fortfarande vibrationer, sen smällde det bara...
Se vad däckfirman tror idag!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Absolut ,,,
jag är på ,,

varför inte ta och angripa en redan arrangerad mc-träff ? jag tycker att Kopparträffen i Falun V-29 vore ypperlig ,, ok jag vet att det e långt för smålänningar o skåningar o åka men det blir ju det samma om vi lägger träffen nere i syd ,, ellerhur ,, det går ju o flytta på träffen till nästa år ,, till syd kanske eller norr ,,
jag har varit arrangör av stora mc-träffar tidigare och säger att et är skitkul o fixa o dona med allt som ska göras ,, men det e ingen dans på rosor heller ,,
kan vi inte helt enkelt bara droppa in på en träff ? förslagsvis träffen i Falun ? stockholmarna har max 20 mil dit (de borde dom klara) o norrlänningarna har max 40 mil (de fixar dom plättlätt i ett grisblink,, )

MvH: Jocke :tummenupp

Ps! bra initiativ Bikerwoman ,, Ds!

bikerwoman skrev:
Alltså, är det inte dags att fixa en Apriliaträff snart?? Ut och gasa tillsammans!!! :squid

Vad tycker ni?
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
jocke i köping skrev:
Absolut ,,,
jag är på ,,

varför inte ta och angripa en redan arrangerad mc-träff ? jag tycker att Kopparträffen i Falun V-29 vore ypperlig ,, ok jag vet att det e långt för smålänningar o skåningar o åka men det blir ju det samma om vi lägger träffen nere i syd ,, ellerhur ,, det går ju o flytta på träffen till nästa år ,, till syd kanske eller norr ,,
jag har varit arrangör av stora mc-träffar tidigare och säger att et är skitkul o fixa o dona med allt som ska göras ,, men det e ingen dans på rosor heller ,,
kan vi inte helt enkelt bara droppa in på en träff ? förslagsvis träffen i Falun ? stockholmarna har max 20 mil dit (de borde dom klara) o norrlänningarna har max 40 mil (de fixar dom plättlätt i ett grisblink,, )

MvH: Jocke :tummenupp

Ps! bra initiativ Bikerwoman ,, Ds!
Falun blir kanon tycker jag. ( typ 9mil ).

Det börjar ju dra ihop sig till semester så en lite mer avanserad onsdags åkning vore oxå NICE.

In med förslag.........
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
en liten norge tur kanske ? till Lysefjorden o besöka lite fräsiga klippsprång ,, Preikestolen og kjaerebolten ,, en nätt liten tur på ca: 200 mil tur o retur ,, en helg kanske ? :rolleyes: ok ledig fredan då :tummenupp

wasa skrev:
Falun blir kanon tycker jag. ( typ 9mil ).

Det börjar ju dra ihop sig till semester så en lite mer avanserad onsdags åkning vore oxå NICE.

In med förslag.........
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Bra förslag! Falun klarar jag (så långt hemifrån får jag åka)... med lite planering kan det bli en längre tur också.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top