Aprilia-tråden.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Snabbfråga: Passar ett sidostöd modell USA från en 01-02 på en EU 03? Jag tror det ska vara samma men säljaren har specat att det passar 01-02 bara. :va
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
du menar stödet på AF1 racing :tummenupp

detta är -03:ans stöd http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=748

och detta är 00:s stöd http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=900

jag kan inte se någon skillnad på dom o tror som Lam-kaka att det passar ,,

// Jocke



Snabbfråga: Passar ett sidostöd modell USA från en 01-02 på en EU 03? Jag tror det ska vara samma men säljaren har specat att det passar 01-02 bara. :va
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Varning för oseriös säljare på AF1s forum

Så har det då till sist hänt, första blåsningen på ett forum för min del! :näsblod

För att göra en lång historia kort så är det en kille som kallar sig adam567265 som har sålt mig ett par 54mms spjällhus. Efter en massa konstiga bortförklaringar på varför grejerna inte har kommit så vägrar han numera att svara på mail och PM, trots att jag kan se att han varit inloggad. £200 i sjön... :huvet

Jag har i princip inget hopp om att få tillbaka stålarna men vill iaf varna er andra för att folk som har funnits på forumen ett tag och varit synnerligen aktiva fortfarande kan vara rötägg.
 

Honest Charlie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono Factory -07
Blåsningen på AF1 Forum?

Lägg ut namnet och hans adress. Kan vara bra att veta var buset håller till!:mad:
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
snacka med Ed som är main adm ,, det kanske hjälper o banna kräket om ingen förklaring finns.
lycka till
// Jocke

Så har det då till sist hänt, första blåsningen på ett forum för min del! :näsblod

För att göra en lång historia kort så är det en kille som kallar sig adam567265 som har sålt mig ett par 54mms spjällhus. Efter en massa konstiga bortförklaringar på varför grejerna inte har kommit så vägrar han numera att svara på mail och PM, trots att jag kan se att han varit inloggad. £200 i sjön... :huvet

Jag har i princip inget hopp om att få tillbaka stålarna men vill iaf varna er andra för att folk som har funnits på forumen ett tag och varit synnerligen aktiva fortfarande kan vara rötägg.
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Jodå, han är naturligtvis numera uthängd på forumet. Jag låter saken bero några dagar så att folk får chansen att ha åsikter. Sedan tar jag kontakt med Ed och co för en liten banning (förhoppningsvis).

Killen kallar sig alltså adam567265, heter Adam John Harvey och har mailadress adam567265@aol.com. Bor i Storbritannien. Stay away!
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Jodå, han är naturligtvis numera uthängd på forumet. Jag låter saken bero några dagar så att folk får chansen att ha åsikter. Sedan tar jag kontakt med Ed och co för en liten banning (förhoppningsvis).

Killen kallar sig alltså adam567265, heter Adam John Harvey och har mailadress adam567265@aol.com. Bor i Storbritannien. Stay away!

Han är omskriven på rsvr.net forum också. Verkar vara en riktig filur...

Tråkigt för dig men tack för varningen!

/R
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jodå, han är naturligtvis numera uthängd på forumet. Jag låter saken bero några dagar så att folk får chansen att ha åsikter. Sedan tar jag kontakt med Ed och co för en liten banning (förhoppningsvis).

Killen kallar sig alltså adam567265, heter Adam John Harvey och har mailadress adam567265@aol.com. Bor i Storbritannien. Stay away!
Trist som fan men hoppas att det löser sig.
Verkar som om snubben har tid att logga in och posta iaf....skumt:va
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Jag blir inte riktigt klok på honom, han åstadkom till slut två st långa PM till mig inatt där han först förklarar problemen och sedan bedyrar att han minsann ska betala tillbaka rubbet. Ur egen ficka om inte annat. Jag vågar naturligtvis inte riktigt tro på detta men undrar ändå varför han gör sig omaket att komma med bortförklaringar och löften nu?

Knepigt...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag blir inte riktigt klok på honom, han åstadkom till slut två st långa PM till mig inatt där han först förklarar problemen och sedan bedyrar att han minsann ska betala tillbaka rubbet. Ur egen ficka om inte annat. Jag vågar naturligtvis inte riktigt tro på detta men undrar ändå varför han gör sig omaket att komma med bortförklaringar och löften nu?

Knepigt...
Jo, jag såg det på apriliaforum. Lite sent med en snyftstory
i det här läget kanske.
Hoppas det löser sig iaf.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Hej alla,,,, Har sökt igenom men ej hittat tråden om vart man klipper av strypningen på aprilia mille rsv årsm 00 Kanske nån har bild till och med
Tacksam för alla era svar :tummenupp
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har du en importhoj? Såldes väll aldrig strypta i Sverige? Känns dessutom som att en Mille som är strypt till 84hk när den säljs blir åtgärdad ganska omgående... :)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
om jag inte har alldeles fel så såldes alla prillor strypta,
det var någon inkörningsgrej från fabrik som åtgärdades
vid första service,
på min 99:a satt det 3st strypningar,
en strypning i ljuddämparen,en strypning i luftburken som minskade hålet i insuget till en pingisbolls storlek,ostrypt är hålet som en apelsin.
3:e strypningen var kabeln att klippa.

that´s it.

// Jocke


Har du en importhoj? Såldes väll aldrig strypta i Sverige? Känns dessutom som att en Mille som är strypt till 84hk när den säljs blir åtgärdad ganska omgående... :)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ofan, då får man ju nästan kolla upp det för att vara på den säkra sidan...

**Edit**

Är det någon som vet om slip-on på Falcon får bort svackan i registret (har för mig att det är runt 4000rpm, har inte kört på ett par månader), och om det ger nån effektökning?

Har hört att det finns chip till falcon också, hur mkt effekt ger ett sådant och vad kostar det?
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
vart är dina 200 meter norr om dalälven ? fäggeby ?
brukar passera där dom gånger jag är upp till sveriges bästa mc klubb Mck Wheelers

Ofan, då får man ju nästan kolla upp det för att vara på den säkra sidan...

**Edit**

Är det någon som vet om slip-on på Falcon får bort svackan i registret (har för mig att det är runt 4000rpm, har inte kört på ett par månader), och om det ger nån effektökning?

Har hört att det finns chip till falcon också, hur mkt effekt ger ett sådant och vad kostar det?
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Mina burkar tog bort en del av svackan men inte kan jag säga att det blev någon effektökning ... men ett jäkligt skönt muller blev det ;-) :tummenupp

Ofan, då får man ju nästan kolla upp det för att vara på den säkra sidan...

**Edit**

Är det någon som vet om slip-on på Falcon får bort svackan i registret (har för mig att det är runt 4000rpm, har inte kört på ett par månader), och om det ger nån effektökning?

Har hört att det finns chip till falcon också, hur mkt effekt ger ett sådant och vad kostar det?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top