Har nu spanat trådar i forumet och bara hittat fragment här och där av min fråga. Ställer den därför som en ny tråd så får frågan kanske uppmärksamhet från de som sitter och trycker på kunskapen.
Jag är intresserad av att använda en Aprilia 5.5 som enduro/grussmiskare och motard (precis som många gör med KTM:s 525:a). Frågan är om man då ska köpa en RXV och försöka hitta 17"-fälgar och eventuellt bromsok/skiva fram eller om man ska satsa på en SXV och försöka hitta 18/21"-fälgar och bromsok/skiva.
Tror mig ha sett att RXV:ns sving är för smal för SXV:s hjul (men är inte säker på uppgiften så ta den med en nypa salt) - det kanske går att lösa på något vis? Vilken fjädring är bästa kompromissen: RXV:n på gatan eller SXV:n i skogen och på stigar?
I ämnet "intresseklubben antecknar" blir det en Aprilia om jag hittar en billig garageplats med mekmöjlighet annars en i princip underhållsfri BMW G650.
Jag är intresserad av att använda en Aprilia 5.5 som enduro/grussmiskare och motard (precis som många gör med KTM:s 525:a). Frågan är om man då ska köpa en RXV och försöka hitta 17"-fälgar och eventuellt bromsok/skiva fram eller om man ska satsa på en SXV och försöka hitta 18/21"-fälgar och bromsok/skiva.
Tror mig ha sett att RXV:ns sving är för smal för SXV:s hjul (men är inte säker på uppgiften så ta den med en nypa salt) - det kanske går att lösa på något vis? Vilken fjädring är bästa kompromissen: RXV:n på gatan eller SXV:n i skogen och på stigar?
I ämnet "intresseklubben antecknar" blir det en Aprilia om jag hittar en billig garageplats med mekmöjlighet annars en i princip underhållsfri BMW G650.