Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

steelboy

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
sthlm
Hoj
yamaha R1M
med tanke att det finns bara 500st tillverkat så kan det vara svårt eller har jag fel med det ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
med tanke att det finns bara 500st tillverkat så kan det vara svårt eller har jag fel med det ?

Jag vet inget om det exakta antalet som byggs, men jag vet med säkerhet att det byggs fler än 500 st totalt. Allt annat är bara påhittat snack av ivriga försäljare.
 

MeanMach

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
När kommer det något test på årets R1:a i jämförelse med konkurrenterna?
Snart Mars månad, säsongen börjar närma sig, men inget test ute?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ingen journalist har åkt på en 2015 YZF-R1 förrän igår, då Yamahas stora pressvisning startade på Eastern Creek. Lär säkert dyka upp lite reviews på diverse nättidningar inom kort.
 

MeanMach

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Ok, lite väl sent kan jag tycka, då sydliga delar av Europa har längre säsong än vi nordbor.
De flesta fabrikat har haft 2015års modeller klara väldigt länge, och det borde inte vara så svårt att styra upp tester innan de nya året ha börjat, vilket borde gynna både tillverkare och konsumenter inför kommande MC-säsong, men men. Den som väntar på något gott.......
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
"The good news for current Yamaha R1 owners is that your bike is still part of long lineage of superbikes, feared on the street and on the track. An icon in the industry, even. The bad news is that your bike is now mostly obsolete. Almost any street-going superbike, really, has just taken a discernible step backward in terms of how it stacks up to the cutting edge."


http://www.motorcyclistonline.com/2015-yamaha-r1-and-r1m-sportbike-review-first-ride
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
"The good news for current Yamaha R1 owners is that your bike is still part of long lineage of superbikes, feared on the street and on the track. An icon in the industry, even. The bad news is that your bike is now mostly obsolete. Almost any street-going superbike, really, has just taken a discernible step backward in terms of how it stacks up to the cutting edge."


http://www.motorcyclistonline.com/2015-yamaha-r1-and-r1m-sportbike-review-first-ride

Fast det är ju riktigt fel att jämföra olika supersporthojars prestanda på vanlig väg, där behövs inte mer än 125cc/11hk. På bana däremot...

/Jag som tycker att min -12:a är vrålsnygg och egentligen har för mycket kraft för vanlig väg.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top