är sugen på en k5. är detta ett bra objekt?

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
vad det gäller denna k5a så är ramen helt rak.. bakramen har varit av typ på mitten och snyggt svetsad av en yrkesman. cykeln kommer från USA och inte Tyskland som någon skrev. enligt vv så ska det bara vara att regga in den då jag har liknande objekt. dock behövs orginal lampor mm.. enligt vv ska den vara i orginal utförande men vem vet vilka kåpor som är orginal eller inte??
 

RobRas

Guest
Det är nog inga problem.
Grejen är att hojen ska vara helt original vid en regbes enligt boken. Sen är det som vanligt upp till bes mannen vad som släpps igenom.

Om man ska regbes pga en strypning måste hojen i övrigt vara godkänd eller kollar dom bara strypningen?
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Kom ihåg att från och med 1 januari 2008 gäller dom nya EU-3 avgaskraven som hojen måste klara av om den inte varit registrerad d.v.s. påställd i EU-land tidigare!
Dessa avgaskrav klarar endast ett fåtal -06-07or!
Har hojen inte varit påställd/i trafik i EU-land före 1/1 -08 så duger den bara till banhoj eller skrot!:gnissla
Eller sälja den till Norge som inte är med i EU!?
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
den där hojen har väl varit till salu i månader nu. Finns kanske en anledning till att den inte blivit såld. Förmodligen har han inte alla papper klara för besiktning. Förreggat är ju bara att man beställt papper men saknar han sedan CoC eller ett ursprungligt regpapper så går det inte att regga den oavsett vad han säger. Om jag inte minns fel så kan du heller inte beställa något regpapper på den om den blivit utförsäkrad i ursprungslandet? Den är då helt tagen ur trafik och skrotad och då går det aldrig att regga den ramen igen.

Avslagna styrstopp brukar vara detsamma som sneda gaffelkronor och i värsta fall krokiga gaffelben. Det är oftast inget man ser när cykeln sitter ihop men tar man av grejorna och mäter så brukar det synas direkt. Någon tiondels mm i krokighet i kronorna eller gaffeln gör att gaffelbenen kärvar och du får en fjädring som inte jobbar som den ska.

Köp den som banhoj och bjud honom max 50.000:- ;o)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top