Öswe Ring- Köra bana i STHLM

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Någon sorts funktionär som håller koll på de olika passens tid, samt kan flagga av om någon vurpar kommer också att behövas.
Det är det sista problemet. På rörken är ju alla funktionärer mellan deras pass och det är inte för mycket begärt
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är det sista problemet. På rörken är ju alla funktionärer mellan deras pass och det är inte för mycket begärt

Har iofs inte varit på Rörken på nåt år, men sist jag var där fanns iaf alltid en "TL" som håller koll på tiderna samt reglerar utsläpp/avflaggning. Sen fick deltagarna stå ute på banan och flagga om nåt hände typ.. :tummenupp
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Många hänvisar till smc här men jag hoppas verkligen att om det här blir av så är det utan trafikförsäkringar och annat trams :arsele
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Har iofs inte varit på Rörken på nåt år, men sist jag var där fanns iaf alltid en "TL" som håller koll på tiderna samt reglerar utsläpp/avflaggning. Sen fick deltagarna stå ute på banan och flagga om nåt hände typ.. :tummenupp

Du har så rätt!
 

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Ort
Sthlm
Hoj
En dekaltrimmad en..
Vid nu läget verkar det som cheferna är till en början på för att tillåta hoj åkare att köra som drop in dvs när vi inte har karter på banan och om det finns tillräckligt med intresse kommer vi spika vissa dagar/ timmar som är endast för oss knuttar! Har fått ett godkännande att vi förmodligen kommer börja med att testa detta redan nästa tisdag eller onsdag om vädret tillåter!

Bossarna behöver nog viga ca 4 timmar vid 2-3 tillfällen för att kunna avgöra hur stort intresset är. Jag tror att fylla upp platser inte kommer vara några problem, så länge priset inte är skyhögt och att folk får reda på att eventet finns. Sprid på forum och kanske sätta upp "posters" i hojbutiker.

LYCKA TILL!! GRYMT INITIATIV!
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Kul intiativ! Om man kan komma dit och köra någon sammanlagd timme för runt100-250kr som på SMC´s knixkurser så kommer jag definitivt och kör. Många som kör på Rörken ser nog gärna att det dyker upp en bana som ligger närmare Stockholm.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Kommer gärna, men tror på tanken att en kväll i veckan är enbart mc och att man vet i förväg vilken dag. Typ varje onsdag 18-21
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Är det ok, för vanliga dödliga att åka dit och köra?

Jodå, vi hade vägarna förbi från start2ride. Frågade lite försynt om vi fick köra hoj på banan. Det var mycket välkommet mellan gokartheaten. Allt sker på egen risk, inga bullerkrav, försäkringar och annat skit. Sunt förnuft bara. Stod och surrade ett tag med Tony, skittrevlig snubbe. Han verkar angelägen om att göra det till en knytpunkt norr om stan för hojåkare. Jag ska lätt dit igen.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
När det gäller priset ser jag hellre att det kostar lite mer så att man lättare får en plats alternativt att platserna är bokningsbara (om man betalar i förskott). :tummenupp

KNIX suger eftersom, som någon annan nämnde, man måste vara där typ 2h innan det drar igång för att få en plats. Jag har bättre saker för mig än att sitta och stirra i 2h. :dummer
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
När det gäller priset ser jag hellre att det kostar lite mer så att man lättare får en plats alternativt att platserna är bokningsbara (om man betalar i förskott). :tummenupp

KNIX suger eftersom, som någon annan nämnde, man måste vara där typ 2h innan det drar igång för att få en plats. Jag har bättre saker för mig än att sitta och stirra i 2h. :dummer

Kräsen blir utan. ;)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
När det gäller priset ser jag hellre att det kostar lite mer så att man lättare får en plats alternativt att platserna är bokningsbara (om man betalar i förskott). :tummenupp

KNIX suger eftersom, som någon annan nämnde, man måste vara där typ 2h innan det drar igång för att få en plats. Jag har bättre saker för mig än att sitta och stirra i 2h. :dummer

Du kan boka knix med. Jag har kommit dit 30 min innan helt utan problem, 30 min för att parkera hoj, kika på andras hojar, snacka skit o lapa sol ser jag inte som ett problem.
Att hållas med ett hojintresse är dyrt nog som det är, det behövs inte att kunder ska tjata om högre priser på lite banåka med.
Det var ju förresten helt okej att åka till gelleråsen en hel dag i förväg, vad gör då 2 timmar?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
När det gäller priset ser jag hellre att det kostar lite mer så att man lättare får en plats alternativt att platserna är bokningsbara (om man betalar i förskott). :tummenupp

KNIX suger eftersom, som någon annan nämnde, man måste vara där typ 2h innan det drar igång för att få en plats. Jag har bättre saker för mig än att sitta och stirra i 2h. :dummer

Om det kostar mer är timpriset samma som på storbanor.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top