Örebro/Karlskoga

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Jaha, då var det min tur då.
Jag var på väg att sätta ihop mcn när jag vred sönder skruven som sitter i översta tankfästet. AHHHHHHHHHHH!!!!
Fan vad irriterande.

Någon som vet ett ställe som kan skruva ut avbrutna skruvar? Jag antar att man behöver helicoil eller en metallborr åtminstone.

Dags att dricka sig full...
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Hej!

Jag vet nu att detta är fel tråd att skriva detta i men det gäller ändå denna stad så det får bli så ändå.

Jag har haft den oturen att råka ut för någonting som alla hojåkare vill slippa. Jag låser in min hoj efter varje gång jag använt den för att den ska stå så säkert som möjligt. Låser alltid styrlåset och har ett stort Abus lås till. Men uppenbarligen så har detta inte spelat någon roll. I onsdags kommer jag ner för att titta till hojen och blir chokerad, ledsen, besviken och arg när jag ser att den inte står där den ska. Tror att det är någon som skojat med mig, men samlar mina tankar igen o förstår att den verkligen är STULEN! Jag springer ut o börjar leta runtomkring för att kanske hoppas jag, kanske kan jag hitta den slängd någonstans. Men nej, den finns inte...
Jag ringer och polisanmäler detta som jag bara inte trode kunde hända.
Tar kontakt med mina när o kära för att berätta vad som har hänt och försöker bli lite lugnare.

Det går kanske en timme och så ringer polisen igen o berättar till min förvåning att dom har hittat cykeln. Jag tror återigen att det jag är med om inte är sant. Har dom verkligen hittat den!?
Ja, och den var kvar i samma stad dessutom. Jag tar mig till platsen och finner min hoj ståendes på sidostödet, med bakdelen helt sönderskrapad. Fanns inte en dekal på den och tändningslåset var helt borttaget. De hade inte varit snälla mot den, och hade kommit massa fula märken här o där. Den var min cykel, men det var knappt så att ja kännde igen den. Fylls återigen av sorg och besvikelse. "Varför?" Frågar man sig! Till råga på allt så har polisen gripit en person som sågs tillsamans med hojen. Vet dock inte vilket öde som väntar för honom/henne.

Hur som helst.. om någon trode att det inte stals några motorcyklar i örebro så har ni tyvärr fel. Jag har bara haft den i min ägo sedan september förra året och vet inte om hur mycket cyklar som försvinner i denna stad. Men nu vet jag definitivt att det förekommer.
Hoppas att ni alla har dom förvarade på säkra ställen.

Jag ska nu köra upp på fredag för mitt körkort och har övningskört på min gixxer och har så mkt sett fram emot att få ta ut den på vägarna och bara njuta av fantastiska känslan och friheten som ges när man tar sig fram på sin underbara hoj! Men att nu försöka sig på att ta körkort, som jag varit nervös för länge nu, och verkligen sett fram emot känns helt plötsligt så meningslöst och tomt. Vad kommer jag få för känsla när jag väl tar kortet..? " jaha, va kul, nu får jag väl gå hem o sätta mig framför datorn igen då..."

Jag har så mycket hat och aggrissioner just nu mot dessa människor som inte kan låta bli andras värdesaker. Dom gör ju ingenting annat än att sabba och ställa till problem för oss hederliga människor som försöker leva våra liv och göra det på bästa sätt och få ut så mycket glädje av det som bara går.
Denna händelse har tyvärr fått mig att tappa sugen för motorcykel just nu, men jag hoppas att det kommer infinna sig igen någongång snart. Kanske kommer igen när man sätter sig på en cykel igen, men tyvärr så kommer det nog inte att bli min som ja får sitta på.
Kan tänka mig att försäkringsbolaget kommer att ta ett ANTAL veckor på sig att få allting klart i detta fallet. Så någon körning för mig på världens bästa Suzuki GSXR -96 ser inte ut att kunna hända på väldigt länge.

Jag är väldigt bitter när jag skriver detta och det kanske återspeglas i texten men det är skönt att dela med sig såklart! Kan tänka mig att ni förstår hur jag känner ändå!

Vill samtidigt tacka halle7 för en skön kväll. Otroligt snällt av dig att hämta upp mig och jag är väldigt Tacksam för att du visar din empati och stöd för mig när nu när detta har hänt!

Tänkte bara delge en sista tanke. Förra veckan skriv jag nämligen i halle7`s gästbok vart jag bodde. Och 6 dagar efteråt så är det någon som stjäl min cykel!! Detta för mina tankar blandannat till att det kan vara någon som har läst det inlägget här på SH och därifrån fått nys om att det finns en cykel i detta område. Det är bara en tanke och ingenting som behöver vara sant. Men man blir lite nojjig när någonting som detta händer och man tänker massor på hur/vem/varför/när osv.. Men att ge ut information om sig själv på nätet vet nog dom flesta att det kan vara riskabelt. Och även när man är på ett trevligt forum som här tillexempel. Säger inte att jag tror det är någon på SH som har någoting med detta att göra det hoppas jag att ni förstår. Men hur lätt är det att läsa här om man inte är medlem egentligen?

*suck*... bara inse att tråkiga saker som dessa händer och hoppas på att andra lär sig av mina misstag. Allting löser sig till slut, men det är jobbigt när det väl händer!

Skönt att man får skriva och dela med sig till dem som bryr sig (hoppas jag) om ingen tar bort inlägget för att det inte passar in här, har sett att det kan göras ibland.

Hoppas ni har en härlig kväll!!
/pale
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Jaha, då var det min tur då.
Jag var på väg att sätta ihop mcn när jag vred sönder skruven som sitter i översta tankfästet. AHHHHHHHHHHH!!!!
Fan vad irriterande.

Någon som vet ett ställe som kan skruva ut avbrutna skruvar? Jag antar att man behöver helicoil eller en metallborr åtminstone.

Dags att dricka sig full...

Bara o hojta till om du vill ha hjälp o fixa de.


Hej!

**Massa Text**

Hoppas ni har en härlig kväll!!
/pale

Fan va pissigt, :mad: Hoppas det går bra på uppkörningen iaf, har hojen återfunnits eller ska man hålla koll?





Några som ska köra Annicas minnesfond imorron?

Samling vid bunkers halv 10 imorron ifall ni har lust.


Juni 6, SMC-kortege & Motorcykelns Dag

Kortegekörning över stan till förmån för Annikas Minnesfond.

Samling på Kumla Torg från klockan 10.00 för avfärd 11.00 eller på Atlas Copcos parkering vid Gustavsvik, Örebro, från klockan 11.00 för avfärd 12.00.

Startavgift 50:-/person går oavkortat till Annikas Minnesfond. Vid uppställningsplatsen kommer representanter för Annikas Minnesfond sälja fika och ta emot de insamlade pengarna.

http://www.annikasminnesfond.org/
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jaha, då var det min tur då.
Jag var på väg att sätta ihop mcn när jag vred sönder skruven som sitter i översta tankfästet. AHHHHHHHHHHH!!!!
Fan vad irriterande.

Någon som vet ett ställe som kan skruva ut avbrutna skruvar? Jag antar att man behöver helicoil eller en metallborr åtminstone.

Dags att dricka sig full...

Antagligen har spänningen i skruven släppt när toppen gick av så de kan gå att skruva ur den om du knackar ur den så att säga.
Dragit av 2 skruvar senaste månaderna o båda gångerna satt dem så löst så de hade räckt med att ta en liten tripp så hade de vibrerat loss :tummenupp
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Fan va pissigt, :mad: Hoppas det går bra på uppkörningen iaf, har hojen återfunnits eller ska man hålla koll?


[/url]

Citerar:

"Det går kanske en timme och så ringer polisen igen o berättar till min förvåning att dom har hittat cykeln. Jag tror återigen att det jag är med om inte är sant. Har dom verkligen hittat den!?
Ja, och den var kvar i samma stad dessutom."

Ja, den är upphittad och står nu i säkert förvar!
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Citerar:

"Det går kanske en timme och så ringer polisen igen o berättar till min förvåning att dom har hittat cykeln. Jag tror återigen att det jag är med om inte är sant. Har dom verkligen hittat den!?
Ja, och den var kvar i samma stad dessutom."

Ja, den är upphittad och står nu i säkert förvar!


Läste ditt inlägg igen o såg ju att den återfunnits, jag skyller på ölen.

Hoppas du får ordning på den snart så du kan bli med ut och åka med ditt egna körkort du snart har :)
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
FAn vilka sura dagar vi här i tråden har haft. Hoj stulen (men lyckligtvis återfunnen), kåpor går sönder, skruvar dras sönder. Det kan bara bli bättre!
Jag är bara glad att det finns hjälpsamma människor här. Ifall ni behöver min hjälp någon gång så hojta bara till!

Phåne: Du har PM
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
FAn vilka sura dagar vi här i tråden har haft. Hoj stulen (men lyckligtvis återfunnen), kåpor går sönder, skruvar dras sönder. Det kan bara bli bättre!
Jag är bara glad att det finns hjälpsamma människor här. Ifall ni behöver min hjälp någon gång så hojta bara till!

Phåne: Du har PM

Sånt är ju livet när man kör hoj.
Själv har man ju planerat in ett benbrott eller två i sommar o hojarna lär paja mer än en gång till var :D
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
FAn vilka sura dagar vi här i tråden har haft. Hoj stulen (men lyckligtvis återfunnen), kåpor går sönder, skruvar dras sönder. Det kan bara bli bättre!
Jag är bara glad att det finns hjälpsamma människor här. Ifall ni behöver min hjälp någon gång så hojta bara till!

Phåne: Du har PM

Ellerhur.. någon curse som ligger här just nu! Men den försvinner väl förr eller senare!

Ta det lugnt med drickat ikväll gubbar ^^
 

G-son

Brackad
Gick med
17 Jan 2005
Ort
g-hammar
Hoj
streetfighter+GSXR750
Bara o hojta till om du vill ha hjälp o fixa de.




Fan va pissigt, :mad: Hoppas det går bra på uppkörningen iaf, har hojen återfunnits eller ska man hålla koll?





Några som ska köra Annicas minnesfond imorron?

Samling vid bunkers halv 10 imorron ifall ni har lust.


Juni 6, SMC-kortege & Motorcykelns Dag

Kortegekörning över stan till förmån för Annikas Minnesfond.

Samling på Kumla Torg från klockan 10.00 för avfärd 11.00 eller på Atlas Copcos parkering vid Gustavsvik, Örebro, från klockan 11.00 för avfärd 12.00.

Startavgift 50:-/person går oavkortat till Annikas Minnesfond. Vid uppställningsplatsen kommer representanter för Annikas Minnesfond sälja fika och ta emot de insamlade pengarna.

http://www.annikasminnesfond.org/

jag ska med
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jaha, då var det min tur då.
Jag var på väg att sätta ihop mcn när jag vred sönder skruven som sitter i översta tankfästet. AHHHHHHHHHHH!!!!
Fan vad irriterande.

Någon som vet ett ställe som kan skruva ut avbrutna skruvar? Jag antar att man behöver helicoil eller en metallborr åtminstone.

Dags att dricka sig full...

Hände mig exakt samma sak på gamla kawan. Efter en timmes slit med tång o skit så fick jag bort den, men körde sista tiden med bara en skruv där. Måste fixa en ny. Var kan man köpa nya skruvar i vissa mått? Är enklast att ta med en likadan till typ K-rauta?

Pale, när jag fixat dit kopplingshandtaget på min kawa (om svärfar lyckas för jag lycka fan inte) så kan du gärna få låna den. Den står bara o samlar damm o mår bättre av att användas! :tummenupp
 
Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta

Se till o va i tid då drummel.

:arsele

Hände mig exakt samma sak på gamla kawan. Efter en timmes slit med tång o skit så fick jag bort den, men körde sista tiden med bara en skruv där. Måste fixa en ny. Var kan man köpa nya skruvar i vissa mått? Är enklast att ta med en likadan till typ K-rauta?

Kom förbi nån dag ska du få en skruv/bult, jag har säkert nån skruv lös.

De säger iaf mina så kallade vänner.
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Se till o va i tid då drummel.

:arsele



Kom förbi nån dag ska du få en skruv/bult, jag har säkert nån skruv lös.

De säger iaf mina så kallade vänner.

Hahaha, snälla vänner du har :)
Tack för erbjudandet, får se om jag får tummen ur nångång. Den har ju bara stått så sen förra sommaren...
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Hur som helst.. om någon trode att det inte stals några motorcyklar i örebro så har ni tyvärr fel

Kan inte säga mycket mer än att jag lider med dig! Jag som har gått i min bubbelvärld och trott att Örebro varit för liten stad för att ha såna hojstölder som detta (när de letar upp inlåst hoj och har med sig verktyg. Trodde mer det var tillfällighetestjuven hos oss, patrasket i vivalla/*backarna är ju trots allt inte med i MENSA. Men nu får man börja tänka sig för, som tur är har jag hojen på annan adress och i larmat garage med dubbla lås. Funderar på att skaffa en större kätting också för bakhjulet. Eller larm, men det känns overkill för min cykel, så mycket är den inte värd.
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Kan inte säga mycket mer än att jag lider med dig! Jag som har gått i min bubbelvärld och trott att Örebro varit för liten stad för att ha såna hojstölder som detta (när de letar upp inlåst hoj och har med sig verktyg. Trodde mer det var tillfällighetestjuven hos oss, patrasket i vivalla/*backarna är ju trots allt inte med i MENSA. Men nu får man börja tänka sig för, som tur är har jag hojen på annan adress och i larmat garage med dubbla lås. Funderar på att skaffa en större kätting också för bakhjulet. Eller larm, men det känns overkill för min cykel, så mycket är den inte värd.

Hans -96a blev snodd. Din ser nyare ut, finns fler utav dem, samt är mer värd... :gnissla
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Hände mig exakt samma sak på gamla kawan. Efter en timmes slit med tång o skit så fick jag bort den, men körde sista tiden med bara en skruv där. Måste fixa en ny. Var kan man köpa nya skruvar i vissa mått? Är enklast att ta med en likadan till typ K-rauta?

Pale, när jag fixat dit kopplingshandtaget på min kawa (om svärfar lyckas för jag lycka fan inte) så kan du gärna få låna den. Den står bara o samlar damm o mår bättre av att användas! :tummenupp

Oj.. Det vore enormt sjysst av dig!!! Inte många som vågar låna ut sina hojar. Men om du vill så underhåller jag den gärna åt dig ett tag :)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Hans -96a blev snodd. Din ser nyare ut, finns fler utav dem, samt är mer värd... :gnissla

Jag tänkte mer på vad cykeln är värd för mig, pengarna får man ju igen på försäkringen (en del av dom i alla fall) men hans cykel har ju mycket mer personligt värde i sig! Mer än vad jag ser i min i alla fall.

Likaväl är det förbannat jobbigt att behöva oroa sig för stölder nu också :/
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hej!
(massa text)

/pale

Hallå.
Tror jag kan ha mött din hoj borta vid Statoil Svampen i onsdags kväll runt 19.30-tiden. Kan det stämma? Nu är det ju väldigt svårt att identifiera en förare som har hjälm och kläder på sig, men om någon (polisen) tror det skulle hjälpa så är det bara att hojta till.
Tyckte det såg ut som om det var en tjej som körde, kan det stämma?:va Eller är det kanske någon kille här i stan med Gixxer som är lite feminin i kroppsformen?:D
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top