Örebro/Karlskoga

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
om du byter upp dig till 954an så kan jag ju byta upp mig till thunderace.
Vem ska byta ner sig till Fzr600 då....

Åka idag? jag är sugen på nån riktig långtur.

Om ja nu byter upp mej så blir det nog en TL till nästa år, eller gsxr1000. cbre´n va kul men kändes fel för kroppen efter 25 mil.

ikväll blir det Knixkurs :banana
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jag hade skruvat och var SÅ NÖJD! med mina insatser till...... :gråta [YOUTUBE-ID]Bj8fgfeOtYc[/YOUTUBE-ID]

Monteringen av kameran

Sprickorna på skärmen
 

Bifogat

  • IMGP0368.jpg
    IMGP0368.jpg
    223.8 KB · Visningar: 48
  • IMGP0371.jpg
    IMGP0371.jpg
    222.2 KB · Visningar: 53
  • IMGP0372.jpg
    IMGP0372.jpg
    220.9 KB · Visningar: 51

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
Jävlar va surt hörru! Tur det inte var nått vitalt, mer än skärmen, så sommaren är ju inte förstörd iaf! =)

Men schysst montering av kameran iaf!:tummenupp
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag hade skruvat och var SÅ NÖJD! med mina insatser till...... :gråta [YOUTUBE-ID]Bj8fgfeOtYc[/YOUTUBE-ID]

Monteringen av kameran

Sprickorna på skärmen

:D
Sry men ja kan inte annat än skratta åt att folk ständigt gör detta misstag.. :tungan
Själv låser jag alltid i bakdrevet.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nä, fy fan va surt på hojen. Den som är i så jävla fint skick. Satan va trist... Men som sagts tidigare, tur det inte var värre, du kunde ju smällt i lite hårdare så du tappat omkull hojen.
Tips är att köpa sån där låspåminnare på biltema för 10 spänn... kan va väl värt det.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Tack för alla medkännande själar, riktigt tråkigt men som sagt..... shit happens. Tyvärr börjar det bli lite väl vanlig kommentar överlag för mig just nu. :gnissla

Phåne?... är detta något projekt för dig att få till i "nyskick"? Vill såklart fixa så nära tidigare skick som möjligt.

Och på måndag bär det av för Italienresan... får köra med sprucken framskärm till jag kommer hem. :brinnerup

EDIT:
Låspåminnare har alltid kännts overkill... tills nu...

Och bakdrevet är kladdigt!. :D
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Tack för alla medkännande själar, riktigt tråkigt men som sagt..... shit happens. Tyvärr börjar det bli lite väl vanlig kommentar överlag för mig just nu. :gnissla

Phåne?... är detta något projekt för dig att få till i "nyskick"? Vill såklart fixa så nära tidigare skick som möjligt.

Och på måndag bär det av för Italienresan... får köra med sprucken framskärm till jag kommer hem. :brinnerup

EDIT:
Låspåminnare har alltid kännts overkill... tills nu...

Och bakdrevet är kladdigt!. :D


Vi kan ju ta en titt på de iaf, jag har ju lackboxen kvar till i slutet på augusti iaf.
Surt när de händer så iaf, själv låser jag sällan skivan utan använder bara styrlåset men så är inte ja så rädd om hojen heller :)
Snyggt med kameran iaf, vad är de för sort?




Till er alla kan jag säga att jag körde min andra Knixkurs igår och faen så kul va det denna gång me, rekommenderar verkligen att köra en sån.
Kommer bli fler ggr, nu siktar jag på en bkk på åsen iaf :)

Tack tilll alla instruktörer där, tack för alla tips och idee´r om körningen, ni gör ett kanonjobb.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Vi kan ju ta en titt på de iaf, jag har ju lackboxen kvar till i slutet på augusti iaf.
Surt när de händer så iaf, själv låser jag sällan skivan utan använder bara styrlåset men så är inte ja så rädd om hojen heller :)
Snyggt med kameran iaf, vad är de för sort?




Till er alla kan jag säga att jag körde min andra Knixkurs igår och faen så kul va det denna gång me, rekommenderar verkligen att köra en sån.
Kommer bli fler ggr, nu siktar jag på en bkk på åsen iaf :)

Tack tilll alla instruktörer där, tack för alla tips och idee´r om körningen, ni gör ett kanonjobb.

Skulle vara kanon!.. får dock bli efter semestern så jag hoppas den håller med eltejpen till dess.

Kameran är en Vooni något... köpt på coolstuff.se för 1k lappen. Filmar i AVI, VGA upplösning 640x480 i 25fps i två timmar. Laddar på mini USB och har ett microSD kort på 2 gb som räcker till 1:40 inspelningstid men jag har stoppat i ett 8 gb istället. Få se hur den blir att använda i sommar.. haft när jag åkt skidor och snowboard i vinter.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Till er alla kan jag säga att jag körde min andra Knixkurs igår och faen så kul va det denna gång me, rekommenderar verkligen att köra en sån.
Kommer bli fler ggr, nu siktar jag på en bkk på åsen iaf :)

Tack tilll alla instruktörer där, tack för alla tips och idee´r om körningen, ni gör ett kanonjobb.

Skulle du rekommendera att börja med knix före bkk för en nybörjare som mig själv som aldrig kört bana?
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Skulle du rekommendera att börja med knix före bkk för en nybörjare som mig själv som aldrig kört bana?

Det spelar ingen roll hur du gör. Storbana är klart roligare. Börja med SMC kurserna dock. Boka steg-1 redan nu, de tar fort slut. Du kommer inte ångra dig, det kan jag garantera. Du lär dig mycket och alla är välkommna, nybörjare som proffs, krom som sporthoj.
BKK eller SHK spelar ingen roll, utformningen är samma.

Boka en storbana, och innan så kan du prova en go-kart bana :tummenupp

Läs också "Twist of the wrist II" eller se på filmen som du kan hitta i en bukt nära dig. Den har lärt mig mest, känner att jag har utvecklats enormt efter att ha sett filmen bara :tummenupp
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Just det.

Någon som har en sån här vaccumklocka att låna ut för förgasarsynkning?

Eller kanske vet var man kan hyra billigt?
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Just det.

Någon som har en sån här vaccumklocka att låna ut för förgasarsynkning?

Eller kanske vet var man kan hyra billigt?

Jag har ett par enkla om dom kan duga, dom brukar ja använda.


Skulle du rekommendera att börja med knix före bkk för en nybörjare som mig själv som aldrig kört bana?


Jag har aldrig kört storbana så jag kan varken säga eller, men tror du kan ha med dej mycket från Knix till storbanan.
Är en knix i örebro den 17/6 igen :)
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top