Örebro/Karlskoga

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Poliser vart då?!?
Tur att det blir så suddigt i backspegeln när motorn varvar att jag knappt ser nått...
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag har inte sett nån snut ute. Fast jag brukar ha dålig koll på poliser konstigt nog...
Blir kanske nån runda idag men vet inte alls när. Det blåser ju lite tråkigt mycket dock.
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Jag har inte sett nån snut ute. Fast jag brukar ha dålig koll på poliser konstigt nog...
Blir kanske nån runda idag men vet inte alls när. Det blåser ju lite tråkigt mycket dock.

Ja det är skit när det blåser! Man får hoppas det lugnar ner sig lite nu till eftermiddan :)
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Vilka åker gathoj i Örebrotrakten nu?

Hallå!
Vilka är ni som åker gathoj i trakten runt Örebro nu? PBR dog ju ut för ett antal år sedan. Suicidal MC verkar också ha försvunnit, åtminstone som klubb på forumet (vad hände med er?) , även om jag ser att en del av er har namnet kvar i signaturen.

Vore kul att veta vilka ni är som är kvar här på sporthoj och som fortfarande åker gata. Såg tex ett gäng sporthojar nere i Askersund i lördags där åtminstone en såg ut att ha sporthoj.com-tröja.

Och förlåt om jag inte orkar kolla igenom alla 2500 inläggen för att ta reda på svaret själv.
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Hallå!
Såg tex ett gäng sporthojar nere i Askersund i lördags där åtminstone en såg ut att ha sporthoj.com-tröja.

Är nog ganska säker på att det va mej du såg där nere :) va ner både i lörds o söndas till Askersund o käka glass :)
Fast det är ju resan dit som är bäst :)

Vinka nästa gång :)
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Är nog ganska säker på att det va mej du såg där nere :) va ner både i lörds o söndas till Askersund o käka glass :)
Fast det är ju resan dit som är bäst :)

Vinka nästa gång :)

Ja vägen mellan Laxå Askersund är riktigt rolig :D, jag var nere i fredags en sväng o käka glass.

Det finns inga andra vägar häromkring som man har bommat som är lika roliga som den?
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Ja vägen mellan Laxå Askersund är riktigt rolig :D, jag var nere i fredags en sväng o käka glass.

Det finns inga andra vägar häromkring som man har bommat som är lika roliga som den?

Vi brukar åka fjugesta - vretstorp - askersund = Getaryggen :)

Finns ju ett gäng men ja vet inte vad dom heter, man åker ju mest o minns vart dom är :)
Finns mycket småvägar med lite trafik så man kan ha lite farrt me :)
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Vi brukar åka fjugesta - vretstorp - askersund = Getaryggen :)

Finns ju ett gäng men ja vet inte vad dom heter, man åker ju mest o minns vart dom är :)
Finns mycket småvägar med lite trafik så man kan ha lite farrt me :)

Ja den vägen har man ju tagit några gånger :). Man har ju tagit ett antal vägar häromkring, kan ju va kul att prova nåt nytt :).
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja den vägen har man ju tagit några gånger :). Man har ju tagit ett antal vägar häromkring, kan ju va kul att prova nåt nytt :).

Kumla-Fjugesta är kanon
Hjortkvarn-Borensberg är en gammal favorit, inte hela vägen till Borensberg men från Hjortkvarn och en bit ner är det riktigt kul väg, o de har god glass i Hjortkvarn.
Åtorp-Finnerödja är såklart en sköning med.
Finns massor!

Fast roligast är det utanför asfalten om man ska vara helt ärlig :D

Edit: En given tur på onsdagar, om det nu fortfarande är öppet på onsdagar?, är Jorkas i Svartå.
http://www.koordinater.se/intressepunkt.aspx?poiid=33985
Örebro-Kumla-Fjugesta-Svartå-FIKA-Åtorp-Finnerödja-Örebro
 
Last edited:

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Kumla-Fjugesta är kanon
Hjortkvarn-Borensberg är en gammal favorit, inte hela vägen till Borensberg men från Hjortkvarn och en bit ner är det riktigt kul väg, o de har god glass i Hjortkvarn.
Åtorp-Finnerödja är såklart en sköning med.
Finns massor!

Fast roligast är det utanför asfalten om man ska vara helt ärlig :D

Edit: En given tur på onsdagar, om det nu fortfarande är öppet på onsdagar?, är Jorkas i Svartå.
http://www.koordinater.se/intressepunkt.aspx?poiid=33985
Örebro-Kumla-Fjugesta-Svartå-FIKA-Åtorp-Finnerödja-Örebro

de vägarna har man allt tagit med :), Hjortkvarn är ju en riktigt bra väg, brukar va en jävla trafik bara. Jag brukar ta degerfors-åtorp-finnerödja-laxå- askersund, det är typ standard turen när man är ute o kör :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
de vägarna har man allt tagit med :), Hjortkvarn är ju en riktigt bra väg, brukar va en jävla trafik bara. Jag brukar ta degerfors-åtorp-finnerödja-laxå- askersund, det är typ standard turen när man är ute o kör :)

Kyrksten-Kristinehamn är kanon om man bor här bortåt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tänkte dra dit en sväng och kolla lite också. Om det inte blir höst igen, såklart. Jävla väder att vara omständigt.

Är det pisse väder så skirter jag med i det annars så vid 12 slaget borde man vä klar. Tänkte se om man kan kränga om ett däck när man ändå ska dit. Hör av dig om du vill med.
i
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
ja just det, den är ganska bra med :)

Sen är det väl typ slut på vägar :D
Nej men fan det är bara att ge sig ut o köra.

Men gör inte som jag o polarn gjorde för några år sen, hitta en fin kurvig väg o drog på längst den, helt plötsligt utan förvarning direkt efter ett backkrön så blev asfaltsvägen en grusväg :näsblod
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top