Öppen bana på Arlanda Test Track den 12e och 13e maj

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Var finns länk till vägbeskrivning...? Är väl inte skyltat från Arlanda- avfarten?

Kör till Benstockens långtidsparkering, ATT ligger direkt efter. Grindar på höger sida. Vi kommer att sätta upp en flagga vid vägen som visar var man svänger in.

Hittar du inte till Benstocken kan du använd Google och kartor. Sök på Benstockens långtidsparkering.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Var finns länk till vägbeskrivning...? Är väl inte skyltat från Arlanda- avfarten?

Det är superenkelt att hitta, går inte att misslyckas!

Se karta: http://img32.imageshack.us/img32/9247/kartaatt.jpg

Om du kommer E4:an från Stockholm mot Uppsala så gör du enligt följande:

1. Sväng av E4:an vid avfarten mot Arlanda.
2. Sväng upp första avfarten höger, då kommer du till en rondell. Höger i rondellen.
3. Sväng höger i korsningen.
4. Håll utkik efter ett stängsel på högersidan, infarten i stängslet kommer lite "plötsligt", men där ligger banan.
 

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
ser ut att bli regn på lördag nån som vill sälja sin plats pga de
skulle va kul att sladda runt med motarden där :)
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
4 tappra själar trotsade regnet och dök upp idag och fick banan helt för oss själva. Precis när vi skulle börja köra sprack det upp och vi fick köra iaf första 10-15 minuterna utan regn. Sista 5-10 minuterna kom dock regnet tillbaka.
I princip var det "fri" fart eftersom hela banan var ledig. En riktigt rolig och knixig bana.

Tack för rundturen Rickard och himla trevligt initiativ av SMC. Skulle definitivt reka de som missade detta idag att köra imorn om de har möjlighet.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Ska se till att det blir lite turist varv söndag

Fast sol och värme, finns det inga garanti för...
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Ser ut att bli bra väder imorgon. Jag lär ju inte bli ensam att dyka upp lagom till lunch :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
4 tappra själar trotsade regnet och dök upp idag och fick banan helt för oss själva. Precis när vi skulle börja köra sprack det upp och vi fick köra iaf första 10-15 minuterna utan regn. Sista 5-10 minuterna kom dock regnet tillbaka.
I princip var det "fri" fart eftersom hela banan var ledig. En riktigt rolig och knixig bana.

Tack för rundturen Rickard och himla trevligt initiativ av SMC. Skulle definitivt reka de som missade detta idag att köra imorn om de har möjlighet.

Vassego. :) /Rickard
 

Blackbeast

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
@Home
Hoj
Organdonator
Hur är de me bullernivån? Hojen låter lika mycke i 70 som 250+ :D hoppas de inte är några problem. Läste de nånstans att de är gratis? Nån från södra sidan som ska dit? Kanske samåka från tex skogis?
 

jetson

Guest
Hur är de me bullernivån? Hojen låter lika mycke i 70 som 250+ :D hoppas de inte är några problem. Läste de nånstans att de är gratis? Nån från södra sidan som ska dit? Kanske samåka från tex skogis?

90db är kravet på kursen, så jag antar att det är samma för dom som vill prova på lunchen
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Idag var det lite annat... åkte själv dit för att jag hörde att många skulle dit så det skulle nog behövas lite resurser för att lotsa runt alla... det var lite av en underdrift kan man säga.

När jag räknade hojarna ungefär en timme innan vi skulle ut och åka på banan så var det 68st som stod och väntade. :)

Vi delade upp alla i tre grupper och körde ungefär en kvart med varje grupp och vad jag hörde efteråt så var det mycket glada miner och många som fick mersmak på att köra där. :)

Så tack till alla som kom dit och kollade in anläggning, det var jätteskoj att se att så många var nyfikna på vad vi har för oss där ute. :tummenupp
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Såhär såg det ut i depån när de 3 grupperna/raderna med besökare stod och väntade på att få köra. Håller med Carnivore, kul att så många dök upp!

IMG_2250.jpg

IMG_2251.jpg

Jag tackar besökarna som tog med sig det bra vädret. Behövde sol för att tina från Lördagen :tummenupp
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Ja det var trevliga turistvarv:) tänk om det kunde vara gratis körning varje helg:hej.
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Såhär såg det ut i depån när de 3 grupperna/raderna med besökare stod och väntade på att få köra. Håller med Carnivore, kul att så många dök upp!

View attachment 361514

View attachment 361515

Jag tackar besökarna som tog med sig det bra vädret. Behövde sol för att tina från Lördagen :tummenupp
Du råkar inte ha lite foton från lunchkörningen idag? Första gången på bana för min del (men definitivt inte sista) så kan inte ha varit svårt att få med mig på bild med tanke på tempot, höll ju inte direkt Stoner-tempo i kurvorna :tungan
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top