Öppen bana på Arlanda Test Track den 12e och 13e maj

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det vet du juh! Ingen ska se vilken fart man har och därav störas av begrepp såsom 158 km/h eller 212 km/h. Undrar sa flundran om det skulle hålla som ursäkt vid en fortkörning ute i trafiken ?

...du har inte riktigt klurat ut varför vi tejpar speglar och hastighetsmätare va? :hihi Ledtråd - fullt fokus på det vi skall pyssla med... :rock
 

jetson

Guest
Stockholmare gnäller att det inte finns nån bana.

ATT blir till och smc kör kurser.

Stockholmare gnäller för att banan är så långt bort så att dom måste vara borta hemifrån 10h för att få en bandag.
Stockholmare gnäller över att det är för dyrt och banan inte är öppen när dom vill köra.

O nu ska ni gnälla över det här med när ni får åka dit o prova banan gratis?!?

Det är ju fanimig fantastiskt.
:facepalm

Nästa tillfälle för mc blir 6 veckor senare, så du kan ju hoppa ner från dina höga hästar va... eller ja vi har ju slingerbulten iaf :tummenupp


:tummenupp till smc som fixat dessa tider iaf, dom vill ju inte ha mc på ATT alls verkar det som.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tycker inte det är för dyrt med bandagar däremot hade det varit fint med en regnförsäkring. Lördagen ser ju inte för ljus ut.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Står på väntelista till lördagen och hoppas att komma med...(låg 4 senast jag hörde nått). Kommer iaf på gratiskörningen om inte annat!

Bra initiativ!
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
...du har inte riktigt klurat ut varför vi tejpar speglar och hastighetsmätare va? :hihi Ledtråd - fullt fokus på det vi skall pyssla med... :rock

Asså, jag har suttit som en kolsäck, hela natten och klurat. Det enda vettiga svaret jag kommer på är att eftersom många tror att en sporthoj är helt slut vid 4000 mil så är det för att man inte ska må dåligt av odometern ( kilometerräknaren ). HAR JAG FEL ELLER????:yoparty
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Två varv på en timme alltså, hur lång är den däringa ATT egentligen? :gnissla

Nja, hur många varv det blir beror på hur mycket folk som kommer och därmed hur många grupper det blir.
Mer är två varv ska vi nog hinna med. Begränsningen är att det görs medans kursdeltagarna och instruktörerna har lunch och det är 1 timme. Förhoppningsvis kommer ni åtminstone hinna 5 varv i alla fall
 

Bobbadilla67

Medlem
Gick med
15 Jan 2012
Ort
Bandhagen
Hoj
Tiger 800 XRt-15
Fantastisk idé att få en prova på timme, jag ska ta min första trevande varv på bana, så det passar bra att det går i "lugnt" tempo :) Man kanske kan smyga in på söndagen oxå :tummenupp
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Får man köra med en r1 turbo? Den är besiktad men ej med turbon på plats, så den är ju påstäld å försäkrad, va gör ni då?
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tejpa över turbon så äre nog lugnt skulle jag tro.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
SMC Kedja fast turbon, då är det inga problem :)

Jaha gott folk, Galne Dansken behöver väl ingen närmare presentation : Mannen som nästan lyckades smeta in B ogesundsvägen med jordgubbsylt och grädde men som nu övergått till att göra reklam för århundrates mest oberäkneliga produkt - den slakspända kedjan!
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
En uppmaning till er som kommer till ATT i helgen.
Kör inte genom Skoby utan ta E4an och Arlanda-avfarten.
Några av de som bor i Skoby är inte förtjusta i att vi får köra på ATT och vi bör visa så mycket hänsyn till dom som möjligt.

//Anders TL på ATT
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Ett riktigt bra initiativ måste jag säga!

Så borde alla göra för att visa upp vad de har att erbjuda och för att avdramatisera banåkning en aning för de som varit intresserade av att prova på men aldrig riktigt tagit steget.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
En uppmaning till er som kommer till ATT i helgen.
Kör inte genom Skoby utan ta E4an och Arlanda-avfarten.
Några av de som bor i Skoby är inte förtjusta i att vi får köra på ATT och vi bör visa så mycket hänsyn till dom som möjligt.

//Anders TL på ATT
Var finns länk till vägbeskrivning...? Är väl inte skyltat från Arlanda- avfarten?
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top