BeemerS1000RR
Medlem
Applikationen är en rolig, körbar gatmotor med både vrid och effekt, är tanken i alla fall. Det kändes lockande att göra dom förhållandevis billiga och standardmässiga modifieringarna man kan för att uppnå detta med bibehållen driftssäkerhet och serviceintervall.
Portningen jag har tänkt mig blir med fokus på gashastiget och körbarhet, alltså ganska snäll. Vad jag förstår så är topparna rätt bra från början. (Vilken modern mc-topp är inte det?) Ovanstående effektkurva är väl precis det, ett resultat av hög gashastighet så hög fyllnadsgrad uppnås. Fina siffror trots låg statisk kompression, jag antar att det är din turbohoj utan tryck just i denna körning?
Tack för tips, har faktiskt tänkt i dom banorna också men vi får se vad det blir. Känns lockande att öka på budgeten Har kommit på mig själv med att kolla på både högkomp och bigborekolvar, ebay är farliga grejer... Samtidigt vore det kul att se hur mycket man kan få ut med snålvarianten. Vet du vad orginalkammarna har för duration vid 1mm lyft? Suzuki anger ju detta vid 0.3mm så det är svårt att jämföra och jag hittar inga siffror.
Berätta gärna vad du gjort för att lätta ditt projekt, är lite nyfiken!
Roligt med respons i tråden, trots att det inte är 400 hk vi pratar om
Husker ikke duration og lyft på originalkammer til Gen1
Prosjektet har gått over lang tid, etter hvert som eieren har råd til innkjøp av deler, chassiet har blitt lettet ved hjelp av bla. Carbonfiberfelger fra BST, Carbonfibertank fra Sebimoto, Akrapovic 4-2-1 eksos, Shorai lettvekt batteri, komplett framgaffel og bremsekalipere fra GSX-R1000K7, en del lettere enn original . Sykkelen er en 99 modell, så den har allerede alu seteramme som veier flere kg mindre enn stålvarianten. Har også skiftet ut en del hylser og deler til motorfester som originalt er i stål, til alu fra div GSXR modeller. Fotvilere er byttet ut med lettere versjon fra Gilles. En del braketter og fester som er laget i stål eller alu er byttet ut med deler i alu respektive carbonfiber. Linkarm og dogbones i fjæring bak er byttet til en kit linkarm versjon som ble brukt på WSBK Suzukiene i 2003-2006, denne gir mer linjær støtdemperbevegelse. Støtdemperen er for øvrig en Øhlins TTX-2 versjon som er ombygget for å passe på lengden. Foran er det brukt et Øhlins shimsekit, men planen er å montere et cartridge kit med tiden.
Videre planer på chassie er å bytte til en forsterket baksving fra GSX-R1000K5, ingen vektbesparelse her, men større mulighet til å justere akselavstand, er også på gang en lettere bremsekaliper og bremseskive til denne.
Har også sett på mulighetene til å montere instrument panel fra GSX-R1000K5 og bruke carbonfiber instrument/kåpestag.
Motormessing så er det litt letting der også selv om det ikke er så mye, men Carrillo staker veier drøye 200gram mindre og fjerning av balanseaksel ca. 900 gram.
Har brukt en CP kolvsats med 84mm borring som gir 1396cc, kalkulert komp.forhold er 13,7:1
Toppen er ganske lite portet i innsugskanaler, med har gjort mere jobb i forbrenningsrom, laget det mer som de nyere GSX-R1000 modellene. Std. størrelse på ventiler, APE ventilfjærer og titanretainers.