Är du en toffel?

FÅR du köra hoj hur du vill?


  • Antal röstningar
    0

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Min flickvän gillar mc även hon... så mina prios är hennes prios..även om hon inte kan förstå vad jag ska med en enkelsving till :D
Jag valde det övre alternativet, främst för att jag spenderar mer pengar på hojen än någonsin nu... men då har jag gått från csn budget till snickarbudget förstås :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har ingen pojkvän och jag har alltid lagt ner hur mycket jag vill på hojen.
Fann inget svarsalternativ som passade.
/J
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
När jag har haft flickvän (singel nu tjejer) så har skillnaden mest blivit att jag måste på en extra eftermiddags- eller kvällsrunda - med skjuts i form av flickvän. :tungan Men visst har det blivit vissa tillfällen man har fått backa från att köra p.g.a. sin älskade...

Ducceniclas skrev:
2606143 Jag sprang på en tjej som kör hoj så det har inte varit ett problem :tummenupp

Aj! Gjorde det inte ont?
 
Last edited:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Har både radhus, vovve och kombi :rodnar , men lägger ändå så mycket pengar och tid på hojen som JAG vill. Sambon är inte särskilt intresserad av hojar, men vi hindrar inte varandra från att ha de intressen vi vill ha. Erkänner däremot att det har blivit mindre hojåkning sedan vi fick barn och det kommer kanske tyvärr att bli ännu mindre när nummer två kommer i början av nästa år.
Det däremot beror nog mest på mig. När man jobbar heltid och har flickan på dagis 07.00-16.30 varje dag så vill iallafall jag hinna umgås lite med henne på fritiden också, så då blir åkningen lidande. Långa kvällsturer när dottern sover finns det tid för iallafall :tummenupp
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
stefur skrev:
2605970 Fan, nu hittar man på dom man inte träffat på förut, som man inte trodde fanns... ahhhhhh

Ehh, lite trött...har precis vaknat...vad menar du? :va :)


stefur skrev:
Är det bara höginkomsttagare här?

Nej jag är inte en höginkomsttagare..när är man det? :näsblod

Både jag och tjejen är rätt ekonomiska av oss och tjänar okej med pengar.
Det är inte heller så dyrt att bo där vi bor.. ändå finns allt vi igentligen behöver.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
*Superlight* skrev:
2605974 Samma här..., sen å andra sidan så lägger inte jag mig i hur mycket pengar hon lägger på sina hojar :D

Det enda min tjej lägger ner pengar på det är kläder, men hon spenderar ändå inte mkt pengar på det.

Kanske bli annat nu när vi åker till thailand på tisdag...misstänker att hon kommer att köpa ett x antal plagg och placera i min väska!:3freak
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Nej jag röstar inte heller på den här pollen, finns ju inte rätt alternativ ju!
Jag delar hojintresset med min sambo, 2 hojjar var= 4 Triumph :yoparty (nu säger hon precis att jag är tvungen att lägga ner mer pengar på hojarna!) :)

Vi träffades genom mc-intresset och på den vägen är det. :tummenupp

För övrigt är det väl tråkigt om man inte kan ha intresse för något som ens partner inte delar, ok kan väl vara en ekonomisk fråga. Men ganska många verkar ha det så allt det dom ska göra ska vara gemensamt :va
Tror nog att dom flesta förhållanden mår bra av att göra saker var för sig och tillsammans. Hu vad fint det blev nu :pannkyss :tungan :)
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Har testat att vara toffel en gång.
Sålde då hojen för att köpa hus dum som jag var. :gnissla
Det var ett av de minst intelligenta beslut jag tagit i mitt liv.
Vaknade sen upp ur koman jag hamnat i och avskaffade sambon och huset.

Skaffade sen sambo som själv kör så nu är det en 3 hojar och en kinamoto i garaget igen och inga
som helst problem med att köra då vi har samma intressen.

Sen var det det där med att välja alternativ.. Jag hittade inte heller ngt som passade. :)
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
jag å min tjej kom överens om att halva året e hon en toffel å låter mig köra så mycket jag vill ..å spendera så mycket pengar jag vill på hojkörning.
å andra halvåret så e jag toffeldå får hon spendera hur mycket pengar hon hon vill på gekås (ullared),, :yoparty
50-50- båda vinner på det .
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Min hoj är mitt tempel. Utan mitt tempel får jag ingen inre frid och är således olycklig i ett avseende. Min tjej vill att jag ska vara lycklig. Oavsett kostnad. Enkelt.
 

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Liatorp
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Jag hoppar över brudarna å lägger allt på mina intressen... :yoparty Att ha hoj är ju MYCKET billigare än att ha tjej!! :D Eller det kanske bara är en försvarsmekanism inom mig för att ingen brud vill ha mig... :huvet
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Zee skrev:
2606202 Min hoj är mitt tempel. Utan mitt tempel får jag ingen inre frid och är således olycklig i ett avseende. Min hoj vill att jag ska vara lycklig. Oavsett kostnad. Enkelt.

/J
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
 

MC Doktorn

Guest
stefur skrev:
2606058 Är du en toffel då??? :tuttar

Jag frågar min sambo:)

Är jag en Toffel?
Svar: Nej du är en underbar manoch gör som du vill i varje fall.

Ärligt så är inte det ett problem, mina intressen avgör inte min kvinna.
Men respekterar hennes behov åxå.(ett otroligt seriöst och moget svar med en gnuta ironi)

Är du en toffel?:)
 
Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Inget alternativ för tjejer..men kan säga att iaf jag har blivit en toffla. Normalt brukar sommar betyda FESTA och en massa öl på uteserveringar så fort tillfälle ges. Men den här sommaren har varit helt festfri, för man kan inte riskera att bli bakis om det är bra hojväder så man kan sparka ut sambon en heldag. Nästa sommar kommer bli än mer festarfri då jag kommer ha egen hoj då så all ledig tid kommer tillbringas på den eller bakpå sambon's (om det ska gå lite fortare och vildare).
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
stefur skrev:
2605965 Låter fantastiskt :)

Men vilka av oss övriga 90% hokåkare ska hitta nån som passar så bra ???
Dom flesta tjejer har andra ideal ;)
Hoppas det funkar lika bra när ni får påökning :tummenupp


Man skaffar en tjej som gillar motorsport. Har hon inte kort eller båge innan, så se till att tjejen har något slags motorintresse iaf. Efter det är det bara att uppmuntra i rätt riktning....iaf om din baktanke med det hela är att du vill att hon ska ha förståelse för din hobby/utgifter.

// Ullis :cdevil

Kawakex skrev:
2605959 Min sambo och jag delar intresset för motorsport, han kör cross och ska börja tävla snart, och jag kör sporthoj.....

Hörru Hannah. Tycker du inte att det är dags att du presenterar din pojkvän för alla dina "nyvunna vänner" på sporthoj.com ??

Vi är nog många som är rätt nyfikna på honom iaf & jag kan tänka mej att han skulle tycka att det är rätt intressant att läsa vad som sägs här på forumet också. Tror du inte det...


// Ullis :cdevil
 
Last edited:

0scar

Guest
Fotrally skrev:
2606169 Det enda min tjej lägger ner pengar på det är kläder, men hon spenderar ändå inte mkt pengar på det.

Kanske bli annat nu när vi åker till thailand på tisdag...misstänker att hon kommer att köpa ett x antal plagg och placera i min väska!:3freak

Ahhh hon har insett värdet av pojkvännen som packar 2 par kallingar och tandborste... :D

Nä seriöst, har inte heller något att kryssa då jag inte ens funderat på problemet med en partner som bromskloss till mina intressen.... Sambon lyckades jag till att skaffa kort själv, hoj är väl på väg men utöver det så. Och presenterna har ändrat form från örhängen och annat bling-bling till prylar till hojen... :yoparty

Skulle nog inte prioritera bort mina intressen för hans skull. Det skulle inte funka i längden... Lösningen är likasinnad varelse att dela dom sjukt sköna hoj-turerna med. :)

En kille utan hoj-intresse? I doubt.

Barn? Inte påtänkt på långa vägar. Men rent praktiskt blir det väl rackarns svårt att styra när magen gör det omöjligt att nå styret... :gnissla
 

MC Doktorn

Guest
ALLA är mer eller mindre tofflar ni träffar hon lr han med och ni faller in i passionen allt annat saknar betydelse.
Plötsligt har du sålt sporthojen och en ny glänsande bil och kåk står högst på önskelistan.

Mvh/Toffeldoktorn :tummenupp
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
MC Doktorn skrev:
2606833 ALLA är mer eller mindre tofflar ni träffar hon lr han med och ni faller in i passionen allt annat saknar betydelse.
Plötsligt har du sålt sporthojen och en ny glänsande bil och kåk står högst på önskelistan.

Mvh/Toffeldoktorn :tummenupp

Det är kanske där fördelen finns med att upptäcka tvåhjulandet vid mogen ålder. Man kan hålla på tills kroppen säger stopp.....
/Marie
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top