Är du en toffel?

FÅR du köra hoj hur du vill?


  • Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vart är alternativet jag är singel men skulle kunna dra ner på hoj åkningen för att inte va det?
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Visst får jag hålla på, men samtidigt måste jag balansera dom pengar jag har och den fritid jag har...jag har et arbete som gjør at jag ar mycket på jobb (hemma vakt på ambulansen) och 3 barn i ålderen 2-12 som kraver sitt..men hojen den stannar kvar!
 

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R
Hojen eller familjen

Körde alltid hoj som yngre. Sedan kom fru och barn, hus, kombi...ja. ni vet.
När frugan ville ha ett tredje barn sa jag. OK, men då skall jag ha en båge igen ! Och så blev det ! Kör nästan så ofta jag vill. Förhandla och kompromissa. Var smart !
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag vill nog helst ha hojintresset för mig själv :D
Min tjej gillar att åka med, men jag gillar inte att skjutsa...
pisstråkigt, roligt i 20 min för att hon gillar det...
 

marhall

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
vfr 800 v-tech
Har min grabb varannan vecka så jag spanar på en sån här sadel o sätta bak som lelles har för kidz ,grabben e snart 4 så lite små korta turer måste mman göra ju .
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Jag har inte det problemet överhuvudtaget eftersom det var min sambo som på nåt konstigt vis fick mig att inse att det är kul att köra cykel. Så nu håller jag på med körkortet och har nyss övertalat sambon att skaffa cykel till mig också så att jag kan köra upp...

Är det inte bättre att försöka få den man är tillsammans med att dela intresset? Då slipper man ju problemet med konflikter om pengarna ska gå till en extra hoj och saker till hojen eller om pengarna borde läggas på vettiga saker så som barnen, sparkapital på banken eller en så onödig sak som att tapetsera om rummet som egentligen bara används till förråd....

(viss ironi i mitt inlägg)
Anser att det ena egentligen inte behöver utesluta det ena, men att det är ju positivt om intresset för mc är ett delat intresse. Man slipper ju en massa konflikter och har dessutom lättare att se det roliga i det.
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jag bor i hus med Sambo och 4 barn, men eftersom jag åker Honda så blir det just bara bensin och servicar som kostar. *host* ;)

Hojåkandet är min grej, och det behöver inte delas av övriga medlemmar i huset om de inte vill. :)

/det är inte lätt att va ödmjuk....
 

njelger

Guest
Kostnaderna är inte det viktiga utan tiden. Jag har snarae fler hojar än färre som familjefar men tiden till körningar har minskat. Man får prioritera.
barnsadel på eu-moppe :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ekonomin är en sak, jag har bott rätt billigt till förmån för alla jävla leksaker (man bor inte i sthlm för att vara hemma, man bor för att ha nära därifrån).

Pratas det husköp och gemensam ekonomi är det klart att man kanske inte krigar för att få ny werstingklubba varje år. Tiden är mindre knep, så länge man inte är borta varenda helg känns det inte som något som ens kunnat bli ett problem.

Däremot ha jag själv börjat tänka lite annorlunda sen förhållande blev en del av livet. Riskmedvetenhet och en viss ansvarskänsla för sin respektive påverkar mig till att vilja lägga ner gatåka, hålla mig på banor eller köra endurohoj etc. Jag vill inte att hon får ett samtal om att jag skrapas loss från en lastbilsfront.

Min oro i det här ligger i plats.. Vart ska alla hojar stå? Vems bil ska stå i garaget? Vart ska jag få plats med en racebuss? Kan vi köpa en annan säng så att skinnstället får plats under sängen eftersom garderoberna är fulla och jag inte vill behöva springa upp på vinden för att hämta grejerna?


Många stora frågor där... Haha..
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Har inte det problemet. Tjejen delar lika stort intresse för hojåkning som jag. Hon skulle börja ta kortet i år. Så man är väl lyckligt lottad. Men man får se sen när det börjar talas om barn hur länge man får behålla hojen då!!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top