Kontorskrig

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Ligger i fejd med en kollega på kontoret, det började med "småbus" och har nu eskalerat till ett fullskaligt krig. Nu behöver jag ideér på div jävelskap man kan göra på hans kontor.

Exempel på vad som redan gjorts.
Div bus med telefon, tejpat klyckan, limmat fast luren i telefonen och bytt kablar.
Bytt låskolv på dörren.
Tre glas vatten ovanför hans dörr (detta slog tillbaka på mig själv då städerskan kom först idag) :död
Tagit två stora säckar papper och spridit ut över hela hans pedantiska kontor. Tagit bilder på hans ostädade kontor och förfalskat en rapport från arbetsmiljöverket lagt in hans bilder och namn och kallat hans rum en "sanitär olägenhet". Rapporten mailades givetvis ut till alla på kontoret.
Tejpat ihop skor, stol och jacka. Lagt grus i hans mössa.

Vissa regler har vi dock, datorer och bilar är "off limit", mest pga att jag är it-konsult och han är en jävel på bilar. Det får max ta 10 min att fixa till/städa efter olyckan.

Så.. giv mig nya ideér på djävuskap!
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
*Byt plats på tangenterna på tangentbordet
*Ring nummerupplysningen, fråga om något som måste räknas upp, säg "vänta lite" och koppla samtalet till honom
*Sno kulan i musen
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Det här med att koppla samtal var en klart godkänd idé.
Dom andra får fetbort.. busen fick inte vara dator/bil rellaterade.

Mer Mer!!! :whip

Markus skrev:
*Byt plats på tangenterna på tangentbordet
*Ring nummerupplysningen, fråga om något som måste räknas upp, säg "vänta lite" och koppla samtalet till honom
*Sno kulan i musen
 
Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
På förra kontoret jag jobbade på hade vi krig allt som oftast, varjefall alla fredagar.

Har han en fläkt i rummet?
Töm då innehållet från hålslagaren framför fläkten när denna går på full effekt.

Klistra post-it´s i hela hans kontor, det går att tapetsera med post-it´s. Trust me...

på en del kontorsstolar går det att skruva av "reglagen" för höjning/sänkning osv. Ställ in en obehaglig ställning & avlägsna senare alla de berörda reglagen.
Göm dessutom armstöden om dessa är löstagbara.

Ring till växeln & säg konstiga saker till dom, från hans anknytning givetvis.

höj ena sidan av skrivbordet, så alla hans pennor rullar av.

Kan hålla på hur länge som helst, dessa var av den snällare kalibern..
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
En annan rolig sak är att lägga flugpapper eller dubbelhätande matttejp där han brukar vila handen. :näsblod



Blir kanske lite kämpigt att komma loss :rofl
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Keep on!!! :yoparty

Lartes skrev:
På förra kontoret jag jobbade på hade vi krig allt som oftast, varjefall alla fredagar.

Har han en fläkt i rummet?
Töm då innehållet från hålslagaren framför fläkten när denna går på full effekt.

Klistra post-it´s i hela hans kontor, det går att tapetsera med post-it´s. Trust me...

på en del kontorsstolar går det att skruva av "reglagen" för höjning/sänkning osv. Ställ in en obehaglig ställning & avlägsna senare alla de berörda reglagen.
Göm dessutom armstöden om dessa är löstagbara.

Ring till växeln & säg konstiga saker till dom, från hans anknytning givetvis.

höj ena sidan av skrivbordet, så alla hans pennor rullar av.

Kan hålla på hur länge som helst, dessa var av den snällare kalibern..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
ta alla hans lösa prylar och slå in dom i tidningspapper eller annat bra material. Slarva inte heller med tejpen.

slå då gärna in:
Häftapparat
Hålslagare
Pennor
Pärmar mm mm

Även om datorn nu var off the limit så kan de va kul att slå in tangentbordet. Det kräver ju inte direkt nåt datasnile för att ta bort papper.

Fast om han målar din bil med raklödder så behöver man ju inte heller vara bilmekaniker för att tvätta bort skummet... :gnissla

ÄDIT: jag vet att man kan få gratisprover av inkontinensskydd. Dom slutar aldrig med sina utskick. Skulle va snyggt och få det i internposten =)
 

xxMariaxx

Hojbrud
Gick med
7 Feb 2005
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CBR
Ja tycker man om att städa så visst!
:kocko
Vad har du själv råkat utför Kalle?

Du kan ju alltid lämna ett litet godisspår runt i hela kontoret. Nåt som han verkligen tycker om.
och sen kan du ju bara påpeka att de va några månader gammalt. :rofl
Och precis när den där otroligt skojjiga minen kommer då munnen öppnas och de ser ut som att dom ska spy så klickar kameran och man fångas på bild. :(

Det är minnen som är värda att minnas! :fyllisar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag köpte en prinsesstårta som jag gömde längst in i kollegans ena skrivbordslåda när han var på semester. Given succé.
 

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
Klasiker vi körde med var att smeta in hörluren i telefonen med olika grejor som hudsalva och andra kladdiga saker.
Var lagom kul när man satt på support och fick en tjurig kund + massa kladd i örat.
Genomskillning tejp över hör och pratdelen kan bli ganska komiskt med.
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Dom är givna båda två!
Det blir ett test imorgon.. Danke! :pannkyss


MT skrev:
Klasiker vi körde med var att smeta in hörluren i telefonen med olika grejor som hudsalva och andra kladdiga saker.
Var lagom kul när man satt på support och fick en tjurig kund + massa kladd i örat.
Genomskillning tejp över hör och pratdelen kan bli ganska komiskt med.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Beställ "samtliga årsredovisningar" via dn.se eller privataaffarer.se till kontoret eller hem, det blir flera lådor med tråkiga årsredovisningar.

Sätt ut oerhört attraktiva annonser med hans direktnummer.
(1995 satte jag ut "100st Ericsson 337 säljes för 500:-/st" och "100st Pentium 90 Mhz säljes för 5000:/st" i Gula Tidningen. :rofl

Allt jag tipsar om har jag gjort själv, jag tar bara med det som varit succé.
:tummenupp
 

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Köp en hel fisk o tejpa den nånstanns där han inte kan hitta den så lätt, börjar lukta illla snart.

Nålar i stolen.

Skicka ett mail från hans dator till chefen o skriv når kul.
tex. Då mitt organ är erigerat till fullo så flyger det erotiska tankar om dig hela dagarna.
Mvh. Din slav.
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
No shit sherlock.. när jag kom upp från lunchen idag hade gubben skruvat/tejpat fast min tunna 21 tums skärm i taket.. :huvet


Starstriker skrev:
Glöm bara inte att "what goes around comes around"............
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
...det kommer att sluta med att ni blir ovänner eller att nån får en knytnäve på läppen. Köp en vetelängd och slut fred.
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Nej nej.. alltså..vi är mkt goda vänner... vi får hela kontoret att "leva upp" tack vare våra påhitt... inget tas personligt och vi gratulerar varandra när vi varit påhittiga.. :kiss Det är bara det att nu har jag slut på ideér :va

andersbrink skrev:
...det kommer att sluta med att ni blir ovänner eller att nån får en knytnäve på läppen. Köp en vetelängd och slut fred.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top