Hojkapning??

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
En obehaglig händelse hände idag.
Var ute och luftade kromsläden och vid ett vägbygge dyker en BMW 650GS med 2 killar på upp vid min sida och föraren börja hojta på lite bruten svenska, vart ska du? Tittar lite förvånat och svarar jag ska hem och känner en olustkänsla att här är nåt som inte är som det ska. Föraren envisas att ligga slickad intill min hoj och säger något som jag inte uppfattar, känns som han vill att jag ska stanna.
När vi passerat vägbygget drar jag på för att komma bort från dom och hamnar bakom en bil utan möjlighet att köra om för jag får dom på min utsida och dom kryper tajt mot mig som att dom vill preja mig till ett stopp, längre fram åker en sporthoj ut på vägen och då släpper man mig och gör tokomkörningar för att hinna ifatt sporthojen. Tänkte försöka hänga på men det var inte så jäkla lätt att köra om med konstant möte av trafik.

Kollade regnummret på hojen när jag kom hem och den var ju stulen, får en känsla av att man ville ha min hoj men såg en bättre kandidat

Tänkte ringa lagens långa arm, men vad skulle dom kunna göra? Jag visste ju inte vart hojen tagit vägen sen.

Ringde den reggade ägaren och förklarade läget och han hade blivit av med hojen för en vecka sen, han skulle kontakta polisen och berätta vad som hänt.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kanske bäst att ha lite extra koll på din hoj ett tag.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vart ska du är typ standardfrasen innan man blir rånad :S

Jepp, enda sättet att komma undan i de lägena är att kontra med ett aggresivt: "Har du en cigg?!?!"
Då fattar de att man är av samma skrot och korn. Man får också en cigg.

Visste 15 minuter efter händelsen att hojen var stulen, målsägaren kan ju lika gärna berätta det för min räkning.

Rent teoretiskt kan det ju komma en följdfråga som, vart åkte de. Såg du reggnummret på den andra hojen, hur såg de ut osv osv.
Men du kanske tog allt det där med den som fått hojen snodd?
 
Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Jepp, enda sättet att komma undan i de lägena är att kontra med ett aggresivt: "Har du en cigg?!?!"
Då fattar de att man är av samma skrot och korn. Man får också en cigg.



Rent teoretiskt kan det ju komma en följdfråga som, vart åkte de. Såg du reggnummret på den andra hojen, hur såg de ut osv osv.
Men du kanske tog allt det där med den som fått hojen snodd?

Tog rubbet med den stackare som fått sin ögonsten stulen, reggnummer på sporthojen som dom jagade vidare efter var för långt bort för att uppfatta.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
För några år sedan förvånades man & förfasades över att jänkarna hade laddade vapen i bilarna...inte nu längre...
Jag körde i dom trakterna i dag, fan vet hur jag hade reagerat....
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Ska tilläggas att hojen dom åkte på hade blivit stulen i Täby och händelsen var i Upplands väsby på väg mot Täby, så det är nog lokala förmågor från Täby.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Man blir ju lagom irriterad när man läser om sån här skit - tyvärr blir "dräggen" bara fler och fler för varje år.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag sitter här i mitt stilla sinne, och önskar att Jörgen Kruth (eller nån liknande) åker hoj, och det är honom de försöker robba nästa gång!
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Alltså en BMW 650GS, man kan ju förstå att de ville uppgradera lite.
Om man ligger och spanar på en Gladius och så dyker en Gixxer upp så är det ju klart man sväljer kroken.

Jisses, hade det varit en S1000RR så hade den där BMW 650GS slagit nya personliga rekord.
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
vilka jävla idioter d finns asså.
fan skottpengar borde d va på hojkapare.
i den situationen hade jag nog bara gasat iväg. hade d vart en sporthoj som dök upp brevid hade jag åkt mot kronobergspolisen o stannat där.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top