Efter kraschen .....

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Efter att ha kraschat på Bulten 30/4 så börjar efterarbetet ;-(
Till en början vill man ju veta vart hojen bärgades vilket man hade hoppats varit lätt.
Ringde runt till de flesta Mc verkstäder och ingen hade fått in min hoj, ringde polisen för att få någon info och fick ett tel.nr till någon uppsamlingstation, där fanns den inte heller noterad. Tänkte direkt, va fan är den stulen ? Ringde ytterligare en sväng till Polisen och frågade men fick samma svar. Ringde bärgare utan framgång. Tog ytterligare ett samtal till uppsamlingstationen där en kvinna tog lite tid och frågade var det hände. Ja då kan den ha hamnat på AK - gården. Va f-n är AK gården (provar man vapen där eller ?) Hur som helst så fick jag ett nummer till nån Roger som tydligen finns på plats där. Men eftersom hojen inte fanns registrerad hos henne så finns den nog inte där. Jag ringde och kollade med den där Roger, jodå efter en stund så kröp det fram att hojen står där men den är så risig så det är ingen idé att köra den någonstans tyckte han ??? Vadå jobbar du åt försäkringsbolaget ? Kan du bedömma skicket på en hoj ? Fotar du hojen ? Eller tänkte du bygga en oreggad streetracer till diga själv ? Men du ska bärga hojen till en MC verkstad förstår du väl ? Dessutom måste du skriva in att du har hojen hos dig så den går att spåra. Kör den till Honda Mc center i Södertälje sa jag ... va säger han det är väl inte närmsta verkstad ... nä och sa jag. Betalar ditt försäkringsbolag det ... hör det hit svarade jag ! Brukar du köra en BMW eller Porsche till en Skodaverkstad frågade jag honom ! Nä då så, kör den dit jag säger och skit i vem som betalar. Då får man till svar, rattlåset är låst så jag kan inte !?!? Vadå, min hoj har styre ... inte ratt. Men du kunde ju bärga den till dig och nu begär du att jag ska komma ut med nyckeln till styrlåset !? Ge dig ! Jag ligger på KS och har ingen möjlighet. Där slutade samtalet. Efter ett par timmar ringde Honda MC center och sa att hojen kommit dit. När jag kom ut från KS så åkte jag dit för att kolla hur hojen såg ut, jag har ett bild av hur den såg ut när grabbarna som hjälpte till att lyfta upp hojen från diket och jag kan säga det att den bilden och hur hojen ser ut nu är inte den samma. Totalt strippad från kåpor bl.a. skador fanns naturligtvis av kraschen men bärgaren fixade nog 25% till i irritation och på grund av "rattlåset" LOL .... j-a skithög.:finger
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tråkigt att du körde av och framförallt att du skadade dig med en samtidigt förstörd hoj på slingerbulten.Men det kan ju heller inte vara lätt för de boende på denna sträcka med ständigt framrusande mc åkare som tror de är på Le Mans.Hoppas du kryar på dig och får ordning på hojen.Och nästa gång så dela upp all text i stycken, det blir mer lättläst då även om jag förstår att du är ilsken just nu.
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Men hallå, jag betalar både skatt och försäkring för att åka på våra svenska vägar, ska jag som hojåkare ta ansvar för var folk bor också ? Alla kör ju inte som på Islas of Man.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men hallå, jag betalar både skatt och försäkring för att åka på våra svenska vägar, ska jag som hojåkare ta ansvar för var folk bor också ? Alla kör ju inte som på Islas of Man.

Ankans inlägg ska läsas lite lättsammare för att man ska trivas! :)

Det ska snart bli mer lättläst och även uppdelat i stycken med positiv text! :D


Gott att det inte gick värre för dig! :tummenupp Hoppas allt läker som det ska, då blir det bara en erfarenhet... :)
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Allt läker då detta inte är någon ny erfarenhet, har kraschat på bana ett antal gånger innan och kört hoj sedan mitten av 70 talet. Så någon gröngöling vill jag inte påstå att jag är. Krascha kan även den bästa så även Rossi, Marqes, Lorenso m.fl. ;-)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Om du kan jämföra bilder på hojen direkt efter kraschen med hur den ser ut när den kommit till verkstaden borde det vara ett fint underlag till en polisanmälan för stöld och/eller skadegörelse mot tomten som hämtade upp den.

Menar du förresten att det sista någon gjorde var att låsa den kraschade hojen med styrlåset? :va
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Det nya sporthoj. När någon framstår som omoralisk är det viktigt att man påpekar detta...

Krya på dig och hoppas att det löser sig med hojen. Som lite neutral kan jag anta att en bärgare tycker att en hoj som ser ut som skrot behöver de inte vara rädda om och hanterar därefter. Lita troligt att trasig plast etc. redan ligger på soptippen.
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Ja jag fick hjälp med att bära upp den från diket och ställde upp den för att lätt kunna bärgas från platsen. Låstes och jag fick nyckeln. Har bilder före och efter ja !
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Men det skulle vara bra om man fick före bilder från oberoende källa för att jämföra på Mc firman annars tror man väl att man manipulerar för att få ut försäkringspengar.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Varför ringde du inte ditt försäkringsbolag för att få reda på vad som hänt med din hoj och hur de hanterar ärendet? Istället för att ge dig ut på nån sherlock holmes-jakt om vem som har din hoj.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Men hallå, jag betalar både skatt och försäkring för att åka på våra svenska vägar, ska jag som hojåkare ta ansvar för var folk bor också ? Alla kör ju inte som på Islas of Man.

Jag betalar också skatt och försäkring på min hoj men jag kraschar inte under mina Isle Of Man körningar på annan ort för när man då gör detta har man nämligen misslyckats och de som då bor på denna sträcka t ex kallad slingerbulten och är trötta på den privata mc parodin får ju mycket riktigt rätt i att hojåkare inte kan framföra sina fordon säkert.Hoppas du inte slog dig för mycket och att du snart är tillbaka bakom styret. :crash
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag betalar också skatt och försäkring på min hoj men jag kraschar inte under mina Isle Of Man körningar på annan ort för när man då gör detta har man nämligen misslyckats och de som då bor på denna sträcka t ex kallad slingerbulten och är trötta på den privata mc parodin får ju mycket riktigt rätt i att hojåkare inte kan framföra sina fordon säkert.Hoppas du inte slog dig för mycket och att du snart är tillbaka bakom styret. :crash

Du har inte funderat på att ta åt dig av dina egna språkvårdstips?

Jag bidrar fast du borde ha gott om sådana här över:

.......................................................................................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,





Versalerna behöver jag SJÄLV.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
1. Fint att du kan skriva och berätta. Ingen självklarhet vid dylika fadäser. Önskar dig en god återhämtning!

2. Varför skulle hojen upp ur diket? Tänker att man flyttar inte den om det är tydligt att den ska bärgas och då bör man påverka så lite som möjligt.

3. Bärgare är f ö lika obegripliga som kvinnor. Tänk dig en kvinnlig bärgare.
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Jo jag ringde mitt försäkringsbolag med eftersom han som bärgade hojen inte registrerat att han plockat upp den och till vart han tagit den så fanns inga uppgifter om var hojen fanns.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hoppla!
Hoppas att du repar dig snabbt och att du får rimlig ersättning för hojen.

Meeeen. Hade du samma tonläge och attityd som det verkar i inlägget så var det ju näst intill självförvållat att få fler skador på hojen av bärgare.

"jodå efter en stund så kröp det fram att hojen står där men den är så risig så det är ingen idé att köra den någonstans tyckte han ??? Vadå jobbar du åt försäkringsbolaget ? Kan du bedömma skicket på en hoj ? Fotar du hojen ? Eller tänkte du bygga en oreggad streetracer till diga själv ? Men du ska bärga hojen till en MC verkstad förstår du väl ? Dessutom måste du skriva in att du har hojen hos dig så den går att spåra. Kör den till Honda Mc center i Södertälje sa jag ... va säger han det är väl inte närmsta verkstad ... nä och sa jag. Betalar ditt försäkringsbolag det ... hör det hit svarade jag ! Brukar du köra en BMW eller Porsche till en Skodaverkstad frågade jag honom ! Nä då så, kör den dit jag säger och skit i vem som betalar."
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Typisk hantverkarmentalitet. Hur svårt kan det vara att göra sitt jobb rätt och inte vara nån Messerschmitt.
Göra det man är tänkt att göra det man får ett lönebesked av och inget annat.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hade du låtit bli att vurpa så hade du inte haft alla dessa problem. Du får helt enkelt skylla dig själv.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag har vurpat många ggr. Vid dessa tillfällen har jag lagt min tid på viktigare saker.

Det sista du skrev vet jag inte om det är en fråga eller ett påstående så jag tar det som en kommentar.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top