Fan vad jag hatar folk i spandex, spexiellt om det är gult..

moddlaren

Guest
Man kör på dom helt enkelt så får dom ersätta hojen eller bilen via sin försäkring o har dom ingen försäkring så får man stålar av sitt eget bolag o bolaget kräver cyklisten..

Jag väjer aldrig för en cyklist.. Sist hamnade 5 Pers i diket när dom grenade i en kurva över på min sida o jag inte väjde dock var dom smarta nog att sikta på diket istället för fronten på bilen.. Hatar cyklister
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Man kör på dom helt enkelt så får dom ersätta hojen eller bilen via sin försäkring o har dom ingen försäkring så får man stålar av sitt eget bolag o bolaget kräver cyklisten..

Jag väjer aldrig för en cyklist.. Sist hamnade 5 Pers i diket när dom grenade i en kurva över på min sida o jag inte väjde dock var dom smarta nog att sikta på diket istället för fronten på bilen.. Hatar cyklister
Fast cyklister är ju människor dom också, kanske inte lika välutbildade och riskmedvetna som alla fantastiska mc-åkare.
Det där med försäkrade cyklister får du gärna utveckla.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Vem gjorde fel ?
Vem är det mest synd om?


Ja, jag kan tycka att killen på hojen inte var uppmärksam , grabbarna på cyckel låg så långt på höger sida av vägen de kunde. Hade detta hänt här tror jag att hoj killen blivit vållande till olyckan. Det ser ut som att killen på hojen blir lite överraskad precis innan dom smäller då han sätter ner vänster benet. Men någon annan kanske har en annan uppfattning. ..
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag verkligen ogillar cyklister!
Jag gillar inte ens brudar som cyklar med tajta cykelbyxor! Då är det fan illa!
Jag ser cyklister som snåla giriga jävlar som tror att dom är smarta och miljömedvetna.
Åh vi får motion samtidigt som vi värnar om miljön.
Skitsnack era snåla jävlar! Ni vill inte betala trängselskatt och bensin!
För övrigt så håller jag med TS, fy fan vad fult det är med tajta cykelbyxor på män! Det ser ganska ghey ut!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

...som ingen verkar ha greppat än...så kan den texten även appliceras på motorcyklister.
Ni vet alla väl hur pass laglydiga ni är när ni är ute och kör.

Det hela kokar ned i hänsyn...från alla parter.

När jag läser "köra på" blir jag rätt lack faktiskt, inser ni att dessa hatade cyklister i spandex är om möjligt ännu mer oskyddade än ni själva när ni sitter på era motorcyklar?

Två fel blir inte ett rätt och allt det där, men allvarligt...många här behöver rannsaka sig själva, och fundera några varv till.

/J
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Jag fick en sån därinne spandex cyklist i baksätet genom bakdörrens ruta:D:D:D så han komma i fullt ös fick grönt o stack ut då jag insåg att fanskapet inte tänkte bry sig om rödljuset.. Han slog sig rätt duktigt må jag säga :D:D:D men han lärde sig att bilar är hårdare än spandex killar..

Hur det gick?? Tja han fick betala bakdörrens ruta o tvätt av baksätet då.detvar litern vätska spilld ur näsan:brynad

Hmm, misstänker att du inte var lika tuff när du beskrev händelseförloppet för polis och försäkringsbolag.
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Det är dags att vi bikers tar tillbaka vägarna, cyklister och lycrafreaks börjar bli fördjävliga!:rofl

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Öh, jag snappade inte riktigt upp hans version av det där, varför tyckte han att han borde stå där för? :va
(frånsett att han är blåst, dårå)

För att han rent trafikrättsligt och juridiskt har rätt och lastbilen borde ha lämnat företräde åt honom.
Så till en vis del har han ju rätt men man behöver ju inte stoppa upp trafiken i en kvart bara för att man är rättshaverist.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Man kör på dom helt enkelt så får dom ersätta hojen eller bilen via sin försäkring o har dom ingen försäkring så får man stålar av sitt eget bolag o bolaget kräver cyklisten..

Jag väjer aldrig för en cyklist.. Sist hamnade 5 Pers i diket när dom grenade i en kurva över på min sida o jag inte väjde dock var dom smarta nog att sikta på diket istället för fronten på bilen.. Hatar cyklister
Du är fan dum i huvudet, på riktigt alltså. :dummer
Gör du på samma sätt om det kommer en hojåkare på fel sida?
Du vekar ha nåt allvarligt fel i huvudet som sätter ditt ego och din rätt framför människors liv.
Skärp dig för fan och mogna.

Ärligt, här är många som antingen var fulla när dom skrev sina inlägg, alternativt fotrfarande är det.
Om ni börjar tänka, hur många av årets dagar möter ni dessa hemska klungor och hur många värdefulla sekunder av ert liv missar ni om ni måste vänta lite och vara hänsynsfulla? Sätt lite perspektiv på det hela och andas...

Jag är ibland ute på min kolfiberracer, iklädd cykelkläder i lycra och en apful cykelhjälm, ni som känner mig förstår att det inte är en vacker syn, men jag förstår ändå inte att det hos vissa väcker en lust att döda mig.
Jag håller mig på högerkanten av vägen, lite till vänster om de målade strecken för att ha vingelmarginal och därför måste vissa bilister passera så nära att jag känner backspegeln på vänsterarmen.
Va fan är det med er, jag försöker bli av med en massa extrakilon, ska jag behöva dö för att jag gör det?

Till VBK, hur tror du vi uppfattas när vi kommer dundrande med 25-30 hojåkare i släptåg på en NDR?
Som hänsynsfulla.....?? Knappast va?
Svälj nu din gröt, andas lite och se detta som ett ickeproblem. Om det vsr Rynkebygänget du mötte så ja, de tror de är lite speciella men de tränar som fan för en god sak:

"GE ETT BIDRAG
Hjälp oss att hjälpa barn som drabbas av cancer och deras familjer. Skänk till Team Rynkeby Helsingborgs insamling till Barncancerfonden. Tillsammans gör vi skillnad!"


http://www.team-rynkeby.se/teams-1/tr-helsingborg-1.aspx

Ta det onda med det goda.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om du kör på en cyklist så är det väl rent juridiskt ditt fel även om cyklisten tex bröt mot väjningsplikten. Har jag då för mig iaf.
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
När jag läser "köra på" blir jag rätt lack faktiskt, inser ni att dessa hatade cyklister i spandex är om möjligt ännu mer oskyddade än ni själva när ni sitter på era motorcyklar?

Varför har de som cyklar inte mer skydd på sig än hjälm? Någonslags skydds väst på övre kroppshalva samt höftskydd vore smart, knäskydd stjälper kanske mer än det hjälper, men som du säger är de ju väldigt oskyddade. Livsfarligt att trampa på i 40-50 km/h med lite tunna tygstycken och enbart hjälm :näsblod
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag verkligen ogillar cyklister!
Jag gillar inte ens brudar som cyklar med tajta cykelbyxor! Då är det fan illa!
Jag ser cyklister som snåla giriga jävlar som tror att dom är smarta och miljömedvetna.
Åh vi får motion samtidigt som vi värnar om miljön.
Skitsnack era snåla jävlar! Ni vill inte betala trängselskatt och bensin!
För övrigt så håller jag med TS, fy fan vad fult det är med tajta cykelbyxor på män! Det ser ganska ghey ut!
Självklart gör det det, vidrigt, men tror du ärligt nån bryr sig om vad du tycker? Du har för höga tankar om dig själv. :arsele

P.S. Jag har två bilar, två hojjar och två cyklar, så kalla mig varken snål eller miljömedveten tack.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
...som ingen verkar ha greppat än...så kan den texten även appliceras på motorcyklister.
Ni vet alla väl hur pass laglydiga ni är när ni är ute och kör.

Det hela kokar ned i hänsyn...från alla parter.

När jag läser "köra på" blir jag rätt lack faktiskt, inser ni att dessa hatade cyklister i spandex är om möjligt ännu mer oskyddade än ni själva när ni sitter på era motorcyklar?

Två fel blir inte ett rätt och allt det där, men allvarligt...många här behöver rannsaka sig själva, och fundera några varv till.

/J
Ja, antingen rannsaka sig själva eller söka psykolog för det beteendet måste betecknas som psykopatiskt.
Det är förmodligen samma personer som sitter och svär över att bilister inte visar oss stackars oskyddade hojåkare tillräckligt med hänsyn. Det är lätt att vara tuff bakom ett tangentbord.
 
Last edited:
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top