Gran Premio Red Bull de la República Argentina - MotoGP deltävling III 2015

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Att det är svårt att köra om är väl en enorm fördel för ROSSI? Bevisligen en av de duktigaste förarna någonsin på att köra om när de inte går:) Jag tror stenhårt på han ikväll. Skall bli kul att se formen på gubben nu:) MM kan ju extra knäcka som gymnast:p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att det är svårt att köra om är väl en enorm fördel för ROSSI? Bevisligen en av de duktigaste förarna någonsin på att köra om när de inte går:) Jag tror stenhårt på han ikväll. Skall bli kul att se formen på gubben nu:) MM kan ju extra knäcka som gymnast:p

Marquez har ju visat flera gånger att den lymmeln kan köra om där det överhuvudtaget inte alls ska gå han med... Det är väl lite det som gör fajterna mellan honom och Rossi så underhållande.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Marquez har ju visat flera gånger att den lymmeln kan köra om där det överhuvudtaget inte alls ska gå han med... Det är väl lite det som gör fajterna mellan honom och Rossi så underhållande.

Ja han är ju i en nivå för sig, UNDRAR bara hur ROSSI hade stått sig mot mm på en Honda. Eller MM på en Yamaha mot ROSSI på en Honda :) Jag hoppas att MM gör som ROSSI och byter märke och visar att han kan vinna på annat än Honda :) Jävla taggad för racet!

Btw, har du kört hoj än? Hur går det? Jobbar du?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja han är ju i en nivå för sig, UNDRAR bara hur ROSSI hade stått sig mot mm på en Honda. Eller MM på en Yamaha mot ROSSI på en Honda :) Jag hoppas att MM gör som ROSSI och byter märke och visar att han kan vinna på annat än Honda :) Jävla taggad för racet!

Btw, har du kört hoj än? Hur går det? Jobbar du?

Jodå, jag körde några hundra meter igår här hemma. Det går framåt. Kan vingla fram lite lätt handikappat utan kryckor nu, förutsatt att benen inte är helt slut. Jobb har jag inte börjat med än, för jag är fortfarande inskriven på sjukhuset. :död
Men, med lite intensiv träning av högerbenet ska jag nog fan snart kunna köra hoj till/från sjukhuset på permisarna. :hihi
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jodå, jag körde några hundra meter igår här hemma. Det går framåt. Kan vingla fram lite lätt handikappat utan kryckor nu, förutsatt att benen inte är helt slut. Jobb har jag inte börjat med än, för jag är fortfarande inskriven på sjukhuset. :död
Men, med lite intensiv träning av högerbenet ska jag nog fan snart kunna köra hoj till/från sjukhuset på permisarna. :hihi

Skönt att höra! :) Så jävla lätt hänt.. :( Det hade dem säkert gillat;)

Fan kommer ihåg när ja låg inne, "vart skall du!? Ja Köpa en big tasty.. SjuksköterskanHaha ja säkert.. Ja Åh fan det vart ok, vi drar. Sjuks vart fan har du varit?!?!? JaDonken?!? De sa ja ju!!! Sjuks ja trodde du skoja... Ja Skojar ALDIRG om hamburgare.. Sjuks ja nästa gång säger du till när du drar!!! Ja Öh:va de gjorde ja ju.."

Vissa sjuksköterskor var riktigt sköna spec de 40- som gick att skoja med.. De som vart i ens egen ålder vart sjukt torra.. :huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skönt att höra! :) Så jävla lätt hänt.. :( Det hade dem säkert gillat;)

Fan kommer ihåg när ja låg inne, "vart skall du!? Ja Köpa en big tasty.. SjuksköterskanHaha ja säkert.. Ja Åh fan det vart ok, vi drar. Sjuks vart fan har du varit?!?!? JaDonken?!? De sa ja ju!!! Sjuks ja trodde du skoja... Ja Skojar ALDIRG om hamburgare.. Sjuks ja nästa gång säger du till när du drar!!! Ja Öh:va de gjorde ja ju.."

Vissa sjuksköterskor var riktigt sköna spec de 40- som gick att skoja med.. De som vart i ens egen ålder vart sjukt torra.. :huvet

Haha, jag har hotat dem med att jag kommer börja köra hoj till/från sjukan om de inte skriver ut mig snart. De flesta verkar tro att jag skämtar, men min sjukgymnast verkar ha börjat förstå att det inte är ett dugg skämt i det hela. :hihi
När jag kan, kommer jag köra. Så enkelt är det. :p Att jag sedan kommer få ha ett skinnställ hängandes inne på rummet ser jag bara som en bonus. :tummenupp
Till och med beställt mig en ihopfällbar coolfiberkrycka (extra snabbt med coolfiber!) så jag kan ha en sån med mig på hojen. :fakta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Om vi skall gå tillbaka till topic;

Hur kommer det sig att det är olika däck för olika förare? Hur kommer man fram till att det är mest rättvist eller bäst racing? Varför får inte alla köra på extra hårda däck?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om vi skall gå tillbaka till topic;

Hur kommer det sig att det är olika däck för olika förare? Hur kommer man fram till att det är mest rättvist eller bäst racing? Varför får inte alla köra på extra hårda däck?

Oftast är det väl en fördel med mjuka däck för snabba varv vilket är varför openklassen har det men på några få banor ffa nya banor eller ny beläggning(PI) så verkar den nya asfalten slita betydligt mer än resterande ananläggningars. Det som ska vara en fördel för open blir alltså en nackdel istället på dessa. Både AI och AD är riktigt oroliga för hur långt deras hårda däck ska hålla idag.
Egentligen är det väl Bridgestone som skall ha skulden då de inte kan producera däck som funkar bra en hel racedistans.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Oftast är det väl en fördel med mjuka däck för snabba varv vilket är varför openklassen har det men på några få banor ffa nya banor eller ny beläggning(PI) så verkar den nya asfalten slita betydligt mer än resterande ananläggningars. Det som ska vara en fördel för open blir alltså en nackdel istället på dessa. Både AI och AD är riktigt oroliga för hur långt deras hårda däck ska hålla idag.
Egentligen är det väl Bridgestone som skall ha skulden då de inte kan producera däck som funkar bra en hel racedistans.

Hade det varit så, så hade ju rimligtvis openklassen fått de extra hårda däcken också, men behållt fördelen med de mjukare däcken. Som det är idag så hjälper ju bara de mjuka däcken under kvalet.
Det vore intressant om Marquez slängde på de hårda däcken. Resten kommer väl åtminstone köra på de extra hårda.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
3 skärmar, 5 kameravinklar och VR jagar ungjaeveln. Löjligt skoj :banana:banana:yoparty
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Underbart:)

Första gången Mm blir riktigt stressad! Intressant 2015, kanske.. Och ROSSI är FORTFARADE i ledning. Inte bara de HAN utökar den :)
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag vet inte om jag håller med, Yamaha är den hojen som både detta år och även förra året haft problem med att däck slits för snabbt, de har också varit tydligt att Honda varit snabbare på rakor. Yamaha har alltid fått kämpa för att hänga på, medans Honda kunnat göra "enklare" omkörningar.

Jag kanske har missat något, men varför tycker du Yamaha har en bättre hoj just nu?

Tror detta race är mer tydligt på hur bra yamahan är under ett race hittills i år med början i slutet av förra. Väldigt tråkigt med MM.
Men med det resultatet är det nog Rossis chans nu när de verkar ha materiellt övertag för jag tror mm är hetare på samma material men Honda får jobba på att hålla hela racet.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Marquez är sopslut!! :arsele
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top