Nya Kawasaki H2.

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den där ramen var definitivt en överraskning. antar att det är för att man ska få en bättre syn in på motorn och kompressorn, så att det syns att det sitter en sån där.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Med risk att det spårar ur i ett par sidor igen, det är ju rätt tydligt "vevaxeldriven" kompressor och inte avgasdriven, så kallad turbo.

Har dom släppt nån effekt?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jadu, vad tycker man om det här då? Jag vet faktiskt inte, tror jag måste smälta intrycken lite....
Men rå är den i alla fall! :tummenupp
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Last edited:

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nu har jag ju inte läst hela tråden, men det är ju ingen idé att bygga en tvångsmatad racer eftersom det inte finns någon tävlingsklass för en sådan hoj... Därför borde det ju snarare bli en ny ZZR/ZX-12R liknande hoj.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kul att det äntligen kommer något nytt i utseendeväg och inte bara ytterligare ett år med nån millimeters förändring runt lysena och annan färgsättning.

Jag tycker att den är ball.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Med risk att det spårar ur i ett par sidor igen, det är ju rätt tydligt "vevaxeldriven" kompressor och inte avgasdriven, så kallad turbo.

Har dom släppt nån effekt?

"While exact power figures for the H2R are not yet known, it is expected that the bike will produce as much as 300 HP of power. It comes with a supercharged 998cc inline-four engine. The H2 and H2R both use a trellis frame, carbon fibre fairing and a single-sided swingarm, something not the norm at Kawasaki."
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu har jag ju inte läst hela tråden, men det är ju ingen idé att bygga en tvångsmatad racer eftersom det inte finns någon tävlingsklass för en sådan hoj... Därför borde det ju snarare bli en ny ZZR/ZX-12R liknande hoj.

Äh, det är väl bara att väcka upp ERF Sprint igen. Det fanns väl ingen tävlingsklass för Daytona 675 när den kom heller?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Den där ramen var definitivt en överraskning. antar att det är för att man ska få en bättre syn in på motorn och kompressorn, så att det syns att det sitter en sån där.

Den där ramen är ju knappt en ram, de där rören kan man ju nästa knäcka över knät om man tar lös motorn. Följaktligen tror jag att de byggt motorn som den huvudsakligt bärande delen av chassit.

De verkar ha packat in väldigt mycket nytänkande på samma hoj. Nytänkande kanske är fel ord då inte mycket eg är nytt under solen. Bara att vi inte är vana att se det på hojarna som säljs.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den där ramen är ju knappt en ram, de där rören kan man ju nästa knäcka över knät om man tar lös motorn. Följaktligen tror jag att de byggt motorn som den huvudsakligt bärande delen av chassit.

De verkar ha packat in väldigt mycket nytänkande på samma hoj. Nytänkande kanske är fel ord då inte mycket eg är nytt under solen. Bara att vi inte är vana att se det på hojarna som säljs.

Jo, det ser ju mer ut som något att skruva fast tanken och fästa styret i än en lastbärande del.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
"While exact power figures for the H2R are not yet known, it is expected that the bike will produce as much as 300 HP of power. It comes with a supercharged 998cc inline-four engine. The H2 and H2R both use a trellis frame, carbon fibre fairing and a single-sided swingarm, something not the norm at Kawasaki."

Kawasaki skjuter sig själv och hela motorcyklismen i foten om de släpper en hoj med 300 hk. Vilket politiskt ramaskri den kommer skapa om den har närmare 300 hk. Vi skulle nog få se fram emot att våra politiker tvingar fram effektgränser. Dingvall kommer kräva max 50 hk, och sedan prutar SMC upp det till max 100 hk och klappar sig sedan på bröstet för den bedriften.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kawasaki skjuter sig själv och hela motorcyklismen i foten om de släpper en hoj med 300 hk. Vilket politiskt ramaskri den kommer skapa om den har närmare 300 hk. Vi skulle nog få se fram emot att våra politiker tvingar fram effektgränser. Dingvall kommer kräva max 50 hk, och sedan prutar SMC upp det till max 100 hk och klappar sig sedan på bröstet för den bedriften.

Den kanske är hastighetscappad vid 350 km/h :tummenupp
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Undrar vad det är för kompressor, ser ju väldigt kompakt ut, rotrex kanske?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kawasaki skjuter sig själv och hela motorcyklismen i foten om de släpper en hoj med 300 hk. Vilket politiskt ramaskri den kommer skapa om den har närmare 300 hk. Vi skulle nog få se fram emot att våra politiker tvingar fram effektgränser. Dingvall kommer kräva max 50 hk, och sedan prutar SMC upp det till max 100 hk och klappar sig sedan på bröstet för den bedriften.

Jag säger inte att jag skulle bli förvånad om det skulle hända, tvärtom. Men jag tycker det är lite snedvridet att bilar som Veyron och Königegg inte ger samma reflektioner. Och 200 eller 300 hästar är ju egentligen rent akademiskt, vad gäller köra-ihjäl-sig-själv-förmågan i materialet. :näsblod
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top