Posten slarvade bort min Öhlinare!!!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Skickade min då rätt nyinköpta vintage Rolex för ett antal år sedan med posten på inrådan av företaget som sålt klockan. Den kom fram som den skulle. Problemet uppstod när jag skulle få tillbaka den. Det tog så lång tid att jag tillslut ringde och frågade företaget var klockan tagit vägen och om det uppstått någon komplikation. Förvånad sa företagaren att den var skickad tillbaka för länge sedan. Det visade sig att klockan hamnat i en helt annan ände av landet och att han hade uppgivit fel postnummer på paketet vilket föranlett det hela. Nu skulle ingen på den adressen kunna hämta ut klockan då fel namnuppgifter stod på utlämningskvittot på den postadressen. Det var i alla fall det jag fick förklarat för mig. Klockan dök upp efter att företaget kontaktat posten som i sin tur spårat upp paketet.

Hoppas att det ordnar sig med den borttappade Öhlinaren på ett eller annat sätt. Låter ju inte som paketet kan lossna utan vidare om det är väl förankrat med tejp. Det skulle ju vara maximal otur. Hur som helst borde det finnas kvar om så var fallet. Kanske godtrogen, men nog borde väl posten ha rutiner för att märka upp paket på något sätt som "blivit över" efter en utdelningsrunda så att de går att spåra tillbaka på något sätt?
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Lite OT ,Jag har aldrig förstått varför posten skickar paket som " brev" med en massa frimärken:confused:
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har du nått foto på paketet kan det underlätta spårandet......
För jag gissar att så snabbt Öhlinare kartongen skilts från gaffelbenslådan så saknas alla former av identifiering även om kartongen med Öhlinaren öppnas?
Det riktigt jobbiga är att det nu är flera veckor sedan det gick snett.
Hade ju varit bättre om Öhlins-Jokke direkt reklamerat för han VETAT att Öhlinaren saknades.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Skickade mina gaffelben och Öhlinare till Öhlins-Jocke i Knivsta. Bara gaffelbenen kom fram….

Skrev du på specifikationen att paketet innehöll Öhlinsdämpare? Eller gick det på annat sätt se vad paketet innehöll?

Jag undrar lite som ledtråd till ifall paketet försvunnit pga slarv eller pga långfingrad posten-anställd.
Jag brukar skriva lite lagom kryptiskt på innehållet just för att inte locka tjuvar i onödan. Vet inte om det räddat mig än så länge eller om jag bara haft tur.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Bättre att försäkra för ett lägre värde än att inte försäkra alls. Posten är mycket mer noga med att hålla ordning på REK/Värde än vanliga försändelser.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Samma här. Bara bra erfarenheter av dom. Posten klara knappt av att hantera julkorten!
Det tar lite längre tid med Schenker än med Posten..
Bättre att paketet kommer fram nångång - än inte alls..
Jag råkade nyligen av misstag adressera ett paket till fel uthämtningsställe,
Schenker fixade omdirigeringen, gratis..
Det är service det..
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Skrev du på specifikationen att paketet innehöll Öhlinsdämpare? Eller gick det på annat sätt se vad paketet innehöll?

Jag undrar lite som ledtråd till ifall paketet försvunnit pga slarv eller pga långfingrad posten-anställd.
Jag brukar skriva lite lagom kryptiskt på innehållet just för att inte locka tjuvar i onödan. Vet inte om det räddat mig än så länge eller om jag bara haft tur.

Ett mycket bra råd.

Alla stötdämpar / gaffelkartonger som skickas från just Öhlins är insvepta i ett brunt packeteringspapper, just för att dölja vad de innehåller. Detta på grund av önskemål från de distributörer, butiker och kunder som tar emot kartongerna. Deras erfarenhet är tyvärr att kartonger med fräna loggor och flashig reklam "kommer bort" mycket lättare än fula, bruna kartonger...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ett mycket bra råd.

Alla stötdämpar / gaffelkartonger som skickas från just Öhlins är insvepta i ett brunt packeteringspapper, just för att dölja vad de innehåller. Detta på grund av önskemål från de distributörer, butiker och kunder som tar emot kartongerna. Deras erfarenhet är tyvärr att kartonger med fräna loggor och flashig reklam "kommer bort" mycket lättare än fula, bruna kartonger...

Så är det nog.
Min bror köpte en obscent dyr rörförstärkare från Danmark, först den 3:e som var inslagen i brunt pack-papper kom fram, de som bara skickades i kartongen försvann mystiskt efter de kommit in i sverige.....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ett mycket bra råd.

Alla stötdämpar / gaffelkartonger som skickas från just Öhlins är insvepta i ett brunt packeteringspapper, just för att dölja vad de innehåller. Detta på grund av önskemål från de distributörer, butiker och kunder som tar emot kartongerna. Deras erfarenhet är tyvärr att kartonger med fräna loggor och flashig reklam "kommer bort" mycket lättare än fula, bruna kartonger...

Finns tyvärr ingen yrkesheder kvar, inte ens bland postens medarbetare! Rätt fräckt att stjäla kundernas paket, t o m värt att riskera sin anställning för ett paket med flashigt utseende, skrämmande samhällsutveckling minst sagt:huvet
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ett mycket bra råd.

Alla stötdämpar / gaffelkartonger som skickas från just Öhlins är insvepta i ett brunt packeteringspapper, just för att dölja vad de innehåller. Detta på grund av önskemål från de distributörer, butiker och kunder som tar emot kartongerna. Deras erfarenhet är tyvärr att kartonger med fräna loggor och flashig reklam "kommer bort" mycket lättare än fula, bruna kartonger...

Jo. Jag TROR min dämpare låg i en pizza-kartong, så om någon snodde den för att de trodde kartongens utseende avslöjade innehållet, så måste den postpersonen vara JETTEhungrig! Och desperat...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jo. Jag TROR min dämpare låg i en pizza-kartong, så om någon snodde den för att de trodde kartongens utseende avslöjade innehållet, så måste den postpersonen vara JETTEhungrig! Och desperat...
En vedugnsbakad quattro formaggi med extra allt? I så fall tvingas jag meddela Hr Sheik Mozz att Ni av oaktsamhet skapat något av det mest stöldbegärliga mitt klena förstånd kan föreställa sig... ;)

Seriöst - hoppas att det bara är Postverkets vanliga ovilja att leverera försändelser vid samma tidpunkt som bekräftas och att bakstöttan dyker upp hos Jocke, ett par tre dagar försenade som brukligt är. Lycka till :)
 

moddlaren

Guest
Enda posten är riktigt bra på är att släpa mina tyskköppta bil däck till min dörr. Det ingår i frakten... komentaren brukar vara.. vad skall du med 8st 18" däck till?? Byter ju på bägge bilarna oavsett om det behövs eller ej.. gott med nytt gummi..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Seriöst - hoppas att det bara är Postverkets vanliga ovilja att leverera försändelser vid samma tidpunkt som bekräftas och att bakstöttan dyker upp hos Jocke, ett par tre dagar försenade som brukligt är. Lycka till :)

Ja, nu var det 4 veckor sedan Jocke fick hälften av försändelsen… så den lär inte dyka upp hos honom nu….

Men jag väljer att tänka positivt, den kommer fram! Det måste den juh! Annars blir det lite jobbigt...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Enda posten är riktigt bra på är att släpa mina tyskköppta bil däck till min dörr. Det ingår i frakten... komentaren brukar vara.. vad skall du med 8st 18" däck till?? Byter ju på bägge bilarna oavsett om det behövs eller ej.. gott med nytt gummi..

Inte ens det klarar dom av:mad: tre gånger har dom misslyckats fatalt med en enkel uppgift som att leverera lite gummi hem till mig från tyskland, senast förra veckan! För ett par år sedan körde dom två av mina beställda däck från däckonline till en däckfirma ca 6 mil från mig och två däck till en annan firma! Fick själv ringa och jaga mina däck med noll hjälp från mupparna på posten och inte nog med det, efter att jag idiotförklarat dem fick jag dessutom ringa till en annan avdelning på posten som kör deras sk kvällsrundor och påminna dem om att mina däck är på villovägar och att dom får åka runt å samla upp mina däck dom har spritt ut till höger å vänster samt lämna av dem hos mig fort som fan då vi skulle iväg på semester dagen efter och att jag var tvungen att stressa iväg till min däcknasare sent på kvällen för montering! Fattar inte hur man kan misslyckas så fatalt med två kollin när både MITT namn och adress stod på kollina som alltid skickas ihopbuntade två och två från tyskland:huvet

Hoppas verkligen att det bara är slarv från postens sida moss men du har väl ett inlämningskvitto!?
 
Last edited:

moddlaren

Guest
fan vad ni skräms:mad: det skall komma däck från däckonline nu denna veckan och när jag tänker efter så skickade jag min öhlinare till borås för tre veckor sedan på renovering:va får nog ringa o kolla om skrotet kommit fram till verkstan.

tråkigt för dej moss tyvärr är inte posten bra på att hitta borttappade paket o inte heller speciellt intreserade.. vill minnas att söka paket som kommit bort avdelningen låg i motala.. kan dock ha fel i detta.
mvh
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
fan vad ni skräms:mad: det skall komma däck från däckonline nu denna veckan och när jag tänker efter så skickade jag min öhlinare till borås för tre veckor sedan på renovering:va får nog ringa o kolla om skrotet kommit fram till verkstan.

tråkigt för dej moss tyvärr är inte posten bra på att hitta borttappade paket o inte heller speciellt intreserade.. vill minnas att söka paket som kommit bort avdelningen låg i motala.. kan dock ha fel i detta.
mvh


Kan inte annat än o hålla med. Har skickat min bazzaz tc med posten till USA och min vän där har fortfarande inte fått den efter 7 dagar. Posten beräknade att det skulle ta 6 dagar. Nu är man bra orolig efter ha läst all skit om posten :/
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top