1199 Panigale R Superleggera

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
biltemas kallavfettning, ingen aning vad frekvensen var, går ej att ställa in. Körde var sin topp ca 1 timmer eller mer, tills den blev ren. Tror du att de tog nån skada?
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Vad har du för tidsplan?

Tidsplanen är avhängig av hur fort jag hinner skaffa en donatorhoj, nästa vecka börjar ban körnings säsongen så just nu är prioriteringen låg på bygget, följ vad som händer i denna tråden så kommer du ha full koll på vad som sker med projektet.

Mvh
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Personligen tycker jag att ZARD systemet förstör hojen även om det är mkt bra grejer - tyvärr. Jag brukar tycka att funktionella saker bli snygga men inte i det här fallet. Förstår också att du bygger banhoj och att det är då viktigt med system som levererar effekt men å andra sidan har du valt en Panigale så antagligen är det ju också lite av utseendet som är viktigt. Jag röstar på akra helsystem - ska tydligen ge jättefina kurvor. Bättre än termisarna... men också väldigt dyra :p
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Just nu lutar det åt ett ZARD helsystem, där har de förlängt grenrören, så att man tjänar 23 hk i mellanregistret!!! Se länk nedan;
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2935

Det där kan jag inte fatta! Hur kan en fabrik som Ducati, som bygger hojar som ALLTID har racekaraktär, och med sina resurser, bygga ett avgassystem som tappar 23 hk i mellanregistret?????:confused::confused::confused:

Edit: Eller kanske snarare (nu när jag sett dyno-kurvan) vafan är det som kör att effekten inte ökar mellan 5500 och 6500 rpm???
 
Last edited:

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
italienskt:)
Man får ta alla "fakta" med en nypa salt:lol..
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Visst vill jag behålla ett avgas system som löper under motorn istället för upp i arslet! Absolut, men jag MÅSTE ha effekt i mellanregistret! Detta är en banhoj/race hoj, effekt samt vrid i mellanregistret på en sådan hoj är prio 1!! Tyvärr är det så, ZARD systemet förstör hela looken samt meningen med mass centralisering etc.

Jag har ännu ej köpt nåt system, avvaktar tills jag fått mer kött på benen....

Nu drar jag till Brno! Skiter i detta....Ha det gott alla sporthojs älskare:)

https://www.youtube.com/watch?v=txys4sqFG0c
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Det där kan jag inte fatta! Hur kan en fabrik som Ducati, som bygger hojar som ALLTID har racekaraktär, och med sina resurser, bygga ett avgassystem som tappar 23 hk i mellanregistret?????:confused::confused::confused:

Edit: Eller kanske snarare (nu när jag sett dyno-kurvan) vafan är det som kör att effekten inte ökar mellan 5500 och 6500 rpm???

Troligen är det runt 6000 varv som man mäter ljudnivån vid typningen av hojen. Sänker man effekten där så får en lägre ljudnivå och därmed gatlegal.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Finns mycket certvarianter. Aprilia RSV4 har en avgasventil som enbart aktiveras när motorn är i neutral...
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top