Samsung Galaxy - tråden

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kort svar: nej (så långt jag har kännedom)

För att ta bort eller deaktivera (t.ex. frysa applikationen - freeze) krävs root och sedan något program som kan hantera de installerade apparna på något sätt - för hand i terminal/shell eller som t.ex. i System Tuner där man kan med ett knapptryck deaktivera appar och bakgrundsprogram man inte vill ha.

Tackar för info! Som jag misstänkte då.

Kelar som fan att få den nya programvaruuppdateringen också... När man försöker ladda ner wajnar telefonen om att "åtkomst till programvaruuppdateringstjänsten ges till användare den ordning de begär det. Försök senare." Vafan, jag har begärt det i en vecka nu ffs!!!1
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tackar för info! Som jag misstänkte då.

Kelar som fan att få den nya programvaruuppdateringen också... När man försöker ladda ner wajnar telefonen om att "åtkomst till programvaruuppdateringstjänsten ges till användare den ordning de begär det. Försök senare." Vafan, jag har begärt det i en vecka nu ffs!!!1

Jag har använt "CheckFusDownloader_v2.1" för att ladda ner de senaste original-ROM:en. Man ställer in vilken modell av mobil det är och land/operatör och så får man ner en image som man lägger in med Odin (som PDA). Så slipper man vänta på att operatörens eller tillverkarens provisioneringstjänst ska få tummen ur...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur byter man SMS signal till något annat än samsungs egna. Vilken mapp ska jag lägga mp3 filen i?

Lägg dem i (/storage/sdcard0 eller liknande) "media/audio/notifications" och sedan kommer de att finnas med i listan över valbara ljud för sms, när du går in under inställningarna för ljud och standardmeddelande.

Vill man byta andra specialljud som boot, larm m.m. så ligger de under /system/media/audio/ och ui, alarms, ringtones och notifications... (skrivskyddade, så man måste vara rootad och ändra filrättigheterna för att kunna byta ut mot samma filnamn).
 
Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Tanka hem zedge från play. När du ska byta signaler så får man frågan från vilket "program" man vill välja filen, välj då bara zedge, finns tusentals signaler.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Lägg dem i (/storage/sdcard0 eller liknande) "media/audio/notifications" och sedan kommer de att finnas med i listan över valbara ljud för sms, när du går in under inställningarna för ljud och standardmeddelande.

Vill man byta andra specialljud som boot, larm m.m. så ligger de under /system/media/audio/ och ui, alarms, ringtones och notifications... (skrivskyddade, så man måste vara rootad och ändra filrättigheterna för att kunna byta ut mot samma filnamn).

Ok. Rootad? Man man inte bara byta filerna från utforskaren? Jag lyckas inte hitta hur man ändrar mail signalen. Ligger den i egen mapp? Menar i win utforskaren.

Tanka hem zedge från play. När du ska byta signaler så får man frågan från vilket "program" man vill välja filen, välj då bara zedge, finns tusentals signaler.

Jag gör egna signaler. Inget avancerat. Nu har jag Cartman/bane och Fightclub. Finns säkert också i sånna appar men då blir det inte exakt. Grotesko låtar passar ofta bra som ringsignal. Man få klippa lite så man få med det bästa på ca 20 sek.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ok. Rootad? Man man inte bara byta filerna från utforskaren? Jag lyckas inte hitta hur man ändrar mail signalen. Ligger den i egen mapp? Menar i win utforskaren.

Om du ska byta specialljuden så krävs root och en filhanterare som kan ändra filrättigheterna och framförallt montera om systemminnet i skrivbart/skrivskyddat läge fram och tillbaka.

Är inte mail-ljudet samma som andra "notifieringar"? Har inte kollat...
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Min S3:a blev stulen i helgen.. Med en månads jobb noterat i memo.. :-(
Finns det några möjligheter att göra det surt för den nye ägaren? Hade inte lagt in något skärmlås eller pinkod för att komma in i luren heller.. :huvet
Nu har jag köpt en ny och undrar även över tips på appar eller spårfunktioner som kan finnas... Det ultimata hade vart att knacka på hemma hos den nye ägarn och gå in och hämta telefonen och ta med sig en fin tv eller någe som tack för besväret :)
Men det är väl bara önskedröm...QUOTE][/QUOTE]
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag ville mest slippa ladda den varenda natt.
Har sett att det finns flight-mode men som riktig karl undviker jag att läsa instruktioner så har ingen pejl på vad det var för något. Sparar det batteri så kan jag testa det.

Kolla in "Smart Connect" på Play Store. Gratis, av Sony.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Min S3:a blev stulen i helgen.. Med en månads jobb noterat i memo.. :-(
Finns det några möjligheter att göra det surt för den nye ägaren? Hade inte lagt in något skärmlås eller pinkod för att komma in i luren heller.. :huvet
Nu har jag köpt en ny och undrar även över tips på appar eller spårfunktioner som kan finnas... Det ultimata hade vart att knacka på hemma hos den nye ägarn och gå in och hämta telefonen och ta med sig en fin tv eller någe som tack för besväret :)
Men det är väl bara önskedröm...

Om den inte från början var preppad med spårning påslaget, så går det inte att göra något i efterhand själv. Dessutom funkar det bara på korkade tjyvar som har luren igång i befintligt skick. Om de använder den betyder det att den saknat skärmlås och SIM-lås, vilket i sig är dumt att inte ha.

De som vet hur det fungerar med eventuella spårtjänster, slår av luren och tar ur batteriet, för att sedan flasha om systemet direkt och alla spår är därmed borta.

Det bör fortfarande finnas en möjlighet att spåra och det är via IMEI-numret, men jag vet inte om det finns tjänster som kan spåra på det, då det kräver insats från operatörerna och läsa av data från mast-cellerna. Någon som jobbar som utvecklare/tekniker hos teleoperatörerna kan nog avslöja mer detaljer om vad som går eller ej. Finns ju spärrtjänster för stulna mobiler, som baseras på IMEI-numret. Ett IMEI-nummer kan ändras med rätt utrustning, men är nog mer sällsynt.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har använt "CheckFusDownloader_v2.1" för att ladda ner de senaste original-ROM:en. Man ställer in vilken modell av mobil det är och land/operatör och så får man ner en image som man lägger in med Odin (som PDA). Så slipper man vänta på att operatörens eller tillverkarens provisioneringstjänst ska få tummen ur...
Körde in den nya OS-mjukvaran (4.1.1) genom Kies (som förövrigt kan vara ett program än värre än iTunes, vilket inte säger lite...).

Men nu har jag den senaste mjukvaran iallafall. Inga större skillnader, men lite smågrejer som gör det snyggare. Stabilitetsmässigt mot min bil funkar det fortfarande skit dock.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ingen som kan dela med sig av lite erfarenheter av S4:an? Jag har nyss köpt en, och kan väl än så länge inte klaga på något alls. Kanske lite klent batteri, men jag har försökt stänga alla appar/program som jag inte använder eller har nytta av. Det blev bättre. Gick från en iPhone 4, och kan väl säga att det är ett byte jag INTE ångrar. =)
 

apo

Ny medlem
Gick med
31 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600
Hej, jag behöver tips.
Jag har köpt en Samsung Galaxy Note 2, och har tidigare haft iPhone.
Nu vill jag lägga in musik i den men lyckas inte eftersom all musik ligger i iTunes och jag kan inte flytta den till Windows Media Player som jag för övrigt inte ens hittar längre på min pc.

Dessutom installerade jag Dropbox på den men vill inte ha det och lyckas inte avinstallera det.

Please help.

Nina
 

apo

Ny medlem
Gick med
31 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600
Det gick galant att flytta all musik från iTunes till Samsung Kies för den som undrar.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Någon annan som har haft problem med ljusstyrkan på skärmen? Min lever lite sitt eget liv. Och jag har inte inställt på auto.. Får gå in och dra lite i stapeln då och då så ljusstyrkan rättar till sig.. Har en s3..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hej, jag behöver tips.
Jag har köpt en Samsung Galaxy Note 2, och har tidigare haft iPhone.
Nu vill jag lägga in musik i den men lyckas inte eftersom all musik ligger i iTunes och jag kan inte flytta den till Windows Media Player som jag för övrigt inte ens hittar längre på min pc.

Dessutom installerade jag Dropbox på den men vill inte ha det och lyckas inte avinstallera det.

Please help.

Nina

Gå till inställningar, program och sen kan du avinstallera därifrån.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tjena. Jag har en fråga angående S4:an. När jag kollar i loggen för samtal, så kan man även se alla sms och mms där. Jag klickar på meny-vy-alla samtal. Då försvinner sms och mms, och bara samtal visas. Men, minst en gång om dagen får jag gå och göra den ändringen, för den visar sms och mms igen. Måste jag på något vis spara eller bekräfta när jag väljer? Blir trött på't. :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ingen inställningsmöjlighet om jag förstår det hela rätt men du är inte ensam om att tycka det är irriterande så det finns en app för problemet =0)

Google Play, sök:

Samsung Log Converter

Inte testat själv men appen har fått bra kritik.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ingen inställningsmöjlighet om jag förstår det hela rätt men du är inte ensam om att tycka det är irriterande så det finns en app för problemet =0)

Google Play, sök:

Samsung Log Converter

Inte testat själv men appen har fått bra kritik.

Tack, ska testa den appen. :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Fy bubblan vad jag gillar att folk fixar appar till ALLT. :) Vet inte hur många irritationsmoment jag har lyckats kringgå med hjälp av appar. :)

Tack Brute Force för tipset, ännu en kalas-app. :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top