Fz1 ?

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Någon som kört enbart Larsmod och slipon och märkt någon skillnad? Ska ändå in under tanken och byta luftfilter/stift samt montera ivans block off plates....skulle kunna göra en Lars på en gång....
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Någon som kört enbart Larsmod och slipon och märkt någon skillnad? Ska ändå in under tanken och byta luftfilter/stift samt montera ivans block off plates....skulle kunna göra en Lars på en gång....
Läste på ett amerikanskt forum häromdagen om en som hade kört på det viset ett längre tag och den gick enligt honom bättre än original
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...

Dom är väldigt rörliga ja. Vet att vissa vände på brickorna och fick ett fastare resultat. Jag provade det aldrig
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Inge sugen på att testa antar jag? :p

Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka? :)

Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka :hihi

Tog lite bilder också.
IMG_4472.jpgIMG_4474.jpg
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka :hihi

Såg fin ut men suzukidekalen saknas på höger sida längst ner och även dekalen på kåpglaset. Om man nu ska vara petig.

Har haft en blå/vit k9 innan nuvarande vinröda så märkte direkt att det var något som fattades. :D
 

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha FZ1 N

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha FZ1 N
Såg fin ut men suzukidekalen saknas på höger sida längst ner och även dekalen på kåpglaset. Om man nu ska vara petig.

Har haft en blå/vit k9 innan nuvarande vinröda så märkte direkt att det var något som fattades. :D
Okej, du menar på det vita längst ner? Vad är det för dekal på kåpglaset som fattas?

Hoppas inte hojen är omkullkörd bara.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Är det en väldigt komplicerad historia för en någorlunda fingerfärdig att byta tändstift i en fz1:a? Funderar på att spara pengarna och göra det själv. Något speciellt att tänka på osv?
Hojen har gått strax över 2000 mil och detta är inte gjort. Hur brukar status vara generellt med stiften på dessa? Hur håller dom osv?

Styrlagren ska ju också smörjas vid 2000 mil enligt schemat, men min mekaniker sa att detta är något dom aldrig gör då dom är permanentsmorda. Inget som görs generellt alltså?
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Är det en väldigt komplicerad historia för en någorlunda fingerfärdig att byta tändstift i en fz1:a? Funderar på att spara pengarna och göra det själv. Något speciellt att tänka på osv?
Hojen har gått strax över 2000 mil och detta är inte gjort. Hur brukar status vara generellt med stiften på dessa? Hur håller dom osv?

Styrlagren ska ju också smörjas vid 2000 mil enligt schemat, men min mekaniker sa att detta är något dom aldrig gör då dom är permanentsmorda. Inget som görs generellt alltså?

Det går bra att byta tändstift själv men det e trång som satan. Långa smala händer är en fördel.
Du får släppa infästningen på kylaren för att luta fram den lite. Lossar du slangarna och plockar bort den helt får du jobb med att fylla på systemet och allt det där men då blir det enkelt att byta tändstiften å andra sidan.

Jag valde att bara lossa den lite och pilla med tändstiften i den mån det gick. Ha svordomarna redo! :hihi
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Det går bra att byta tändstift själv men det e trång som satan. Långa smala händer är en fördel.
Du får släppa infästningen på kylaren för att luta fram den lite. Lossar du slangarna och plockar bort den helt får du jobb med att fylla på systemet och allt det där men då blir det enkelt att byta tändstiften å andra sidan.

Jag valde att bara lossa den lite och pilla med tändstiften i den mån det gick. Ha svordomarna redo! :hihi
Hmm, låter inte riktigt som mitt gebit då. Pill och tålamod...haha
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Nu var allt skruvat tbx och klart. Tycker den smäller rätt bra trots att jag blockat AIS.

Vad säger ni?


 
Last edited:

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
För att summera vad jag gjort,

- Slipon
- ECunleashed (Restrictions removed, Custom Fuelmap, Fanstart changed to 94c)
- Plockat bort EXUP
- Blockat AIS
- Rensad Cat
- Lars Airbox + KN-Filter

Nu är det ju svårt att testa på väg med tanke på att det ligger tjockt med snö :(
Men bara vid torrgas så tycker jag som sagt den smäller rätt så bra.

 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top