25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
@ abethebabe
öh? ingen ide att svara någon som e en "fan". du har ju inte ens läst/tagit till dig vad jag ex har skrivit.

Problemet med Rossi fans e att de kommer göra sin gallskrikande röst hörd och i framtiden så får man nog inte ens ligga nära förare som har med vmstriden att göra. Kommer bli så tråkigt å det e erat fel.

Nu vet jag inte hur länge folk här har tittat på motogp men vandettor å sådant har itne varit så ovanligt. Å att vissa förare har haft favoriter å sabbat för andra har oxå hänt. Å detta kändes inte som ett sådant tilltag från MM. snarare att VR skitsnack från förra rejset helt enkelt eldat på Marc. Rossi fans borde som sagt kolla på fotboll, sluta paja motogp för oss andra som trots att man har favoriter ändå anser att vinnaren e den starkaste förare.

Jag är absolut ett fan men försvarar inte det varken rossi eller MM sysslade med igår men, som jag skrev, att MM inte skulle kunnat kört ikapp lorre trots inbromsningsmissen köper jag inte, att MM skulle blivit så mkt långsammare från förra året finns ju inte på kartan, ganska uppenbart att han ville störa rossi och låta lorenzo dra iväg. MM var ju "bara" 3,5 sekunder före lorenzo i mål på sepang förra året. Hitta gärna ett klipp som stärker sparktesen, jag har inte lyckats ännu.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja så måste det vara. Att bevisa för världen att VR hade fel i sina uttalande och spekationer att MM kör för JL så går han ut i Malaysia och gör..... just det :tummenupp Tur att grabben kan köra hoj för nåt Nobelpris blir det antagligen inte. Sen så har MM alla möjligheter i världen att göra mycket annat än svänga in i VR. Problemet är att dom ljuger sig blå båda två.

Det hade varit fullständigt lysande om det var MM och VR som gjorde upp om titeln istället. Då hade den hårda fighten inte varit nåt annat än jävligt bra racing och det finns inga andra som kan köra så mot varandra varv efter varv och hålla sig på hjulen som dessa två tokjävlar. Det är alltså JL som är problemet....

Nä, klart det finns alternativ för MM men det skulle ju innebära att han tappade Rossi, instyrningen är högst medveten och en markering "gör detta en gång till så plockar jag av dig" dock blev det inte riktigt som han tänkt sig....

Men, som jag sa innan, påkörningen är värd samma straff som "sparken", allt härrör från Rossis första agerande.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Men det är jävligt uppenbart att ingen av dom talar helt sanning. Att Rossis ben går utåt av att Marq hakar i det tror jag inte på. Han har medvetet tryckt benet ut mot Marq.

Marq säger att han bara körde och sen trycker sparkar Rossi honom på armen och det får honom att låsa framhjulet? Han säger att sparken på armen låser framhjulet.

Rossi VET att han tappade fokus och missade när han lät sig provoceras av MM. Nåt som typ nästan aldrig hänt i hans karriär. Klart den insikten svider.

MM vet oxå att han va ett arsel. Inget han vill slå sig för bröstet och säga officiellt. Inte ens fel att 2 träter. Synd bara att dom tog bataljen på banan.

Den som INTE skulle gjort som Rossi får kasta första stenen. Hade jag haft en jävla valp i hasorna när jag jagade efter mitt 10:de VM guld hade jag oxå tappat huvudet.

Vem står ut med en mygga surrandes i örat hur länge som helst?? Tyvärr. Alla djurälskare. Men man vill faktiskt slå ihjäl myggfan förr eller senare. :gnissla
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Läs din egen text en gång till, kolla sedan in RD utlåtande samt pressträffarna med Lin Jarvis och Lorenzo, och låt det hela sjunka in under ett par minuter. Tycker du att din analys känns som huvudet på spiken? :)

Min analys känns otroligt bra.

RD utlåtande three penalty points on Valentino Rossi for irresponsible riding, that is, deliberately causing contact
LJ kunde bara hålla med (LJ) we cannot deny that Valentino’s move was not the sort of move we want to see in MotoGP

Vill han ligga före får han väl köra ifrån dom, det är så man vinner inte genom att gnälla som en surkärring och trycka dom av banan :hihi
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x

MM beter sig som en liten fi**a hela racet. Otaliga filmer visar att han lägger sig på VRs ben och VR skjuter ifrån, vilket han har rätt till för att undvika krasch i mina ögonen. Han utsatte VR farliga situationer ett par tillfällen och VR fick nog. Tråkigt slut på säsongen. I mina ögon så tog rossi sitt 10ånde mästerskap.

Hör ni när mm går i marken.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nä, klart det finns alternativ för MM men det skulle ju innebära att han tappade Rossi, instyrningen är högst medveten och en markering "gör detta en gång till så plockar jag av dig" dock blev det inte riktigt som han tänkt sig....

Men, som jag sa innan, påkörningen är värd samma straff som "sparken", allt härrör från Rossis första agerande.

Vadå tappat Rossi? Vad hade det spelat för roll, han tappade Rossi i vartannan kurva. Han hade varit tillbaka och dom hade bytt position 7 ggr till på nästa varv om det var det MM ville. Det är ju inte så att han hade gått i sandfållan om han slagit av lite och vikt in bakom Rossi istället för in i Rossi. Kolla Rossis gaffel precis innan MM lägger sig över honom......
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Det är märkligt hur olika vi tolkar situationen och hur olika man reagerar på de inblandades beteende.

Själv ser jag mig som hyfsat neutral. Har hållt på VR och JLo omväxlande under året. Höll på Rossi i början för att han är en legend, italienare och för att det vore kul om en 36 åring kunde ta VM-titeln.
Vägde sen över lite till att hålla på Jorge för att han har en jäkligt snygg körstil som jag uppskattar mer en Rossis flaxiga, för att oftast är snabbare och av lite sympati för att han alltid blir utbuad av Rossi-fuckon.
Marquez har jag aldrig gillat. Har alltid tyckt att han var en fjantig snorvalp, om än med en stor talang.

Mina känslor efter detta är att jag aldrig kommer hålla på VR igen. Tycker han beter sig som en riktig primadonna. Tycker redan utspelet på på torsdagen var riktigt fult och osmakligt (hade MM velat förstöra för VR på PI så säger det sig självt att han inte satsat allt på ett kort på sista varvet för att komma ifatt JLo och snuva honom på 5 viktiga poäng). Det Rossi säger om Marquez efter presskonferansen är ju ännu värre, att Marquez är som ett barn, att han är sur för gamla omkörningar osv.
Marquez visade i mina ögon att han är en riktig man och en fajter. Efter att han blivit gravt förolämpad och nedtryckt av mästaren på psykologiskkrigföring så valde han att stå upp för sig själv. Han gav en Rossi en fair men hård match helt enkelt och det klarade inte primadonnan Rossi av.
För mig, som alltid skrivit negativa saker om MM på det här forumet innan, är det solklart att jag kommer hålla på nr 93 nästa år.

Som någon skrev innan, undrar om inte alla offer av Valentinas psykande så som Stoner, Sete och Max satt och log när de såg psykandet slå tillbaka mot mästaren själv i söndags.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det verkar vara väldigt många som fortfarande inte förstår varför VR blir bestraffad. Bestraffningen har inget att göra med något som hände innan själva incidenten eftersom inga regler bröts. Bestraffningen har inte heller något att göra med "sparken" eftersom dess avsikt inte går att bevisa. Bestraffningen handlar enbart om prejningen som är uppenbart planerad såväl som genomförd. Det är själva prejningen som anses vara "irresponsible riding causing danger to other competitors". Vad MM gör i denna situation är helt ointressant. Om prejningen hade utfallit så att MM stått på hjulen och VR vurpat så är det fortfarande VR som begår regelbrottet och skall bestraffas. Om prejningen aldrig hade inträffat hade det aldrig varit "irresponsible riding" och då hade det inte varit ett regelbrott.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det verkar vara väldigt många som fortfarande inte förstår varför VR blir bestraffad. Bestraffningen har inget att göra med något som hände innan själva incidenten eftersom inga regler bröts. Bestraffningen har inte heller något att göra med "sparken" eftersom dess avsikt inte går att bevisa. Bestraffningen handlar enbart om prejningen som är uppenbart planerad såväl som genomförd. Det är själva prejningen som anses vara "irresponsible riding causing danger to other competitors". Vad MM gör i denna situation är helt ointressant. Om prejningen hade utfallit så att MM stått på hjulen och VR vurpat så är det fortfarande VR som begår regelbrottet och skall bestraffas. Om prejningen aldrig hade inträffat hade det aldrig varit "irresponsible riding" och då hade det inte varit ett regelbrott.

Halleluja Amen!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Prejningen var inte OK, men samtidigt barnsligt av MM att hävda att VR kickade hans bromshandtag. Han såg mycket väl var Rossi var och var på väg och skulle väl buffa/gruffa till lite bara, men MGP-hojar är tunga så han kanske hakade i eller vinglade till och så låg han där.
Ungefär som Zidane och Materazzi i fotbolls-VM tycker jag, fast då fick Zidane gå ut och Materazzi var kvar, nu blev det tvärom iaf under racet.
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
Det verkar vara väldigt många som fortfarande inte förstår varför VR blir bestraffad. Bestraffningen har inget att göra med något som hände innan själva incidenten eftersom inga regler bröts. Bestraffningen har inte heller något att göra med "sparken" eftersom dess avsikt inte går att bevisa. Bestraffningen handlar enbart om prejningen som är uppenbart planerad såväl som genomförd. Det är själva prejningen som anses vara "irresponsible riding causing danger to other competitors". Vad MM gör i denna situation är helt ointressant. Om prejningen hade utfallit så att MM stått på hjulen och VR vurpat så är det fortfarande VR som begår regelbrottet och skall bestraffas. Om prejningen aldrig hade inträffat hade det aldrig varit "irresponsible riding" och då hade det inte varit ett regelbrott.

Exakt så. Bra sammanfattat! (Även om det såklart inte förflyttar marc från det "moraliska dunklet") Och bedömningen från Yamaha samt fans är att straffet är hårt utifrån att VR normalt inte är en dirtyrider...men att han denna gång handlande i frustration och affekt. Någon skrev att straffet skulle prövas igen. Rykte eller sanning?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är absolut ett fan men försvarar inte det varken rossi eller MM sysslade med igår men, som jag skrev, att MM inte skulle kunnat kört ikapp lorre trots inbromsningsmissen köper jag inte, att MM skulle blivit så mkt långsammare från förra året finns ju inte på kartan, ganska uppenbart att han ville störa rossi och låta lorenzo dra iväg. MM var ju "bara" 3,5 sekunder före lorenzo i mål på sepang förra året. Hitta gärna ett klipp som stärker sparktesen, jag har inte lyckats ännu.

Det är väldigt intressant att så många VET att han kunde kört ifatt Lorenzo och Pedrosa bara han velat men det finns ingenting som faktiskt kan påvisa det, inga fakta som kan stödja det påståendet. (Ps. Tweets från förare som ser racet från soffan är åsikter om än väl insatta sådana så är det inte fakta.)
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Det verkar vara väldigt många som fortfarande inte förstår varför VR blir bestraffad. Bestraffningen har inget att göra med något som hände innan själva incidenten eftersom inga regler bröts. Bestraffningen har inte heller något att göra med "sparken" eftersom dess avsikt inte går att bevisa. Bestraffningen handlar enbart om prejningen som är uppenbart planerad såväl som genomförd. Det är själva prejningen som anses vara "irresponsible riding causing danger to other competitors". Vad MM gör i denna situation är helt ointressant. Om prejningen hade utfallit så att MM stått på hjulen och VR vurpat så är det fortfarande VR som begår regelbrottet och skall bestraffas. Om prejningen aldrig hade inträffat hade det aldrig varit "irresponsible riding" och då hade det inte varit ett regelbrott.

Uppenbarligen har du rätt, men i mina (och många andras) är inte det här värre än vad som görs på banan varje race: Blockpass, med den skillnaden att jag fortfarande tror MM kunnat undvika vurpan, om han bara respekterat avståndet till VR... och då hade ingen ens brytt sig.

Dvs... det som "känns" fel är att det är MM handling och val, som fäller honom och VR som får straffet, för att han felar först.

Tycker allting stinker och tror tyvärr hela mästerskapet förlorar på sånt här dravel...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är väldigt intressant att så många VET att han kunde kört ifatt Lorenzo och Pedrosa bara han velat men det finns ingenting som faktiskt kan påvisa det, inga fakta som kan stödja det påståendet. (Ps. Tweets från förare som ser racet från soffan är åsikter om än väl insatta sådana så är det inte fakta.)

Nä, det vet man inte så klart men jag gick tillbaka och snabbspolade sepang 2013 och 2014, jag stöder mig på de resultaten. 2013 var mm ca 2,5 sek före lorenzo i mål och 2014 3,5 sekunder före, att en förare som MM helt plötsligt skulle tappa det bara sådär känns inte helt rimligt kan jag tycka!
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Nä, det vet man inte så klart men jag gick tillbaka och snabbspolade sepang 2013 och 2014, jag stöder mig på de resultaten. 2013 var mm ca 2,5 sek före lorenzo i mål och 2014 3,5 sekunder före, att en förare som MM helt plötsligt skulle tappa det bara sådär känns inte helt rimligt kan jag tycka!
Konstig jämförelse. Förra året var MM betydligt snabbare JLo på de flesta banor. I år har det varit annorlunda.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nä, det vet man inte så klart men jag gick tillbaka och snabbspolade sepang 2013 och 2014, jag stöder mig på de resultaten. 2013 var mm ca 2,5 sek före lorenzo i mål och 2014 3,5 sekunder före, att en förare som MM helt plötsligt skulle tappa det bara sådär känns inte helt rimligt kan jag tycka!

Fast det är ju inte relevant öht. Det är ju ett och två år sedan och mycket har ändrats på den tiden.

Kikar man på årets tider är det inte alls så säkert att han skulle kunnat köra ifatt om han velat. Han tappar ju Lorenzo med 1.2 sekunder på varv tre eftersom han missar grovt in i kurva 4 och sedan är ute precis i bankanten och inte kan accelerara som han ville. Också därför som Rossi kommer ifatt och sedan tappar de ju mycket tid för att de fightas, det är ju även så att Rossi kör om Marquez vilket sinkar dem båda vilket en del verkar glömma...
Pedrosa hade han inte spöat oavsett för han var dominant hela helgen gällande race pace.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top