25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Efter att ha kollat ett antal gånger på "fajten" mellan Rossi och MM så håller jag med om att Marquez beter sig idiotiskt. Och allt det här tjatet om en maskopi emot Rossi osv blir plötsligt relevant. Men vad är motiven? Vad har Marquez för motiv att sabba för Rossi? Det saknas en bit där tycker jag.

Se en del av svaret på inlägg #488 här ovan av torrtalln.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Vem gjorde fel? imho båda.

Men det blir nog svårt för Marquez att återhämta sig efter det här. Han är nog inte så poppis i Rossis fanclub. Kan bli jobbigt att stiga upp på pallen i framtiden, bäst han tar med sig mycket vatten. :glömdet

Lorre har ju varit hatad av Rossis fanclub ända sedan han började utmana Rossi och han verkar ju snarare bara bli mer taggad av det. Tycker det är kul att slå Rossi i hans hemland och trycka upp det i Rossifansens ansikten.

Jag tror att Marquez fungerar likadant. De vill vara bäst och bli historiska. Sekundärt är nog hur många kepsar och t-shirts de säljer runtom världen.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Lorre har ju varit hatad av Rossis fanclub ända sedan han började utmana Rossi och han verkar ju snarare bara bli mer taggad av det. Tycker det är kul att slå Rossi i hans hemland och trycka upp det i Rossifansens ansikten.

Jag tror att Marquez fungerar likadant. De vill vara bäst och bli historiska. Sekundärt är nog hur många kepsar och t-shirts de säljer runtom världen.

Det ska bli intressant att se vad som sker och hur det hanteras!:tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

MM beter sig som en liten fi**a hela racet. Otaliga filmer visar att han lägger sig på VRs ben och VR skjuter ifrån, vilket han har rätt till för att undvika krasch i mina ögonen. Han utsatte VR farliga situationer ett par tillfällen och VR fick nog. Tråkigt slut på säsongen. I mina ögon så tog rossi sitt 10ånde mästerskap.

Det är ju många av de sakerna som är tolkningsfrågor och massor av det sker varje race. 3&8 är ju inte så att Marquez på något konstigt vis försöker trycka av Rossi som de skriver utan helt normalt vid sådana omkörningar.
4 är ju ren lögn eftersom det inte alls är kontakt mellan Rossis arm och hjälm som de påstår. Det ser så ut på den kamera som sitter på Marquez hoj pga vidvinkelobjektivet. Bilderna när man ser bägge hojarna bakifrån ser man att det inte är kontakt.
Det var tight och jävligt på gränsen från Marquez men det var som Mike Webb också säger helt inom reglerna för vad som är ok. Rossi agerande innan de krokar ihop var det inte.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag har ansett att burop åt Lorenzo varit osportsligt men Jag hoppas MM får ta över rollen som buoffer resten av han tävlingsliv.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Efter att ha kollat ett antal gånger på "fajten" mellan Rossi och MM så håller jag med om att Marquez beter sig idiotiskt. Och allt det här tjatet om en maskopi emot Rossi osv blir plötsligt relevant. Men vad är motiven? Vad har Marquez för motiv att sabba för Rossi? Det saknas en bit där tycker jag.
Tja, vissa personer klara man bara inte av, som Gustav Frigolit tex
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
MM och hans far är väl sura över att #46 fortfarande är störst när de är ute och turnerar i världen. Det hjälper inte att skitungen tagit de två senaste världsmästartitlarna. Publiken jublar när #46 kör om #93 och det kunde de inte ta. Så eftersom MM inte kan ta titeln försöker han sig på andra stunts på både tävling och kval.

Det är ju tur att de har hela fyra tävlingar i Spanien och även avslutningen på den ointressanta Valencia-banan.

Hade varit roligt och Vale tog titeln, men Jorge har ju också kört en fantastisk säsong. Tråkigt att de inte får göra upp om det fair play.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tror detta uttalande innan att MM skulle ge Lorenzo titeln från Rossi har fötts som en tanke och sedan spätts på sen PI av både att han frågat runt men även vad han hört andra sagt, Zarko lär ha sagt detta efter PI och det är nog fler, får man tillräckligt med stöd så säger man det rent ut tillslut då alla redan "vet" att det är så.

Men, jag är Inte övertygad att det var För Lorenzo han (om han nu gjorde det) han körde PI som han gjorde, jag tror snarare att det kom från sin vilja att ta seger 50 på en bana han inte hade resultat ifrån på Hondan och en fight mot Lorenzo såg han som möjlig att vinna men i en duell mot Rossi skulle han nästan säkert blivit förlorare så min uppfattning är att det isf. skedde på rent egoistiska grunder.

Nå, detta är ju taktiskt som fan och riktigt smart (om det nu är så) men råkade involvera titelfighten och den oskrivna regeln säger ju "dont mess with it" om man inte är involverad, så antingen har han blivit tillsagd att vara tyst eller så har han förstått det själv då det knappast anses fair play ens en "vanlig" dag bland fansen.

Till Malaysia kommer Rossi mer och mer övertygad att det är för Lorenzo MM kör och uppbackad av alla kommentarer och allt han fått höra efter racet som stöd för vad han kände där ute säger han det rent ut, Där tror jag han fällde sig själv, MM vet vad han talar om men när han lägger in att MM skulle köra för någon annan än sig själv blir han stött, på riktigt!
Samtidigt kan han ju inte säga hur det var då skulle han ju erkänna att han sabbade för Rossi om än inte av den anledningen han säger.

Racedag, MM har en fight att ta, inte för Lorenzo utan för sin heder, Nu ska han visa gubben!
Att MM troligen skulle behövt tagit sin ADHD-medicin extra mycket just denna dagen var något han sket i totalt för nu är det FIIIGHT!

Allt kokar ner till att Rossi istället för att ta sin 4:e plats totalt tappar det och ska ta han av banan, för låt oss vara ärliga nu, hur många meter behöver du själv missa din instyrning innan du går av när du kör max?
Att det finns asfalt kvar betyder bara något för Rossi då han är den som är först och innerst, alternativet för MM till att styra in där var att gå av (hans egna ord) , det hade ju gått att bromsa upp till nära stopp med men eftersom han troligen "glömde" sin medicin innan racet så fanns inte det som alternativ och Rossi måste ju svänga han med om han inte ska gå av......

Kort sagt, Rossi "lost his cool" när han trängde av MM, fult som fan och totalt osportsligt!
Hade han kört ut racet och satsat på att ta MM på slutet eller ta sin 4:e och gått rakt fram och käck näsan på MM efter racet hade jag hyllat han, det hade varit en rimlig reaktion, Inte det han gjorde.

Detta är Min högst personliga sagoberättelse av vad jag tror hänt, inga namn har blivit ändrade då jag inte har för avsikt att skydda någon.

Käckt näsan? Knäckt näsan?

Jag håller med, man blev besviken på Rossi. Men jag och så många fler hade gett MM på käften, ordentligt. Han skall inte vara där, han skulle ju för fan hängt på pedrosa och gett fan i Rossi och Lorenzo, så jävla tråkigt/onödigt detta är... var Rossi år, han har verkligen förtjänat titeln även om Lorenzo varit överlägsen sina vinster, men det gäller ju att vara bra hela säsongen. Uppriktigt sagt ledsen och upprörd över att en personlig favorit (föredetta) förstör så mycket.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
oj oj oj, vilken soppa det e här på sporthoj. Folk menar att tight rejsing e farlig nu bara för att rossi blir utsatt för det? å klippet med omkörningarna ska bevisa vad eg?

Om MM har en vendetta mot Rossi i detta rejset så får det stå för han, han har trots allt skött det som en racer. inga blockpass som tvingar rivalen ut i bankanten å det sker ju ändå rätt ofta i motogp dock itne som Rissis då :p . Om Marc hade tempo nog att hänga på DP å JL får vi aldrig veta men vi fick veta iaf att han va väldigt konkurrenskraftig mot Rossi. Eller menar ni att Rossi är så långsam att Marc lekte med han som katt med mus? kanske men det betyder inte att han hade tempo nog för att ta sig ann de andra som sagt och det såg faktiskt ut som att rossi hade bättre tempo på vissa banpartier.

Att ni ska försvara Rossis fula tilltag som inte hör i en motorcykeltävlig e bara lååågt. kan ni inte börja kolla på någon annan sport så ni inte sabbar de tighta dogfightsen som vi har blivit så "välsignade" med detta året? Vill ni på allvar se den tråkiga rejsingen som f1 och även motogpklassen har dragits med innan? nej tack... så ta titta på fotboll med er istället :p
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Lorre har ju varit hatad av Rossis fanclub ända sedan han började utmana Rossi och han verkar ju snarare bara bli mer taggad av det. Tycker det är kul att slå Rossi i hans hemland och trycka upp det i Rossifansens ansikten.

Jag tror att Marquez fungerar likadant.

Men hur kul ÄR det!? Att kliva upp på podiet när fansen skriker någon annans namn.
Måste ju ändå svida lite. :näsblod

Fast jag tycker såklart inte det är särksilt sportsligt när dom buar åt en duktigt förare. Även om Jorge är en vrångk*k emellanåt. :brinnerup

//M
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nåja är det så att MM bara "lekte" med Rossi, MM var så överlägsen.
Som redan skrivits i tråden av bla Alatalo.
Så tjänade Rossi 3 poäng på att bli 3a och inte 4a.
Och då är det väl inte för hårt att VR får starta sist i Valencia ! :va
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
oj oj oj, vilken soppa det e här på sporthoj. Folk menar att tight rejsing e farlig nu bara för att rossi blir utsatt för det? å klippet med omkörningarna ska bevisa vad eg?

Om MM har en vendetta mot Rossi i detta rejset så får det stå för han, han har trots allt skött det som en racer. inga blockpass som tvingar rivalen ut i bankanten å det sker ju ändå rätt ofta i motogp dock itne som Rissis då :p . Om Marc hade tempo nog att hänga på DP å JL får vi aldrig veta men vi fick veta iaf att han va väldigt konkurrenskraftig mot Rossi. Eller menar ni att Rossi är så långsam att Marc lekte med han som katt med mus? kanske men det betyder inte att han hade tempo nog för att ta sig ann de andra som sagt och det såg faktiskt ut som att rossi hade bättre tempo på vissa banpartier.

Att ni ska försvara Rossis fula tilltag som inte hör i en motorcykeltävlig e bara lååågt. kan ni inte börja kolla på någon annan sport så ni inte sabbar de tighta dogfightsen som vi har blivit så "välsignade" med detta året? Vill ni på allvar se den tråkiga rejsingen som f1 och även motogpklassen har dragits med innan? nej tack... så ta titta på fotboll med er istället :p

Vilket tilltag? Menar du "sparken" så har jag fortfarande inte sett ngt som stärker tesen att rossi sparkade till MM. Däremot har jag sett filmer som visar att rossi försöker att trycka/mota bort MM med knät vilket är en jävla skillnad. Att det båda sysslade med igår var inte snyggt någonstans och så jag försvarar ingen av dem och jag tycker trots allt att MM borde visa lite hänsyn och respekt då han inte har ett skit med titeln att göra, hade MM velat så hade han tagit rygg på lorre direkt efter missen vid inbromsningen, såpass fart har han för han har väl knappast blivit så mkt sämre jämfört mot föregående år då han vann ganska enkelt trots en grov miss in i första böj efter starten. Ska vi tippa på att MM ser till att ha lorre framför sig utan några större försök att ta sig om och låta lorre definiera in i mål ostört.

Edit: och nu när jag snabbspolat förra årets race från sepang hyser jag inget större tvivel om att MM enbart var ute efter att sabotera för rossi igår för som sagt, inte har väl MM blivit såååååå mkt sämre på ett år och lorre sååååå mkt bättre att MM inte kunde tagit rygg på lorenzo igår trots sin miss vid inbromsningen där lorenzo smet förbi.
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tror detta uttalande innan att MM skulle ge Lorenzo titeln från Rossi har fötts som en tanke och sedan spätts på sen PI av både att han frågat runt men även vad han hört andra sagt, Zarko lär ha sagt detta efter PI och det är nog fler, får man tillräckligt med stöd så säger man det rent ut tillslut då alla redan "vet" att det är så.

Men, jag är Inte övertygad att det var För Lorenzo han (om han nu gjorde det) han körde PI som han gjorde, jag tror snarare att det kom från sin vilja att ta seger 50 på en bana han inte hade resultat ifrån på Hondan och en fight mot Lorenzo såg han som möjlig att vinna men i en duell mot Rossi skulle han nästan säkert blivit förlorare så min uppfattning är att det isf. skedde på rent egoistiska grunder.

Nå, detta är ju taktiskt som fan och riktigt smart (om det nu är så) men råkade involvera titelfighten och den oskrivna regeln säger ju "dont mess with it" om man inte är involverad, så antingen har han blivit tillsagd att vara tyst eller så har han förstått det själv då det knappast anses fair play ens en "vanlig" dag bland fansen.

Till Malaysia kommer Rossi mer och mer övertygad att det är för Lorenzo MM kör och uppbackad av alla kommentarer och allt han fått höra efter racet som stöd för vad han kände där ute säger han det rent ut, Där tror jag han fällde sig själv, MM vet vad han talar om men när han lägger in att MM skulle köra för någon annan än sig själv blir han stött, på riktigt!
Samtidigt kan han ju inte säga hur det var då skulle han ju erkänna att han sabbade för Rossi om än inte av den anledningen han säger.

Racedag, MM har en fight att ta, inte för Lorenzo utan för sin heder, Nu ska han visa gubben!
Att MM troligen skulle behövt tagit sin ADHD-medicin extra mycket just denna dagen var något han sket i totalt för nu är det FIIIGHT!

Allt kokar ner till att Rossi istället för att ta sin 4:e plats totalt tappar det och ska ta han av banan, för låt oss vara ärliga nu, hur många meter behöver du själv missa din instyrning innan du går av när du kör max?
Att det finns asfalt kvar betyder bara något för Rossi då han är den som är först och innerst, alternativet för MM till att styra in där var att gå av (hans egna ord) , det hade ju gått att bromsa upp till nära stopp med men eftersom han troligen "glömde" sin medicin innan racet så fanns inte det som alternativ och Rossi måste ju svänga han med om han inte ska gå av......

Kort sagt, Rossi "lost his cool" när han trängde av MM, fult som fan och totalt osportsligt!
Hade han kört ut racet och satsat på att ta MM på slutet eller ta sin 4:e och gått rakt fram och käck näsan på MM efter racet hade jag hyllat han, det hade varit en rimlig reaktion, Inte det han gjorde.

Detta är Min högst personliga sagoberättelse av vad jag tror hänt, inga namn har blivit ändrade då jag inte har för avsikt att skydda någon.

Ja så måste det vara. Att bevisa för världen att VR hade fel i sina uttalande och spekationer att MM kör för JL så går han ut i Malaysia och gör..... just det :tummenupp Tur att grabben kan köra hoj för nåt Nobelpris blir det antagligen inte. Sen så har MM alla möjligheter i världen att göra mycket annat än svänga in i VR. Problemet är att dom ljuger sig blå båda två.

Det hade varit fullständigt lysande om det var MM och VR som gjorde upp om titeln istället. Då hade den hårda fighten inte varit nåt annat än jävligt bra racing och det finns inga andra som kan köra så mot varandra varv efter varv och hålla sig på hjulen som dessa två tokjävlar. Det är alltså JL som är problemet....
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
@ abethebabe
öh? ingen ide att svara någon som e en "fan". du har ju inte ens läst/tagit till dig vad jag ex har skrivit.

Problemet med Rossi fans e att de kommer göra sin gallskrikande röst hörd och i framtiden så får man nog inte ens ligga nära förare som har med vmstriden att göra. Kommer bli så tråkigt å det e erat fel.

Nu vet jag inte hur länge folk här har tittat på motogp men vandettor å sådant har itne varit så ovanligt. Å att vissa förare har haft favoriter å sabbat för andra har oxå hänt. Å detta kändes inte som ett sådant tilltag från MM. snarare att VR skitsnack från förra rejset helt enkelt eldat på Marc. Rossi fans borde som sagt kolla på fotboll, sluta paja motogp för oss andra som trots att man har favoriter ändå anser att vinnaren e den starkaste förare.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vilket tilltag? Menar du "sparken" så har jag fortfarande inte sett ngt som stärker tesen att rossi sparkade till MM. Däremot har jag sett filmer som visar att rossi försöker att trycka/mota bort MM med knät vilket är en jävla skillnad. Att det båda sysslade med igår var inte snyggt någonstans och så jag försvarar ingen av dem och jag tycker trots allt att MM borde visa lite hänsyn och respekt då han inte har ett skit med titeln att göra, hade MM velat så hade han tagit rygg på lorre direkt efter missen vid inbromsningen, såpass fart har han för han har väl knappast blivit så mkt sämre jämfört mot föregående år då han vann ganska enkelt trots en grov miss in i första böj efter starten. Ska vi tippa på att MM ser till att ha lorre framför sig utan några större försök att ta sig om och låta lorre definiera in i mål ostört.


+1 på den.

Kolla videon. Man måste ha tvångstankar för att kunna se nån spark. Titta tydligt på MM runt 13 sekunder hur han för ett kort ögonblick rätar upp när VR inte svänge som han tänkt sig sen viker ner och kör in i VR. VR tittar på MM i princip hela tiden men när han ser att MM har bestämt sig så tittar VR framåt och tar smällen. Knät viker han ut utan att titta på MM och det är fruktansvärt skickligt att medvetet ta bromshandtaget i det läget. Första gången nån blir påkörd och blir straffad för det?

 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Om man kollar kommentarerna från Marq och Rossi från efter RD:s beslut. Dom finns att hämta på torrent för att få det ordagrant.
Men det är jävligt uppenbart att ingen av dom talar helt sanning. Att Rossis ben går utåt av att Marq hakar i det tror jag inte på. Han har medvetet tryckt benet ut mot Marq.

Marq säger att han bara körde och sen trycker sparkar Rossi honom på armen och det får honom att låsa framhjulet? Han säger att sparken på armen låser framhjulet.

Man kan tycka att dom borde ha bättre presspersonal som kollar på filmerna och berättar för dom hur dom ska undanförklara det på bästa sätt.

Just nu känns det som att Marq ljuger mest.
Han går över till Spanska i intervjun, antar att det är enklare att hålla ihop storyn på sitt eget språk.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Men hur kul ÄR det!? Att kliva upp på podiet när fansen skriker någon annans namn.
Måste ju ändå svida lite. :näsblod

Fast jag tycker såklart inte det är särksilt sportsligt när dom buar åt en duktigt förare. Även om Jorge är en vrångk*k emellanåt. :brinnerup

//M

Det är nog inte så kul men de verkar ha psyke att klara av det utan problem.

Dock är det väl en jävla tur att Lorre inte kan svenska och hänger på SH för då hade han blivit helt knäckt :tungan
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top