Rossis framtid

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag har sett tydliga likheter mellan McQueen och Radare...

Edit:

Radare: Senaste inlägg 2013-11-10

McQueen: reggad 2013-11-11


:hihi

Då är vi två.

När han startade en tråd om hans favoritämne - Rossis sexuella läggning, ja då förstod jag att det var Radare.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ganska kul att läsa en sådan här gammal tråd som handlar om framtiden. :) Nu kan man väl konstatera att de som var säkra på att Rossi var slut hade fel. Eller...?

Haha, bara att konstatera att jag totalt missbedömde Rossis förmåga till återhämtning. Måste vara ganska unikt för en MotoGP-förare? I övrigt kunde jag inte vara gladare för att spått fel, hoppas verkligen på en tionde titel för Vale!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, bara att konstatera att jag totalt missbedömde Rossis förmåga till återhämtning. Måste vara ganska unikt för en MotoGP-förare? I övrigt kunde jag inte vara gladare för att spått fel, hoppas verkligen på en tionde titel för Vale!

Ja, det intressanta med VR är väl att han inte är snabbast, men han är jävligt snabb på alla underlag och banor.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ja, det intressanta med VR är väl att han inte är snabbast, men han är jävligt snabb på alla underlag och banor.

Han känns ffa adaptiv och om de nya däcken är lite sådär nästa år kan man nog räkna med Rossi högt upp. Enda killen som nog är ännu mer ombytlig borde vara Stoner.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han känns ffa adaptiv och om de nya däcken är lite sådär nästa år kan men nog räkna med Rossi högt upp. Enda killen som nog är ännu mer ombytlig borde vara Stoner.

Ja, det blir intressant att se hur Marquez kvalitéer i det området ser ut. Han har ju inte verkat helt oomullrunkelig med hänsyn på material den här säsongen.

Nästa år kan bli lite intressant, nya däck, ny mjukvara. Mycket okänt som kan ändra ordningen iaf första halvan av säsongen innan Yamaha och Honda listat ut hur de ska få ordning på det. Ducati har ju en liten fördel i att mycket av den nya mjukvaran är baserad på deras.

Kan vara så att allt kaos kommer spela, i sammanhanget, gubben Rossi rakt i händerna och att han tar en titel då, oavsett hur det går på Valencia det här året.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ja, det blir intressant att se hur Marquez kvalitéer i det området ser ut. Han har ju inte verkat helt oomullrunkelig med hänsyn på material den här säsongen.

Nästa år kan bli lite intressant, nya däck, ny mjukvara. Mycket okänt som kan ändra ordningen iaf första halvan av säsongen innan Yamaha och Honda listat ut hur de ska få ordning på det. Ducati har ju en liten fördel i att mycket av den nya mjukvaran är baserad på deras.

Kan vara så att allt kaos kommer spela, i sammanhanget, gubben Rossi rakt i händerna och att han tar en titel då, oavsett hur det går på Valencia det här året.

Ja lyckas inte michelin med kantgreppet vet vi vem som kommer lida mest av det. Han är även den som sämst ställer om sig vid förändringar.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja lyckas inte michelin med kantgreppet vet vi vem som kommer lida mest av det. Han är även den som sämst ställer om sig vid förändringar.

Undra om han klarar de rent psykiskt, lätt att säga här hur hans psyke är men han verkar ju måttligt påverkbar de sista.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jag kanske missuppfattade ditt gamla inlägg där du skrev om vad man kan förvänta sig av Rossi framöver. Sorry i så fall.:)
Och jag undrade vad jag i fylla eller annan villa kunde ha skrivit men orkade bara bläddra igenom första 5-6 sidorna av tråden...
Söka effektivt i detta forum klarar jag inte.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Undra om han klarar de rent psykiskt, lätt att säga här hur hans psyke är men han verkar ju måttligt påverkbar de sista.

Visst är det svårt att sia om JL psyke men han har kämpat hårt genom flera besvärligheter och kommit ut starkare så all eventuell grinighet får nog tillskrivas den dåliga förloraren.
Han gick ju tom. ner flertalet kg till denna säsong för att minska MM och DP försprång.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visst är det svårt att sia om JL psyke men han har kämpat hårt genom flera besvärligheter och kommit ut starkare så all eventuell grinighet får nog tillskrivas den dåliga förloraren.
Han gick ju tom. ner flertalet kg till denna säsong för att minska MM och DP försprång.

Psyke har han nog hyfsat ändå, han har ju kört mot Rossi en hel del. :hihi Lorenzos körstil i sig är ju känsligare för suboptimala förhållanden, men när det stämmer är han ju rent larvigt snabb, som han visat flera gånger i år.
Sedan tror jag nog att Lorenzo kan vara en rätt vettig typ, men han har för mycket vinnarskalle för att vara glad när han inte vinner. :hihi De med vinnarskalle som inte är lika tjuriga har bara förmågan att hålla käften om att de är tjuriga, tror jag.

Nästa säsong ska bli spännande att se faktiskt. Hoppas på att Rossi tar titeln det här året. Han känns lite som en underdog, vilket bara i sig är lite kul, med tanke på vem det är. :hihi Men, titeln, förutsatt att ingen kraschar ut sig på de kvarvarande racen, lär inte avgöras förrän i Valencia som det ser ut nu. Det är alldeles för spännande!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nästa säsong ska bli spännande att se faktiskt. Hoppas på att Rossi tar titeln det här året. Han känns lite som en underdog, vilket bara i sig är lite kul, med tanke på vem det är. :hihi Men, titeln, förutsatt att ingen kraschar ut sig på de kvarvarande racen, lär inte avgöras förrän i Valencia som det ser ut nu. Det är alldeles för spännande!

Men OM Rossi tar titeln är det väl ingen högoddsare att han slutar?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top