MotoGP - Valencia 2014

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Blåste utav helvete tydligen, pedrosa missade bromsningen flera gånger i slutet på rakan pga. medvind sa han.

Ok, ja nåt mysko var det förstod jag :rolleyes:
Tror det kommer bli ett spännande race de första 15 varven :banana
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Härligt Rossi!!! :rock:rock:rock
Nästa säsong kommer ju att bli galet spännande om Rossi kan börja ta pole positions...

Har kollat det tidigare och Rossi vinner fler race då han inte står i pole än många andra så när han väl får till det även där blir han svårslagen men MM krashade och det skiljer väl 1sek ner till 12:e så det blir nog tight imorgon.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Anar en viss bitterhet hos Lorre:

"Teammate Lorenzo commented, “Fourth place is good, the session was very close. As always I pushed hard, but I ran wide at Turn 1 and lost some tenths. Valentino was waiting and was able to take the profit of my slipstream. It’s normal for riders to do this and he has done it before. I would prefer no one to do it but this is the way. We have a chance to fight for victory, the Hondas are strong in braking into the slow corners and accelerating out. We have a good pace and the race is long.”

Nu var det några timmar sen jag såg Q2 men min mitt minne och mina ögon säger mig att Rossi var bakom Lorenzo en bit, såg verkligen inte ut som slipstream?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tittade igenom Q2 och håller ej med Lorenzo angående att Rossi väntade. Rossi hade en stor lucka till Lorenzo som blev mindre, slipstream möjligtvis i slutet men tror verkligen inte att Rossi hade någon påtaglig slipstream.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Reagerade också på Lorenzos uttalande, jag tyckte det såg ut som Rossi körde ikapp Lorenzo.
Kanske väntade Rossi in honom utanför bild?
Mest lite frustration från lorres sida som kom ut lite märkligt ..
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Reagerade också på Lorenzos uttalande, jag tyckte det såg ut som Rossi körde ikapp Lorenzo.
Kanske väntade Rossi in honom utanför bild?
Mest lite frustration från lorres sida som kom ut lite märkligt ..

Det gjorde han givetvis. De två varven man fick se med dem två så var luckan väldigt stor i början, blev successivt mindre.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Lorenzo hittar alltid en "anledning" när han misslyckas, och den här gången var det tydligen Rossi's fel att han inte tog pole.

Lorenzo har alltid, i mina ögon, varit en riktigt "surkart"!

/KentW
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Allmänt dåligt grepp i banan + tveksamt däckval från Bridgestones sida + blåsten som flera redan nämnt.
Mmm, det hårda förefaller för hårt, det mjuka rätt bra och kanske håller rejsdistans, men tror Du någon i Open vågar gå på deras supermjuka bakdäck? Tror Du någon av de stora kan gå ut bå det hårda, risken är väl att man är för långt bak innan det mjuka börjar gå ner sig?

Lorenzo hittar alltid en "anledning" när han misslyckas, och den här gången var det tydligen Rossi's fel att han inte tog pole.

Lorenzo har alltid, i mina ögon, varit en riktigt "surkart"!

/KentW
Mmm, någon muntergök är han ju inte men jag tycker han uppträtt rätt stort i motgång denna säsong - det klär honom betydligt bättre än "Lorenzo Land"-köret. Personligen är jag skitglad att han är med i toppen igen, han har en unik stil och kör med medtronomisk precision. MotoGP behöver alla Aliens de kan skrapa ihop :)

I morgon? Tror att alla fyra kommer att göra upp, funkar inte det Supermjuka tror jag tyvärr Duccarna väger för lätt igen.

Mem jag hoppas faktiskt att Rossi och Pedrosa kommer iväg före Iannone så att Lorre och Marquez får nöjet att försöka ta sig om en vilt fightande Iannone i ett tidigt skede. Bara som omväxling tänker jag. Speciellt MM lär ju Iannone ha ett gott öga till efter Sepang.,, :)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Håller tyvärr inte med att jag unnar Lorenzo något. Surfittor som han hör hemma i sandlådan med ev pedrosa.



Fick även lite bekräftelse ang tidigare race då Rossi valde att köra nästa år och kanske 2016 när det gått så bra. Med det sagt vart det inte så jävla säkert att han skulle finnas kvar ett par säsonger till. Allt kan hända men ROSSI är min enda GUD! :) Önskar han allt gott inför imorgon--->
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Håller tyvärr inte med att jag unnar Lorenzo något. Surfittor som han hör hemma i sandlådan med ev pedrosa.



Fick även lite bekräftelse ang tidigare race då Rossi valde att köra nästa år och kanske 2016 när det gått så bra. Med det sagt vart det inte så jävla säkert att han skulle finnas kvar ett par säsonger till. Allt kan hända men ROSSI är min enda GUD! :) Önskar han allt gott inför imorgon--->

Det var väl ett tag sen han skrev på för två nya år med yamaha dvs t o m 2016, hans mål har ju varit att forsätta köra och med yamaha som förstaval och yamaha var väl inte sena att signa upp honom för två år till. Går det bra dessa två åren och han känner själv att han är med där uppe i toppen och fightas om pallplatserna vete fan om han inte kommer överrens om ett nytt tvåårskontrakt med yamaha dvs fram till 2019. Med tanke på att han har bättre betalt än lorre utgår iaf jag från att han ranskas som #1 i stallet oavsett om lorre vinner eller ej. Lorre var ju sådär glad när rossi kom tillbaka och fick en högre lön:hihi
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det var väl ett tag sen han skrev på för två nya år med yamaha dvs t om 2016, hans mål har ju varit att forsätta köra och med yamaha som förstaval och yamaha var väl inte sena att signa upp honom för två år till. Går det bra dessa två åren och han känner själv att han är med där uppe i toppen och fightas om pallplatserna vete fan om han inte kommer överrens om ett nytt tvåårskontrakt med hamaha dvs fram till 2019. Med tanke på att han har bättre betalt än lorre utgår iaf jag från att han ranskas som #1 i stallet oavsett om lorre vinner eller ej. Lorre var ju sådär glad när rossi kom tillbaka och fick en högre lön:hihi

Ja visst var de det, men hade denna säsongen inte gått bra. Hade han inte kört de komma de, verkade det som!!
Så ja är mer än glad att det gick/går så bra för han!! :) En riktigt fajter och han är verkligen fansens idol. Glada personer förtjänar mer enligt mig.

Nu menar ja inte att jag hoppas att Lorenzo kraschar och skadar sig, men han får gärna komma TVÅA.. EFTER ROSSI:smasha
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Jo, jag håller med, har Eurosport i nåt paket. Men här pröjsar jag fan hundrafemti pix i månaden enbart för att se MGP och blir skitsür när de bara lallar runt med sändningarna. :mad:

Skaffa prenumeration på motogp.com. Då har du dessutom tillgång till deras arkiv och klarar vinterns väntan mycket bättre. Suveränt bra bildkvalitet dessutom.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Gott att man kan va "SOPSLUT" och ändå ta pole!
Inte varit såå taggad på länge när jag kollat träningar!

(Om man har viasat motor så har man också viasat sport, iallafall på telia, och så mycket sport som det var idag vette fan om det någonsin varit på den kanalen)
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alltid dåligt tecken när slut-gubben tar pole. Han kommer femma i morgon. Nu vet ni.

Lorenzo surade inte över slipstream utan att Rossi använde honom som 'hare' för att ha någon att jaga. Vet inte om Rossi väntade medvetet eller om det var slump att han hamnade lagom långt bakom.

"
Told that Lorenzo was annoyed at having given Rossi a tow to pole position, the Italian responded:

“Sincerely I was just lucky to be in the right place and I'm happy if he is a little bit nervous for this! It happens, and it's happened a minimum 100 times to me. It helps, especially with just 15 minutes in qualifying, it is very strategic.
"

http://www.crash.net/motogp/news/210714/1/valentino-rossi-a-great-surprise.html
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Alltid dåligt tecken när slut-gubben tar pole. Han kommer femma i morgon. Nu vet ni.

Lorenzo surade inte över slipstream utan att Rossi använde honom som 'hare' för att ha någon att jaga. Vet inte om Rossi väntade medvetet eller om det var slump att han hamnade lagom långt bakom.

"
Told that Lorenzo was annoyed at having given Rossi a tow to pole position, the Italian responded:

“Sincerely I was just lucky to be in the right place and I'm happy if he is a little bit nervous for this! It happens, and it's happened a minimum 100 times to me. It helps, especially with just 15 minutes in qualifying, it is very strategic.
"

http://www.crash.net/motogp/news/210714/1/valentino-rossi-a-great-surprise.html

Så länge rivaliteten är såhär stor inom ett team slipper vi förhoppningsvis teamorder ala formel 1 eller som de senaste två racen i wsbk. Förtroendet för wsbk hos mig sjönk som en sten efter näst sista loppet i frankrike där melandri tvingades i stort sett stanna på banan för att invänta sin teamkompis guintoli och släppa förbi honom för att han behövde poängen i mästerskapet, melandri bara skakade på huvudet efter att guintoli passerat honom. Melandri lackade ur och sket i att släppa förbi guintoli i andra löpet, kommentatorerna höll på att göra i brallan över att han inte släppte upp och förbi sin lagkamrat, jag förstår honom, kör och vinn själv eller börja med schack typ.
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Kan vara en av de råaste bilderna jag sett!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1415472797.373879.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1415472797.373879.jpg
    125.8 KB · Visningar: 240

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Lite komiskt att Lorenzo fick backas ut ur parc fermé efter att han kört in där då han inte sett att Pedrosa petade ner honom från första led. :D
 

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Förstår inte gnället från vissa över att Lorenzo är sur, klart som fan han är sur när just nu värsta konkurrenten tillika teamkamraten slår honom i kvalet. Hade varit konstigare om han varit glad enligt min åsikt, det är ju ändå vm och att delta kanske inte är det viktigaste som man fick lära sig när man va liten.
Sen kan jag hålla med om att det ibland är lite väl mycke bortförklaringar, men det hör till när man inte kan va bäst jämt :hihi
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top