MotoGP - Valencia 2014

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Om JLo vinner och VR kommer fyra, då har de lika många poäng. Vem tar andraplatsen i mästerskapet då? Är det JLo pga fler vinster? :näsblod

Både Rossi och Lorenzo har vunnit två race var.

Intressant att Lorenzo vann 8 race förra året, men endast 2, möjligen tre i år. Rossi vann ett förra året och möjligen 3 i år.

Marquez vann 6 race förra året, i år vinner han möjlighen 13, då har ändå gjort många tabbar. Det bevisar bara hur mycket Marquez har utvecklats förra året, det är inte dom andra förarna som blivit sämre.
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Randy De Puniet kommer försöka hålla så många som möjligt bakom sig på sin Suzuki GSX-RR på söndag. Hur stor chans tror ni det är att han inte kvaddar hojen? Själv tror jag chansen att han går i mål på en hel hoj är strax över noll.
 

Bifogat

  • Moto-GP_1911237c.jpg
    Moto-GP_1911237c.jpg
    56.1 KB · Visningar: 62

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Både Rossi och Lorenzo har vunnit två race var.

Intressant att Lorenzo vann 8 race förra året, men endast 2, möjligen tre i år. Rossi vann ett förra året och möjligen 3 i år.

Marquez vann 6 race förra året, i år vinner han möjlighen 13, då har ändå gjort många tabbar. Det bevisar bara hur mycket Marquez har utvecklats förra året, det är inte dom andra förarna som blivit sämre.
Det bevisar att de nya Bridgestonedäcken 2015 missgynnade Yamaha och Lorenzo i synnerhet betydligt mer än Honda.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det bevisar att de nya Bridgestonedäcken 2015 missgynnade Yamaha och Lorenzo i synnerhet betydligt mer än Honda.

Lorenzo fick ju en lite ickeoptimal start på året pga operationer som hindrade träning så att han inte var i form när säsongen rullade igång. Sedan har ju DP lite motbevisat tesen att honda har fördel med däcken, han har ju legat lite som han brukar mot de två yamahaerna, möjligtvis lite sämre.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ja det stämmer. Men frågan som du svarade på löd ungefär såhär:

"Om JLo vinner och VR kommer fyra, då har de lika många poäng. Vem tar andraplatsen i mästerskapet då? Är det JLo pga fler vinster?"

I detta hypotetiska fall har lorre 3 segrar och rossi 2.

Sorry, du har så rätt så. Jag läste lite väl snabbt. :)

Ja antagligen borde Lorenzo ta hem det då?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det hade ju varit kul om MM gjorde ett likadant race som i Moto2 2012 i valencia :fyllisar Jag hade vikt mig av skratt :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Har VR fått en "medtävlare"...som också är "sopslut"?!

Vad är det som händer inom Moto GP....??

Kommer det att bli några "riktiga" förare kvar alls....??

/KentW

Nej Rossi är inte slut mer.
Nu är det Pedrosa som är det, försök hänga med i matchen lite va!:)

Jag ska förklara åt dig hur det är så du förstår:
Titeln sopslut är en vandringspokal som bara 1 förare kan ha, just nu så är det Pedrosa som har den.
Rossi hade titeln 2011-12.

Lorenzo hade titeln tidigare i år då han slog knockout på alla med sin enorma sopslutighet.
Men nu har Pedrosa skärpt sig och tagit över som den sopslutaste av dom alla och har ingen framtid alls i MotoGP förutom som glädjespridare framför kamerorna.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Marquez tar sin 13:e på söndag, nån som vågar sätta emot? :)
Rossi och Lorenzo slåss om andra platsen.
Pedrosa tar 4:e eller kraschar ur och bevisar återigen att han borde sitta på en openhoj istället för en fabrikare den lille sopslute surfittan :tungan

En av dem bästa i MotoGP, en av få/fyra som vunnit race i år, en som HRC vågar förlänga kontraktet med och litar på att han kan vara med och utveckla Hondan till en vinnarhoj.

Ant är du ironisk eller så tycker vi olika.
(Såg nu att jag inte hängde med i sopslutvandringspokalen..)

Men det vore intressant att se vad Marquez och Pedrosa kan prestera på en Open-Honda.

Jag tror Pedrosa avslutar med vinst, 3 tiondelar före Marquez.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej Rossi är inte slut mer.
Nu är det Pedrosa som är det, försök hänga med i matchen lite va!:)

Jag ska förklara åt dig hur det är så du förstår:
Titeln sopslut är en vandringspokal som bara 1 förare kan ha, just nu så är det Pedrosa som har den.
Rossi hade titeln 2011-12.

Lorenzo hade titeln tidigare i år då han slog knockout på alla med sin enorma sopslutighet.
Men nu har Pedrosa skärpt sig och tagit över som den sopslutaste av dom alla och har ingen framtid alls i MotoGP förutom som glädjespridare framför kamerorna.

Borde finnas en sticky-tråd: "sopslut of the week" där vi nominerar den som är mest slut vecka för vecka.

Sen tycker jag vi borde ha en liten mini"gala" här på SH efter varje säsong där vi utser årets förare, årets söndagskörare, årets gentleman etc etc:tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
De Puniet "bara" 1.9 sek efter Lorre med 20 min kvar av FP1.
Det måste väl räknas som riktigt bra? :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tittar man på tiderna nu så kommer Rossi få kämpa för sin andraplats i totalen....jävlar vad snabb Lorenzo är tidigt!

Bägge Hondorna går ju med bra medans Rossi sladdar lite.........
Lor-1 Ros-4, 2:a till Lorre.....

Men, på raceday kommer MM hugga Lorre i hälsenorna och Pedrosa kommer bli passerad av Rossi om han håller sig på hjulen, pallen kommer sluta som jag tippat och Rossi sluter 2:a i totalen, gött att veta redan nu så man kan koncentrera sig på det estetiska istället! :D

Till en fundering, kan Bradls körstil kanske passa yamahan bättre? Tycker han ser lite mjukare ut och ser, enligt mig, ut att passa med högre kurvhastighet som på mindre hojar......
Inte att han placerar sig bättre än nu utan mer att han kan få ut mer ur materialet men materialet inte räcker lika långt......

Suzuki längre efter än jag hoppats men det är ju bara första passet så kanske bättrar sig.....

Usch, sista racet, vad ska man göra sen då?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tittar man på tiderna nu så kommer Rossi få kämpa för sin andraplats i totalen....jävlar vad snabb Lorenzo är tidigt!

Bägge Hondorna går ju med bra medans Rossi sladdar lite.........
Lor-1 Ros-4, 2:a till Lorre.....

Men, på raceday kommer MM hugga Lorre i hälsenorna och Pedrosa kommer bli passerad av Rossi om han håller sig på hjulen, pallen kommer sluta som jag tippat och Rossi sluter 2:a i totalen, gött att veta redan nu så man kan koncentrera sig på det estetiska istället! :D

Till en fundering, kan Bradls körstil kanske passa yamahan bättre? Tycker han ser lite mjukare ut och ser, enligt mig, ut att passa med högre kurvhastighet som på mindre hojar......
Inte att han placerar sig bättre än nu utan mer att han kan få ut mer ur materialet men materialet inte räcker lika långt......

Suzuki längre efter än jag hoppats men det är ju bara första passet så kanske bättrar sig.....

Usch, sista racet, vad ska man göra sen då?

Man köper en inspelningsbar box, spelar in hela säsongen, stänger in sig varje helg och börjar beta av racen igen och minns tillbaka, så gör jag ivf! Har de tre senaste säsongerna inspelade:D
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
De Puniet "bara" 1.9 sek efter Lorre med 20 min kvar av FP1.
Det måste väl räknas som riktigt bra? :)

Sukkan hade nästan lägst topphastighet av alla hojar inkl Open-hojarna. Hoppas att den inte är så slö utan att de bara tar det lite lugnt i början tills de ser att allt funkar! :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top